Redakce - eWRC.cz
10. 8. 2020 07:07 − 1581× − 0

Swiftík, Hladík, Lasevič – tohle spojení prostě funguje

Náročné tratě, 134 natěšených posádek a úmorné vedro, to vše čekalo na závodní týmy při 19. ročníku Auto IN Rally Železné Hory.

Náročné tratě, 134 natěšených posádek a úmorné vedro, to vše čekalo na závodní týmy při devatenáctém ročníku AUTO IN Rally Železné Hory.

ATYKO RALLY TEAM byl na tento těžký závod dobře připraven. Měl za úkol zvítězit v kategorii A1 a k tomu, jako bonus, přidat ještě nějaké solidní umístění v celkovém pořadí.

Toto zadání začala posádka Jiří Hladík – Richard Lasevič plnit hned od první rychlostní zkoušky a po prvních třech měřených testech přijížděla do servisu s náskokem rovných devatenácti vteřin na druhého v pořadí Petra Michálka. V absolutním pořadí svítila číslice 28, ale mělo být ještě líp…

„Musím říct, že jsem byl rád, když mě pár dní před závodem začala opouštět viróza, která mi nedala pokoj 14 dní. Naše auto prošlo náročnou kompletní repasí a celý tým se na závody velice těšil, i proto jsem důkladně práškoval, čajoval a bral vitamíny, abychom nezahodili ty dlouhé hodiny příprav a mohli startovat. Přiznávám, že předstartovní nervozita nebyla úplně příjemná. Více než dva roky jsem se swiftem nezávodil, neměli jsme možnost testovat a vzhledem k tomu, že auto bylo prakticky nové, tak o to byla nervozita větší, ale na přejezdu to z nás spadlo. Swiftík fungoval a fungoval báječně. Moc dobře jsme věděli, jaký máme úkol a tomu jsme tedy podřídili i nasazení v první rundě. Byl jsem vděčný, že mám vedle sebe Richarda, kterého vnímám, jako nejlepšího spolujezdce mojí kariéry a věřil jsem, že se nám bude společně znovu dařit.

Do první servisní zóny jsme přijížděli kompletně propocení, protože bylo nutné topit na maximum, abychom ulehčili chlazení, ale i tak se auto hodně hřálo a bylo nutné nevytáčet motor do světla a na dlouhých rovinkách odstavit plyn. Na druhou sekci jsme nasadili tvrdé pneumatiky, což byla jednoduchá volba a na další servis naplánovali preventivní výměnu oleje, protože motor byl stále syrový a nemělo cenu ho zničit.

Po absolvování dalších třech měřených testů, byl náš náskok, který činil 26 vteřin, dostatečný a nebylo nutné tlačit na pilu. V cíli se tak náš tým mohl radovat z vítězství v kategorii A1 a k tomu z nádherného sedmnáctého místa v absolutním pořadí, což s přiděleným startovním číslem 50 bylo výrazně nad plán.“

A jak viděl závod spolujezdec Richard Lasevič?

„K mému působení v posádce s Jirkou můžu říct, že na prahu své třicáté sezóny jsem si přál svézt se znovu s kluky, s kterými jsem závodil ve svých začátcích. Z počátku to sice vypadalo, že žádná sezóna nebude, ale nakonec se docela hezky rozjela, přání se mi splnilo a jsem tomu moc rád. Svezení bylo perfektní, tratě nádherné, v autě pohoda a organizačně, až na pár mušek zvládnuté. Na duchu jsem omládl, stejně, jako v roce 2013, kdy jsme spolu na Rally Jeseníky startovali poprvé. Pro mne tedy ideální víkend a maximální spokojenost s výsledkem a odvedenou prací našeho týmu. Věřím, že spokojen je celý ATYKO RALLY TEAM, včetně všech našich partnerů. A pokud to bude jen trochu možné, moc rád budu zase s Jirkou a jeho legendárním svištěm závodit.“

„Já bych rád na závěr ještě poděkoval všem našim partnerům, jmenovitě: RENOVAK, KALMAR MOTORSPORT, PROTLUM, PIRELLI, STUDIO VISUAL, MILLERS OILS, PROLONG a v neposlední řadě společnosti ATYKO spol. s r. o. která je naším novým partnerem a náš tým nese v názvu její jméno. Speciální dík si zaslouží Honza Rudolf, ale také moje žena Michaela, která má s naším závoděním nejenom trpělivost, ale hlavně nás podporuje. Skládám také poklonu našim soupeřům, kteří nám vítězství rozhodně nedali zadarmo, ale i divákům, kteří vydrželi povzbuzovat u tratí, až do konce závodu. V současné době plánujeme týmovou poradu, na které se rozhodne, jakých akcí a závodů se v letošním roce ještě zúčastníme. Věřím, že se nikdo v týmu nebude zlobit, když vítězství symbolicky věnujeme mému tátovi, který nás předčasně opustil 21. května letošního roku. Přejme si vzájemně, aby se rally dařilo i v této takzvané rouškové době." Za ATYKO RALLY TEAM Jiří Hladík

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!