26. 7. 2020 08:33 − 2210× − 0

Infarktový závěr úvodní španělské soutěže

Zatímco španělský šotolinový šampionát stačil odstartovat ještě před koronavirem, ten asfaltový si musel počkat.

Zredukovaný a přepracovaný kalendář nabídnul první podnik až teď na konci července a stalo se tak na tratích Rallye de Ourense. Pozdější start mistrovství naštěstí neměl negativní vliv na obsazení podniku, kterého se zúčastnilo 89 dvojic a 12 z nich pak sedělo ve vozech hlavní kategorie R5. Suzuki Motor Ibérica dovezlo dvojici svých Swiftů R4LLY S pro Javiera Parda a Joana Vinyese, ale o vítězství se měli poprat jiní. Loňské vítězství v Ourense a také titul obhajuje Pepé López, jehož rudý Citroën C3 R5 samozřejmě obdržel startovní číslo 1. Hned za ním na trať dlouhou 124 kilometrů vyrazil španělský šampión z roku 2017, který letos načal čtvrtý rok spolupráce s korejskou značkou Hyundai. Jeho kolega z předešlých třech let Surhayen Pernía se soutěže bohužel nezúčastnil. Zato tu byl jeden dnes už bývalý pilot Hyundaie José Antonio Suárez, který pokračuje se škodovkou, s jakou poprvé závodil vloni v Asturias. Stejně jako předešlí dva jezdci platil i Suárez za velkého favorita na vítězství. Na přední příčky bude letos chtít útočit Alberto Monarri, který na sebe upozornil před čtyřmi lety, kdy startoval s Mitsubishi Lancer EVO X. Tedy s druhým vozem stáje Mitsubishi Repsol, která díky Cristianu Garcíovi tehdy slavila španělský titul. García se bohužel úvodní letošní rally nezúčastnil, ale jeho bývalý kolega Monarri dostal poprvé k dispozici Citroën C3 R5 a to je bezesporu vůz na vyhrávání.

V Ourense začal Monarri čtvrtým časem a na stejné umístění dosáhnul i v následujících šesti zkouškách. Nejrychlejší trojice byla bohužel nad jeho síly a do závěrečného testu odjížděl se ztrátou minuty a třičtvrtě. Za normálních okolností mohl na pódiové umístění zapomenout. V nejrychlejší trojici se celý den pohyboval Ares, ale těsný kontakt s dvojicí na špici také neměl. Řada sedmi třetích nejrychlejších časů znamenala, že každým testem ztrácel další a další čas. Na Monarriho si sice vyjel skoro minutový náskok, ale zároveň za nejrychlejším duem zaostával o třičtvrtě minuty. Zatímco si jezdci na třetí a čtvrté příčce jeli v podstatě svůj vlastní závod, o první místo probíhal urputný souboj. Suárez začal rychleji, ale během úvodní dvojice zkoušek si vyjel malý náskok 1,8 sekundy. Pilot Fabie Rally2 evo dokázal vyhrát i třetí zkoušku, ovšem v té čtvrté už se radoval jeho soupeř a rozdíl mezi nimi zůstal pod třemi vteřinami. Třetí sekce patřila na obou zkouškách jezdci škodovky a úřadující mistr Španělska tak potřeboval v poslední sekci umazat 6,4 sekundy. Nakonec k tomu López ani nepotřeboval obě zkoušky, před svého soupeře se dostal už po té první. Vyhráno ale ještě neměl, stále musel zdolat závěrečných patnáct kilometrů a k dobru měl jen 2,7 vteřiny. Suárezovi, který vedl po takřka celou rally, tentokrát štěstěna nepřála. V závěrečné Power Stage udělal defekt a musel kolo vyměnit. Ztráta dvou a půl minuty jej nejen připravila o vítězství, ale i o umístění na bedně. V první trojici se tak objevily dva Citroëny a ten rychlejší z nich vyhrál. López domácí sezónu, ve které obhajuje titul, nemohl začít lépe.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!