1. 9. 2020 08:11 − 1164× − 0

Na francouzských šotolinách se začalo prášit

V sezóně 2019 zvířený prach po druhém listopadovém víkendu usednul a zvedat se znovu začal po dlouhých devíti měsících.

Tak dlouhá pauza dělila poslední podnik loňské sezóny od prvního té letošní. Původně se mělo začít závodit už na začátku dubna, ale ze známých příčin sedmidílný kalendář přišel o trojici úvodních rally. Šampionát také zřejmě již definitivně přišel o boje posádek ve vozech WRC o titul. Dva vozy této kategorie se sice na startu Rallye Terre de Lozére objevily, ale jednalo se o historické kousky v rukou slabších jezdců a významnější roli tak tyto dva Citroëny nesehrály. Dva jezdci v Citroënech DS3 WRC vloni bojovali o titul a lépe nakonec dopadnul Lionel Baud. Na start nového ročníku šampionátu se ale třiapadesátiletý pilot nepostavil. Jeho neúspěšný soupeř z loňska Thibault Durbec si první letošní souboje ujít nenechal a poprvé se proti soupeřům postavil s Volkswagenem Polo GTI R5. Na tu samou techniku přesedlal i Brice Tirabassi, který se poslední dvě sezóny potýkal s Hyundaiem i20 R5. Ani s Volkswagenem juniorský mistr světa z roku 2003 žádnou díru do světa neudělal. Nejvíce se zmohl na sedmý čas a na konci rally obsadil slabou osmou příčku jen těsně před Citroënem C3 R5 Marca Amouretta.

Úvodní podnik sezóny se moc nevydařil ani šotolinovému šampiónovi z roku 2017. Jordan Berfa soutěž rozjel šestým časem a po RZ 3 se posunul na místo páté. O dvě zkoušky později jej ale výrazně zbrzdil defekt a pilot Hyundaie spadnul až na konec top ten. V neděli Berfa zajel sérii šestých časů a posunul se na konečnou sedmou příčku. Nejrychlejší i20 R5 v soutěži řídil Loic Astier. První etapu zakončil na pátém místě. Čtvrtého Erica Rousseta v Citroënu Xsara WRC měl těsně před sebou a Thomase Baudoina v Citroënu C3 R5 pak těsně za sebou. Po dvou nedělních zkouškách se Astier dostal před oba své soupeře, ale nakonec za sebou udržel jen Rousseta v historickém Citroënu. Baudoin s modernějším speciálem dvojitého šípu byl nad jeho síly a umístil se těsně pod bednou. Durbecův přestup do kategorie Rally2 nedopadnul špatně. Moc zábavy si ale asi v Rallye Terre de Lozére neužil. Začal jako třetí a skončil jako třetí. Mezitím jen navyšoval náskok na čtvrtého a ztrácel krok s nejlepší dvojicí.

O vítězství si to spolu v naprosto parádním duelu rozdali Jean-Baptiste Franceschi za volantem Citroënu C3 R5 a Adrien Fourmaux ve Fordu Fiesta Rally2. Pilot Citroënu začal rychleji, ale pak v druhém a třetím testu kraloval jeho soupeř a svou ztrátu snížil před servisní pauzou na 1,7 sekundy. Na opakovaném průjezdu úsekem Ville de Mende zajel znovu nejrychlejší čas Franceschi, ale paradoxně i tak spadnul na druhou příčku. Zapříčinil to jeho ulitý start. V páté a šesté zkoušce byl znovu rychlejší Fourmaux a před nedělní druhou etapou navýšil svůj náskok už na 17,9 vteřiny. Franceschi ale vlétnul do druhého dějství jako hurikán, vyhrál úvodní dvě zkoušky a manko v podstatě vynuloval. Dvě zkoušky před cílem ztrácel už jen šest desetin. Fourmaux se ale nechtěl nechat o vítězství obrat, vyhrál předposlední zkoušku a náskok nepatrně zvýšil na 1,2 sekundy. Závěrečných třiadvacet kilometrů ovšem zvládnul lépe Franceschi a na poslední chvíli vybojoval cenné vítězství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!