30. 7. 2020 06:30 − 5906× − 6

Italské nesnáze pánů Mareše a Buchy

Úvodní podnik šampionátu přilákal na start doslova obří konkurenci, když startovní listinu zdobilo hned 45 vozů třídy RC2.

Krátce po startu českého rallyového šampionátu, se svého restartu dočkalo i mistrovství starého kontinentu, které o uplynulém víkendu hostila italská Rally di Roma Capitale. Na jejím startu nechyběla ani nově složená posádka Filipa Mareše a Radovana Buchy, startující pod hlavičkou ACCR Czech Rally Teamu s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Úřadující juniorský mistr Evropy si tak startem v Itálii vybral druhou část své odměny za loňský titul.

Úvodní podnik šampionátu přilákal na start doslova obří konkurenci, když startovní listinu zdobilo hned 45 vozů třídy RC2. Modrobílá Fabia, oděná do barev Entry Engineering, vezla na svých dveřích lichotivé číslo 3. Štěstí však naší posádce hned na úvod závodního víkendu nepřineslo. V pátek ráno Filip s Radkem ve velké rychlosti v průběhu druhého průjezdu Free practice havarovali a značně tak zkomplikovali situaci ohledně startu v samotném závodě. "Nehodu beru na sebe. Stalo se to v rychlé uskákané pasáži a asi by bylo snadné říci, že auto za velkou kompresí nezareagovalo tak, jak jsem očekával. Na to se ale nechci v žádném případě vymlouvat. V daném místě jsem nejel poprvé a jako jezdec jsem zkrátka situaci nevyhodnotil správně. Výsledkem bylo auto na střeše, navíc docela hluboko pod tratí. Měli jsme ale velké štěstí, že v místě kde jsme opustili trať, nebyly žádné velké stromy," uvědomoval si Filip Mareš a pokračoval: "I tak byla ale naše Fabia dost potlučená a problémem bylo už jen samotné vyproštění. To se naštěstí za pomoci jeřábu podařilo a mechanici Rexteamu se mohli pustit do práce. Brzy se naštěstí ukázalo, že by náš start v soutěži mohl být reálný a už ve večerních hodinách bylo auto po technické stránce zpět ve výborné kondici. Ještě jednou se za svou chybu celému týmu omlouvám a před jejich prací smekám," vyzdvihl práci Rexteamu osmadvacetiletý jezdec.

Filip s Radkem tak na startu soutěže nechyběli, s ohledem na vynechanou kvalifikaci však startovali až na konci třetí desítky. Potížím se bohužel nevyhnuli ani v úvodní RZ. Filipa, stejně jako mnoho dalších jezdců, nachytala levotočivá „vracečka“ a náraz do břehu způsobil nejen poškození přední části vozu, ale především časovou ztrátu 20 vteřin. „Jestli jsem po páteční havárii měl pocuchané sebevědomí, chyba v úvodní RZ mě na čas srazila definitivně. Sám u sebe na to nejsem zvyklý a bylo hodně těžké za dané situace najít patřičnou sebedůvěru. Zpětně musím přiznat, že mě asi trochu svazovalo i vědomí toho, že jsem už v úvodu sezóny takhle zatížil rozpočet. Následující erzety jsem prodal a do lepšího tempa se dostal až v závěru dne. Oporu jsem měl tradičně v pneumatikách Michelin. To, že jsme byli po etapě desátí, jsem přesto považoval spíše za zázrak,“ hodnotil sebekriticky svůj výkon z úvodu soutěže Mareš.

V podstatně lepším světle se ale nesl druhý den závodu. Mareš s Buchou se rychlými časy prokousávali pořadím směrem vzhůru a závod nakonec dokončili na slušné 8. příčce. „V neděli jsme si alespoň trochu spravili chuť. Konkurence byla v Itálii obrovská, po celý závod panovaly navíc vysoké teploty. S Filipem se v autě stále sehráváme. To, že jsme nakonec skončili jen 30 vteřin od čtvrté pozice, proto považuji s ohledem na okolnosti za úspěch. Pro mě se jednalo o vůbec první zahraniční podnik ERC, navíc teprve druhý start ve voze R5. Jako posádku nás start v Itálii posunul o kus dopředu a ukázal nám oběma nedostatky, na kterých musíme zamakat,“ doplnil Mareše jeho osmačtyřicetiletý spolujezdec Radek Bucha.

„Díky spolupráci Entry Engineering a Škoda Motorsport, jsem navíc dostal možnost v Itálii spolupracovat s továrním car engineerem, čehož si nesmírně vážím. Naučil jsem se toho hodně – o autě, o pneumatikách, ale i o sobě a o rally jako takové. Letos jsem byl v jiné pozici, než při předchozích dvou startech a o to více zkušeností, si ze závodu odnáším. Rally di Roma Capitale mě zkrátka vyškolila,“ prozradil na závěr semčický jezdec a dodal: „Velké díky patří i všem fanouškům, kteří nás po páteční havárii podporovali a psali nám podpůrné vzkazy. Bylo jich stovky! Nakonec i díky tomu jsme se mohli postavit na start a reprezentovat barvy naší země i Czech Motorsport!“

V jenišovických dílnách Rexteamu, se nyní vše už pilně připravuje na další podnik MČR – Kowax Valmez Rally. Na té by posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu, neměla se svým vozem chybět.

Komentářů celkem: 6
30. 7. 2020 08:20
0 1
Upřímně, myslím, že v tak veliké konkurenci zajeli velmi dobře. Nebýt těch dvou chyb, mohlo být umístění i o dost lepší. Tak snad se Filip trochu zklidní a dospěje, nejen jezdecky a budeme ho vídat na tratích i nadále, protože za každou štiku v tom našem českém rybníčku buďme rádi. smajlík
30. 7. 2020 08:25
Upraveno 08:26
0 0
Přesně - nedělní časy byly po těch dvou chybách dobré a příslibem do dalších soutěží.
30. 7. 2020 08:56
0 0
Taky držím palce a myslím, že zajeli skvěle s ohledem na chyby. Dospělý on je, ale prostě sem tam v rally prostě bourá i Loeb či Ogier. Je to pořád o balancování na hraně. Jednou to vyjde, jednou ne. Držím palce, borci.
30. 7. 2020 11:31
0 0
Přidávám se k výše psanému a hodně mě těší, že po podivným projektu s Autoklubem, Filip pokračuje kde loni končil. A že s tím praštil na shakedownu? ...nebyl jedinej a bez keců přizná svojí chybu...podstatný je, že má k dispozici tým a prostředky to postavit na start. Kdo to s oblibou říká? ...takže kolama dolů a výsledky se dostaví.
30. 7. 2020 14:15
0 0
Vý někdo jak je to s učastí posádky ve Valmezu?Mezi přihlášenými jsem je nenašel a každý bod bude letos dobrý v kratší sezoně.
30. 7. 2020 19:51
Upraveno 19:51
0 0
Souhlas. Každý start venku,kór v Itálii je zkušenost k nezaplacení. Letos to bylo nervózní Rally di crash Capitale od více posádek,ale závěr byl fajn. Teď Valmez volásmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama