2. 9. 2020 06:17 − 3666× − 5

Global motorsport nabízí test Peugeotu 208 Rally4

K 1. červenci získala mezinárodní homologaci nová soutěžní zbraň francouzské značky Peugeot 208 Rally4.

A tento model od prvních ostrých startů okupuje čelní příčky „dvoukolek“ i kategorie Rally4. Společnost Global motorsport, oficiální distributor vozů značky Peugeot Sport pro Českou republiku a Polsko, nabízí licencovaných jezdcům jedinečnou možnost si horkou novinku francouzské automobilky vyzkoušet.

V Česku jsou aktuálně dva klientské vozy Peugeot 208 Rally4 a úřadující mistr dvoukolek v MČR 2019 si za volantem speciálu připsal v Příbrami i ve Valašském Meziříčí prvenství ve třídě 5, ve „dvoukolkách“ pak bral dvakrát druhou příčku, shodně za výkonným speciálem Super 1600.

„Peugeot 208 Rally4 je horká novinka v kategorii Rally4, postupně nahradí model 208 R2, který byl osazen atmosférickým motorem. Nový vůz je přeplňovaný, s obsahem 1,2 litru a s výkonem 208 koní při použití sériového benzínu. Jak je u peugeotů tradicí, vůz je osazen sekvenční převodovkou Sadev a tlumiči Ohlins. Když bych to měl shrnout, všechny dobré věci, které fungovaly na staré 208, byly přeneseny do nového auta, ty, které nebyly úplně stoprocentní, byly vylepšeny,“ popisuje nový vůz zástupce společnosti Global motorsport Tomáš Pletka.

Právě společnost Global motorsport nabídne licencovaným jezdcům možnost vyzkoušet si nový vůz z pozice za volantem. Test proběhne před startem dvoudenní Rally Pačejov, dne 24. září 2020 v okolí Horažďovic.

„K dispozici bude 2,8 km dlouhý úsek. Trať bude kompletně zabezpečena, včetně sanitního vozu. Jezdec si na test musí přinést svoji závodní přilbu, kombinézu a další bezpečnostní prvky,“ naznačuje Pletka a pokračuje: „Od zájemců budeme za svezení požadovat částku 7000,- Kč bez DPH, která bude v případě následného objednání vozu 208 Rally4 u společnosti Global motorsport odečtena z konečné ceny. Částka zahrnuje náklady na uzavření testovací trati, svezení v závodním speciálu Peugeot 208 Rally4 na 2,8 km dlouhé testovací trati, benzin, pneumatiky a malé občerstvení. Za případnou další testovací jízdu v délce 2,8km bude účtována částka 4000,- Kč bez DPH. Maximální počet testovacích jízd na jednoho jezdce je aktuálně omezen na dva průjezdy. Od jezdců budeme dále vyžadovat podpis zodpovědnosti za případné škody způsobené na vozidle.“

Počet testovacích míst je limitován, na testu vozu budou zároveň pozváni i zástupci médií, kterým nabízíme možnost usednout na sedadlo spolujezdce. Pro více informací a potvrzení účasti prosím kontaktuje společnost Global motorsport s.r.o. (kontakt níže).

Technické parametry

Motor: Řadový zážehový dvanáctiventilový přeplňovaný tříválec DOHC s variabilním časováním ventilů. Motor EB2 Turbo s přímým vstřikováním paliva je uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1 199 ccm (vrtání 75 mm x zdvih 90,48 mm), výkon 208 koní při 5 450 ot/min, největší krouticí moment 290 Nm při 3 000 ot/min. Řídicí jednotka Magneti Marelli.

Převodovka: Pohon předních kol. Sekvenční pětistupňová převodovka Sadev s mechanickým samosvorným diferenciálem. Manuální systém řazení s elektronickým zámkem zpátečky. Kovokeramická dvoukotoučová spojka průměru 183 mm.

Podvozek: Zavěšení kol typu McPherson. Nastavitelné tříparametrové plynokapalinové tlumiče pérování Ohlins, vinuté pružiny. Čtyřpístkové kotoučové ventilované brzdy průměru 330 mm na předních kolech (283 mm na šotolinu). Vzadu dvoupístkové kotoučové brzdy pr. 290 mm. Hydraulická ruční brzda. Kola z lehké slitiny 7 x 17“, resp. 6 x 15“ na nezpevněný povrch, pneumatiky Michelin 19/63 – 17, resp. 16/64 – 15.

Rozměry a hmotnost: Zesílená pětidveřová samonosná ocelová karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 4 052 mm, šířka 1 738 mm, rozvor náprav 2 553 mm. Minimální hmotnost FIA 1 080 kg.

Kontakt:

Global motorsport CZ s.r.o. / Tomáš Pletka
mobil: + 420 777 853 681
e-mail: globalmotorsportcz@gmail.com

Komentářů celkem: 5
2. 9. 2020 09:49
Upraveno 09:51
2 0
Zaplatit za vyzkoušení skoro 2,4 tisíce za kilometr - no neber to, to se vyplatí smajlík
Myšleny ty dvě nabízené jízdy...
2. 9. 2020 16:03
2 0
Asi chtějí dopřát člověku ten pocit jaké to je platit jako za WRC smajlíksmajlíksmajlík
2. 9. 2020 18:03
0 0
Tak zase na druhou stranu to zajištění asi nebude zadarmo... Ale jestli se psalo, že náklady jsou snad 12€/km tak je to úlet. Ale pro někoho kdo už je pro to auto nějak rozhodnutý, proč ne. BTW wrco je asi ještě o dost jinde jestli se něco nezměnilo. Ale r5 by byla asi topova
2. 9. 2020 19:31
0 0
Já nějak nechapu pro koho je to určené. Pokud nad tím autem nekdo seriózně uvažuje tak si asi nějaký test sjedna tak jako tak, bez toho to snad nikdo nekoupí. A za ty prachy se s tím jen tak svézt asi nikdo nepůjde? Pět a půl kilometru za 13 tisíc je přeci jen pálka. Jestli to neni tak ze už nekdo projevil zájem, tak se uspořádá test a když už to platí tak zkouší sehnat ještě další lidi co by se na nakladech nějak podíleli?
2. 9. 2020 20:26
0 0
Nevím, marketing jsem nestudoval, ale tak nějak bych očekával, že jestli mi někdo chce prodat nějaký ne zrovna levný produkt, nabídne mi vyzkoušení zdarma a ještě třeba přihodí kombinézu v barvách značky k tomu. Aspoň tak to svého času fungovalu u Mercedesu, když jsme tam jezdili pro kamiony.
Ale každý zkrátka podniká podle svého, třeba to tak dneska funguje...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama