10. 8. 2020 07:52 − 9618× − 26

Kopecký s Hlouškem berou po vyrovnaném souboji 2. místo

Šest vozů Škoda Fabia zákaznických týmů se umístilo v nejlepší desítce Kowax ValMez Rally 2020.

› Tovární posádka Jan Kopecký/Jan Hloušek s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo dojela po vyrovnaném souboji na druhém místě za dvojicí Václav Pech/Petr Uhel se speciálem Ford Focus WRC › Pořadatelé zvládli i přes omezení spojená s COVID-19 uspořádat kvalitní soutěž, ukáznění fanoušci se těšili z těsných soubojů nejen na čele startovního pole

Mladá Boleslav, 9. srpna 2020 – Úmorně vysoké teploty a rychlé rovinaté tratě – to je základní charakteristika Kowax ValMez Rally 2020. Do paměti rallyových fanoušků se ale letošní Valaška zapíše jako další soutěž, kde byl k vidění špičkový automobilový sport. Hlavními postavami tohoto dramatického představení byli stejně jako na Bohemia Rally 2020 jezdci Jan Kopecký a Václav Pech. Hladké středočeské asfalty Bohemky tentokrát vystřídaly uskákané valašské silničky, jejichž rovinatý charakter s extrémně vysokými rychlostními průměry více vyhovoval silnému motoru speciálu Ford Focus RS WRC Václava Pecha.

České mistrovství v rallye pokračovalo po nedávném restartu druhým podnikem čtyřdílného šampionátu. Tradiční Kowax ValMez Rally se po původně zrušeném jarním termínu netradičně přesunula doprostřed léta. Posádkám tak odpadly starosti s uklouzaným jarním povrchem pokrytým zbytky zimního posypu. S letním termínem se ale objevily nové výzvy. Tropické teploty prověřily fyzickou odolnost posádek, ani to ale českou špičku nezpomalilo. Naopak, rychlostní průměry byly historicky nejvyšší a předposlední rychlostní zkouška musela být dokonce zrušena z bezpečnostních důvodů, protože při prvním průjezdu v neděli ráno překonalo hned prvních pět posádek hranici 130 km/hod. K vidění byly opět velmi dramatické a vyrovnané souboje mezi tovární posádkou Jan Kopecký/Jan Hloušek a dvojicí Václav Pech/Petr Uhel. „Jelo se naplno od první do poslední stopky. S Václavem jsme si nedarovali ani desetinu. Nás to bavilo a věřím, že i fanoušky. Už teď se těším na podzimní souboje o mistrovský titul,“ zhodnotil náročnou soutěž Jan Kopecký. Po 133 ujetých ostrých kilometrech skončili Kopecký s Hlouškem nakonec jen 5,3 sekund za vítěznou posádkou Pech/Uhel.

Velké uznání patří také pořadatelům, kteří i přes omezení pohybu diváků připravili atraktivní program. Přístup do servisní zóny umístěné na zkušebním polygonu Tatra v Kopřivnici sice pro fanoušky nebyl možný, o to víc se jich sešlo v okolí samotných rychlostních zkoušek. „Pořadatelům patří velká poklona. Především díky nim můžeme fanouškům předvádět tento nádherný sport. I tentokrát to byla dechberoucí bitva a já za celý tým ŠKODA Motorsport děkuji všem za férové souboje a Václavu Pechovi gratuluji k těsnému, ale zaslouženému vítězství,“ zhodnotil soutěž vedoucí týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. Tovární tým se bude před další soutěží českého rally šampionátu věnovat další naplánované přípravě vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Barvy značky ŠKODA hájily na Kowax ValMez Rally 2020 i posádky týmů, které nasazují speciály ŠKODA FABIA Rally2 a Rally2 evo. V první desítce konečného pořadí skončilo celkem sedm vozů ŠKODA, z toho šest ve vlastnictví privátních týmů. Nejlépe z nich si vedla posádka Filip Mareš/Radovan Bucha z nové stáje Laureta Auto ŠKODA Team, která skončila s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo na třetím místě. Miroslav Jakeš ze zlínského Samohýl ŠKODA Teamu skončil v absolutním hodnocení na pátém místě, ale radoval se z vítězství v poháru 2+, který je součástí Rallysprint série 2020. Druhý dojel v tomto šampionátu jednodenních soutěží mladý talent Petr Semerád, který rovněž usedl za volant speciálu ŠKODA FABIA Rally2 a aktuálně je v průběžném vedení tohoto doprovodného šampionátu. Seriál Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračuje na konci září na západě Čech na 41. Invelt Rally Pačejov.

Věděli jste, že…

… teplota uvnitř závodního vozu se může vyšplhat až na 60 stupňů Celsia? Kvůli povinně používanému nehořlavému prádlu a kombinéze jsou tak na posádky kladeny vysoké nároky po stránce fyzické kondice a dodržování pitného režimu.

Číslo soutěže: 0

Tolik sekund činil rozdíl v cíli RZ3 Bystřička mezi Janem Kopeckým a Václavem Pechem. Oba jezdci měli po ujetí 8,16 km naprosto stejný čas 4:07,1 min.

Konečné pořadí Kowax ValMez Rally 2020:
1. Václav Pech/Petr Uhel (EuroOil Team/Ford Focus RS WRC ‘06) 1:11:14,6
2. Jan Kopecký/Jan Hloušek (ŠKODA Motorsport/ŠKODA FABIA Rally2 evo) + 5,3
3. Filip Mareš/Radovan Bucha (Laureta Auto ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2 evo) + 1:04,6
4. Jan Černý/Petr Černohorský (Mogul Benzina Racing 21/Volkswagen Polo R5) + 1:10,5
5. Miroslav Jakeš/Petr Machů (Samohýl ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2) + 1:51,8
6. Petr Semerád/Jiří Hovorka (CityTaxi Racing/ŠKODA FABIA Rally2) + 2:15,7

Průběžné pořadí SONAX MČR v rally 2020 (po 2 ze 4 rallye):
1. Václav Pech/Petr Uhel (EuroOil Team/Ford Focus RS WRC ‘06) 115 bodů
2. Jan Kopecký/Jan Hloušek (ŠKODA Motorsport/ŠKODA FABIA Rally2 evo) 96 bodů
3. Filip Mareš/Radovan Buch (Laureta Auto ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2 evo) 72 bodů
4. Jan Černý/Petr Černohorský (Mogul Benzina Racing 21/Volkswagen Polo R5) 54 bodů
5. Jari Huttunen/Miko Lukka (Hyundai Poland Racing/Hyundai i20 R5) 42 bodů
5. Miroslav Jakeš/Petr Machů (Samohýl ŠKODA Team/ŠKODA FABIA Rally2) 42

Komentářů celkem: 26
11. 8. 2020 09:52
0 0
Původně napsal Fox
SkunnY: Dík za objasnění, ale já tohle samozřejmě vím. Takový článek si dokážu představit v tiskovinách Mafry, tady to vypadá spíš jako pokus dělat trouby z lidí, co o tom přeci jen cosi tuší o něco víc než "čaulidi".
Maxifavos: Přetrvávající pocit, že Mogul je podřadný olej se zkrátka v povědomí drží i po 30 letech...
Něco málo o tom vím, takže při rozhodování mezi např. Castrolem a Mogulem by byl Mogul jasná volba. Koneckonců existují i výsledky srovnávacích testů, jen si je najít. A pochybuji, že by Honza Černý vědomě a veřejně lhal, na to u nás máme jiné experty. Nemusel vůbec reagovat a nebylo by o čem spekulovat.
Já rozhodně netvrdím že je Mogul podřadný,ale jaksi nikdo nevíme jak se ktomu staví například VW Motorsport jestli doporučuje pouze vyskozitu atd nebo i přímo jen určité výrobce jako to dělala u sériovek například Alfa,kde byla řeč pouze o Selenii a snad každý Alfista pravověrný do těch twinsparků lél jen tenhle olej.....
11. 8. 2020 09:52
Upraveno 09:54
0 0
WRCkoň:No já nevím - kdybys diskutoval k tématu a uměl napsat něco jiného, než jak ti vadím, třeba by z toho ten mindrák tolik nevyčuhoval...
11. 8. 2020 10:00
0 0
Maxifavos: Ono asi záleží na tom, jaké má automobilka vztahy s tou kterou olejářskou firmou, ale co vím, tak zrovna VW konkrétní firmu neprotěžuje, jen udává požadované specifikace. A jo, jsou automobilky, které mají nadstandartní vztahy s oleji (Citroen/Total, Renault/Elf atd...)
11. 8. 2020 10:17
0 0
Fox v tom případě není víc o čem diskutovat a můžeme směle téma olej uzavřít, já vím že Honza to říkal i ve videu tehdy, že jedou opravdu Mogul a myslím si že by nelhal
11. 8. 2020 11:21
0 0
Původně napsal Fox
SkunnY: Dík za objasnění, ale já tohle samozřejmě vím. Takový článek si dokážu představit v tiskovinách Mafry, tady to vypadá spíš jako pokus dělat trouby z lidí, co o tom přeci jen cosi tuší o něco víc než "čaulidi".
Maxifavos: Přetrvávající pocit, že Mogul je podřadný olej se zkrátka v povědomí drží i po 30 letech...
Něco málo o tom vím, takže při rozhodování mezi např. Castrolem a Mogulem by byl Mogul jasná volba. Koneckonců existují i výsledky srovnávacích testů, jen si je najít. A pochybuji, že by Honza Černý vědomě a veřejně lhal, na to u nás máme jiné experty. Nemusel vůbec reagovat a nebylo by o čem spekulovat.
Foxi, jen pro pořádek... to přece nedělá nikdo, že by psal různé verze tiskovek podle různé informovanosti čtenářů různého serveru smajlík To by se taky jedna tiskovka dala psát dvěstěkrát smajlík Když jsem třeba v práci psával směrnice, tak mi starší a zkušenější kolega poradil, abych si ve fabrice vždycky vybral toho největšího blbce a psal to pro něj smajlík A myslím, že ani v tomto případě se nepostupuje jinak, viz ten můj příklad s pracím práškem. Proto je jedna tiskovka, psaná vlastně pro "čaulidi" a my, věci znalí, holt budeme vědět, že Semerádova (půjčená) er-pětka je er-pětka a ne Rally2, což by ale "čaulidi" nepochopili smajlík Víc bych se v tom nepitval. Přece se tu nebudeme dohadovat nad něčím, co je nám oběma jasný smajlík
11. 8. 2020 14:34
Upraveno 14:47
0 0
K tématu olejů - nikdo neříká že ten sériový nedoplnili ještě dodatečnou aditivací, žesmajlík Samotného by mě zajímalo, jestli existuje nějaký tovarní předpis pro závodničky, tipuju že spíše ne. Nejsou tam žádné nároky na stabilitu složení během celého intervalu, šetření katalyzátoru ani úsporu paliva, takže hádám že se použije olej zajišťující co nejvyšší vysokoteplotní viskozitou HTHS (údaj pro 150°C, narozdíl od "letního čísla" jako je např "50", udávající viskozitu pro 100°C) , pokud to má mezi repasí vydržet co nejdéle. Továrna si jistě může dovolit i jiný přístup a získat pár koníků navíc. A dovedu si představit, že někteří renomovaní přípravci tam nalijou prostě to co používali všude 10 let, protože to vždycky fungovalo s minimálním opotřebením. Oleje jsou věda sama o sobě a málokdo jim rozumí natolik, aby z laboratorních údajů odhadl praktické výsledky smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama