22. 8. 2020 00:45 − 2689× − 0

Enrique Cruz skončil s Porsche

Čtyřiatřicetiletý pilot z Kanárských ostrovů v roce 2013 spojil své jméno s německou značkou Porsche.

O rok později už slavil zisk svého prvního titulu nejlepšího jezdce ostrovů. Nikdo nebyl schopen Cruze porazit ani během následujících čtyř let a pilot Porsche se tak stal hned pětinásobným mistrem. Vloni už ale nestačil na Yeraye Lemese, který usednul do Hyundaie i20 R5 a v závěrečné soutěži si vybojoval titul mistra Kanárských ostrovů. Cruz začal pociťovat nutnost změny techniky. S Porsche už to proti vyspělým speciálům kategorie R5 není tak jednoduché a na prvním podniku letošní opožděné sezóny se pilot objevil s novým vozem, Fordem Fiesta Rally2. Na startu Rally Isla de Gran Canaria samozřejmě nemohl chybět ani úřadující šampión Yeray Lemes. Pro něho ale nešlo o první letošní start, když s Hyundaiem už před dvěma měsíci vyhrál Rally Villa de Santa Brígida. Druhý tam tehdy skončil Luis Monzón, jedna z největších soutěžáckých ikon Kanárských ostrovů. Pro letošek spojil legendární jezdec síly se značkou Citroën a s C3 R5 směřoval i za prvními mistrovskými body. Aby těch zajímavých startujících nebylo málo, objevil se na rampě ještě Antonio Ponce. Někdejší mistr, kterého k titulům dovezly vozy české značky Škoda, už třetím rokem startuje s Hyundaiem i20 R5.

Cruz sice dal Porsche vale, ale jeden po čertech rychlý speciál 997 GT3 se natěšeným divákům stejně ukázal. Někdejší mistr kanárských sprintů Iván Armas s ním vyhrál hned úvodní rychlostní zkoušku. Šlo ale jen o diváckou superspeciálku v předvečer hlavního soutěžního dne. První klasickou zkoušku už zajel nejrychleji Lemes a Armas spadnul na třetí místo. Pilot Hyundaie zajel nejrychleji i na třetím testu, ale pak v RZ 4 chyboval a skončil mimo trať. Do čela se dostal Cruz, který prožíval hodně zvláštní pocity. Přezbrojil z Porsche na vůz Rally2, aby se pak musel bránit útokům ze strany jiného jezdce 997 GT3. Armas se snažil, vyhrál dokonce pátou zkoušku, ale v závěru už tempu svého soupeře nestíhal a musel se smířit s druhým místem. Cruz zvládnul přechod na diametrálně odlišnou techniku parádně a za dalším titulem vykročil vítězstvím. Ponce se po havárii značkového kolegy Lemese dostal na třetí příčku, ale tvrdě o ni musel bojovat. Nejprve jej naháněl Miguel Ángel Suárez pilotující Škodu Fabii R5, tedy vůz značky, ve které Ponce strávil tolik let. A v závěru se konečně rozjel Monzón. I tak ale zůstal jeho výkon za očekáváním a čtvrtá příčka určitě není tím, po čem by nějak zvláštně prahnul. Parádní výkon naopak předváděl Raúl Quesada pilotující dnes už vpravdě exotický vůz Škoda Octavia Kit Car. S tímto historikem se usadil na sedmé příčce hned za špičkou tvořenou pěti speciály R5 a jedním Porsche. V poslední zkoušce bohužel Quesada musel odstoupit, nevydržela náprava Octavie.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!