Nezastavitelný Paolo Andreucci

Po mistrovské sezóně 2018 ikona italského rallysportu opustila prvoligové mistrovství C.I.R., ale u soutěží zůstala.

Andreucci bez svého oblíbeného sportu nemůže žít a tak se místo očekávaného odchodu do důchodu rozhodnul prodloužit svou bohatou kariéru o další roky. Ve spojení s novým sponzorem a za čtení not jiným spolujezdcem než svou ženou Annou Andreussi se přesunul na italské šotoliny. I tam využíval služeb Peugeotu 208 T16 R5 a ten jej vloni dovezl k druhému místu v konečném hodnocení šampionátu. Pro letošek už má Andreucci zase nejvyšší ambice. K ruce dostal špičkovou techniku, která na rozdíl od zastaralého Peugeotu snese srovnání se špičkou kategorie Rally2, Citroën C3 R5. Do šotolinového mistrovství, jen o rok později, Andreucciho následoval i další top pilot z elity C.I.R. Simone Campedelli. I v jeho případě došlo ke spojení s novým sponzorem, ale pro úvodní podnik sezóny 2020 zůstal u osvědčeného Fordu Fiesta Rally2. Úřadující mistr italských šotolin Stéphane Consani z Francie se nových soupeřů nezaleknul a v úvodní Rally Cittá di Arezzo se svou Škodou Fabia Rally2 evo nemohl chybět. Stejnou techniku přivezl i tradiční účastník italského šotolinového mistrovství Nicoló Marchioro. Šotolinám ve své domovině zůstává věrný i jejich mistr z roku 2016 Daniele Ceccoli, který pro letošek spojil síly s korejskou značkou Hyundai.

Nejrychleji do první soutěže zkrácené sezóny vstoupil finský host Emil Lindholm. I když byla jeho Fabia R5 obutá do indických pneumatik MRF, nikterak jej to nebrzdilo a Fin zajížděl jeden nejrychlejší čas za druhým. Po šesté zkoušce vedl už o čtvrt minuty. Následoval servis a na přejezdu po jeho absolvování se Lindholmova Fabia zastavila. Nádech daleko větší aféry mělo odstoupení úřadujícího mistra. Francouzovi se v první etapě vůbec nedařilo, nezajel ani jeden nejrychlejší čas a musel se spokojit s průběžně třetím místem. Když mu pořadatelé v sobotu ráno neumožnili odstartovat s dvouminutovým odstupem za předcházejícím autem, Consani se rozhodl do RZ 5 odstartovat později. Sice se tím vyhnul zvířenému prachu, ale nevyhnul se desetiminutové penalizaci za odmítnutí startu do zkoušky. Jeho tým si pak sbalil kufry a posádku z rally stáhnul. V následujícím San Marinu se Francouzi už neukázali. Silně nespokojený byl v průběhu rally i Campedelli, který si v pátek mohl sepsat dlouhý seznam technických závad, které jej postihnuly. Nejprve mu odešel interkom a pak ještě začal zlobit pop-off ventil. V druhé etapě se situace zlepšila, ale na útok na Andreucciho už bylo pozdě. Campedelli tak alespoň dokázal za zády udržet škodovku Giacoma Costenara a skončil v soutěži na druhém místě. Andreucci sice tempu Lindholma nestíhal, zvykal si na nový vůz, ale po Finově odstoupení mu v závěrečné zkoušce vítězství doslova spadnulo do klína. Nezastavitelný Andreucci dál vyhrává.

Nejrychleji fenomenální Ucci vstoupil i do druhé soutěže, která se v sobotu odehrála na klasických cestách v okolí San Marina. Campedelli před tímto podnikem přestal užívat služeb problematické Fiesty Rally2 a na start vyrazil s Volkswagenem Polo GTI R5. Zprvu Andreuccimu nestíhal, ale ve čtvrté zkoušce už dokázal zajet nejrychlejší čas a dotáhnul se 1,4 sekundy za záda vedoucího jezdce. Tím byl tou dobou pilot Citroënu, který se tam ale vrátil teprve po RZ 4. Mezitím soutěži vládnul Umberto Scandola, který ze svého Hyundaie i20 R5 vymačkal maximum a vyhrál druhý i třetí test. Defekt v tom následujícím jej ale srazil na sedmou příčku. Po servisní přestávce pilot Hyundaie potvrdil svou pozici nejrychlejšího jezdce na tratích letošního San Marina. Na své konto si připsal další čtyři nejrychlejší časy, posunul se na čtvrté místo a svou skoro půlminutovou ztrátu na lídra snížil na 11,4 sekundy. V závěru si nechal připsat půlminutovou penalizaci, která byla dostatečná na to, aby před něho posunula značkového kolegu Ceccoliho. Miláček místního publika se díky tomu dostal až na bednu. Ve vedení se až do RZ 7 držel Andreucci. Následně jej překonal Campedelli, ovšem do závěrečného testu si odvážel náskok jen 4,9 sekundy. Pilot Volkswagenu byl v závěru opravdu pomalejší, ale před Andreuccim se i tak těsně udržel. O senzaci se však v závěru postaral Marco Bulacia. Mladý účastník šampionátu WRC3 se v Itálii ukázal ve Fabii R5 a celou rally se dokázal držet třech nejrychlejších Italů. A v závěru jim nakonec vypálil rybník, když posledním testem prolétnul nejrychleji a součet jeho časů byl na chlup stejný s Campedellim. O vítězi musel rozhodnout čas z prvního testu a ten měl Bulacia lepší. Poprvé v dlouhé historii sanmarinské soutěže se tak z vítězství radoval jezdec pocházející z Bolívie. Pokud vám při propočtech vychází, že se na bednu už nemohl vejít Andreucci, nejste vedle. Pilot Citroënu skutečně na pódiu neskončil, byť při součtu časů měl být třetí. A na bednu při slavnostním cíli také vystoupil. Pak ale jeho vůz neprošel kvůli nesrovnalostem na motoru závěrečnou technickou kontrolou. Stáj se proti vyloučení odvolala a boj o post třetího nejrychlejšího jezdce letošní San Marino Rally zůstává nerozhodnutý.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!