24. 8. 2020 07:37 − 2076× − 1

Italský duel Basso vs. Crugnola pokračuje

V Římě se bojovalo ve dvou samostatně hodnocených etapách a každou z nich vyhrál jiný z hlavních favoritů na titul.

Letos situace v italském šampionátu vypadá tak, že by spolu o titul měla bojovat dvojice jezdců. Se speciály hlavní kategorie Rally2 se šampionátu účastní větší množství zajímavých jmen, ale dva z nich mají od zbytku očividný odstup a jsou tak hlavními favority. Oproti loňskému čtyřboji se sice skupina favoritů smrsknula na polovinu, ale absenci Lucy Rossettiho a Simone Campedelliho vynahrazuje vyrovnanost dvojice Giandomenico Basso a Andrea Crugnola. První jmenovaný letos obhajuje mistrovský titul a po přesednutí do Volkswagenu Polo GTI R5 vyhrál první římskou etapu. V té druhé byl nejrychlejší Crugnola, který spojil síly s italskou stájí Citroënu. Nejprve v sobotu svou C3 R5 rozbil, ale po její opravě se vrátil ve velkém stylu a z neděle si odvezl maximum bodů. Na start druhé soutěže se postavilo dvaadvacet speciálů Rally2 a nechyběly mezi nimi Volkswageny průběžně druhého Rudyho Micheliniho, Marca Signora nebo Alessandra Re. Za volant Fabie R5 se posadil úřadující italský mistr dvoukolek Tommaso Ciuffi a mnozí jej považovali za černého koně soutěže. S Fabií v novější verzi evo se do mistrovství vrátil mistr italského šampionátu WRC z let 2017 a 2018 Stefano Albertini.

Rally Il Ciocco měla jako obvykle mistrovství otevírat, ale po vlně koronavirového šílenství ji zachránil jen přesun na srpen. Oproti obvyklé podobě se harmonogram rally srmsknul, když se se svými 94 ostrými kilometry odjela jako jednodenní. První kilometry zvládnul nejrychleji Crugnola. Basso začal pomaleji a ve druhém testu se musel prát s nefunkční ruční brzdou, což jej ve vracácích hodně limitovalo. Nejrychlejší Volkswagen v první zkoušce pilotoval Michelini, ale už v druhé zkoušce ztratil hodně času kvůli defektu a spadnul na konec top ten. Na třetí příčku se tak po RZ 2 dokázal dostat Albertini, ovšem ani ten se poté nevyhnul problémům. Nejprve se ve třetím testu přetočil a pak ten čtvrtý dokončil na defektu. Ze třetí pozice se propadnul na sedmou a na bednu se místo něho vrátil Michelini. Na konci první sekce to ale byl jiný pilot Pola, kterému patřila průběžně třetí příčka. Signor. Ve vedení se nadále držel Crugnola stěžující si na obavy z kluzkých asfaltů. V pátém testu raději zvolil opatrnější přístup, což jej stálo dílčí vítězství. Poprvé v soutěži tam zajel nejrychleji Basso a svůj odstup snížil na 6,9 vteřiny.

Albertini měl po problémech v třetí a čtvrté zkoušce hodně co napravovat a v závěru se vybičoval k pořádnému finiši. V osmé zkoušce přeskočil dosavadního držitele bronzu Signora a třetí příčku si trojicí třetích nejrychlejších časů v závěrečné trojici zkoušek udržel. Albertini oproti loňsku výrazně zrychlil a v několika zkouškách se hodně přiblížil tempu nejrychlejší dvojice. Třetí příčka mu tak připadla zcela zaslouženě. V Itálii to sice není zas tak překvapivé, ale nadvláda Pirelli přeci jen trochu překvapila. Nejrychlejší vůz obutý do konkurenčních pneumatik Michelin skončil až na sedmém místě. Příhodné pak je jistě i to, že takhle nízko Michelini skončil kvůli defektu. Basso projel nejrychleji devátým a desátým testem, ale před tím závěrečným měl stále těžko zdolatelný odstup jedenácti vteřin. Crugnola tam navíc zajel nejrychlejší čas a vybojoval druhé letošní vítězství v řadě. Po odstoupení v první etapě římské rally musí pilot Citroënu dotahovat svou ztrátu a zatím se mu to daří na sto procent.

Stav šampionátu: 1. Basso 39, 2. Crugnola 30, 3. Michelini 24, 4. Re 22, 5. Rusce a Signor 16

Komentářů celkem: 1
24. 8. 2020 13:061
0 0
Italie uplně bez Fordu R5
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!