7. 9. 2020 07:40 − 1536× − 0

Rumunský sprint vstříc závěru sezóny

Rumunské mistrovství odstartovalo až po odeznění hlavní vlny restrikcí spojených s pandemií koronaviru.

A jelikož v kalendáři zbyla celá šestice soutěží, bylo potřeba nastolit pořádný kvapík. Od konce června se tak odjely už tři soutěže a ta čtvrtá byla na programu teď o prvním zářijovém víkendu. Simone Tempestini, který letos usedá za volant Škody Fabia R5, zatím nepoznal hořkost porážky a první polovině šampionátu tak jasně vévodil. Ve všech třech podnicích dojel do cíle za jeho zády Dan Girtofan se stejným vozem. Na šotolinových tratích Raliul Iasului oba tito jezdci patřili k hlavním favoritům, ale rozhodně nebyli sami. Počítat se určitě muselo i s rumunským mistrem ze sezóny 2017 Bogdanem Mariscou, který už od roku 2015 spoléhá na kvality Fordu Fiesta R5. Potrápit alespoň některé z osmi vozů Rally2 chtěl v Iasi Valentin Porcisteanu. Do jednoho takového vloni také usedal, ale letos už v kokpitu Citroënu C3 R5 k vidění nebyl a musel se vrátit do staršího Mitsubishi Lancer EVO IX. Na tvrdých rumunských šotolinách ale nebylo nereálné ani umístění na bedně.

A skutečně se nakonec na pódium vešel i jiný vůz než hlavní kategorie Rally2. Hodně překvapivě se ale nejednalo o produkční vůz. Ostatně Porcisteanu své Mitsubishi v RZ 3 rozbil a nejrychlejší produkční Lancer dovezl do cíle Razvan Trisnevschi na osmé příčce. Z naprosto skvělé třetí příčky se v cíli radoval Norbert Maior, který vyrukoval proti konkurentům s Peugeotem 208 R2. A to rozhodně není technika, která by zrovna na šotolině měla konkurovat sofistikovaným a silnějším čtyřkolkám. Dvaadvacetiletý Rumun se ale jeví jako jedna z nejvýraznějších vycházejících hvězd této země. V posledních dvou soutěžích šampionátu skončil těsně pod stupni vítězů a teď už se dostal do nejlepší trojky. Nutno však dodat, že se o jeho úspěch výraznou měrou zasloužili dva jezdci škodovek, kteří se cíle nedočkali. Tempestini vyhrával jeden test za druhým, ale pak v tom předposledním ve vysoké rychlosti ošklivě havaroval. Jeho Fabia R5 dokonce zahořela, ale naštěstí se posádce podařilo vyváznout z nehody bez zranění. Do čela soutěže se zkoušku před cílem dostal Adrian Raspopa, který zatím žádnou rumunskou soutěž nevyhrál. Na svůj první triumf si bohužel bude muset ještě počkat. Jeho Fabia R5 jej v samém závěru zradila. Jak se již letos stalo zvykem, na druhé příčce se umístil Girtofan. A první triumf v této sezóně nakonec spadnul do klína hodně překvapenému Mariscovi.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!