9. 9. 2020 09:53 − 734× − 0

Pozdní finské léto

Na konci února skončila zimní část finského mistrovství a v červnu se měla rozjet ta letní.

Bohužel s příchodem koronaviru došlo k ochromení i tohoto severského šampionátu. Letní část finského šampionátu se tak přesunula až do období babího léta. Začátek září tedy konečně přivábil tamní posádky na další mistrovské klání, které v Kouvole uspořádal tamní autoklub pod hlavičkou patnáctého ročníku SM O.K. Auto-Ralli. Vítěz dvou zimních soutěží Emil Lindholm dostal možnost nalepit exkluzivní startovní číslo 1 na dveře a okna své Škody Fabia Rally2 evo. Teemu Asunmaa se letos za volantem té samé techniky už také jednou radoval, hned v úvodní soutěži v Laponsku. Pak jej ale Lindholm dvakrát porazil a úřadujícímu finskému mistrovi začal obhajobu titulu pořádně komplikovat. Na pozdně letní restart šampionátu se Asunmaa důkladně připravoval a dvakrát odstartoval v Pobaltí. Několikanásobný finský šampión Juha Salo letos nemá na růžích ustláno. Úvodní dvě soutěže vinou vlastních chyb nedokončil a v té třetí se s Fabií R5 ani nevešel na pódium. Na zimní trápení chtěl zapomenout a z Kuovoly si konečně odvézt pořádnou porci bodů. Úřadující mistr SM2 Esa Ruotsalainen měl před startem SM O.K. Auto-Ralli jasný plán, prosadit se s Fabií R5 mezi elitu hlavní klasifikace SM1.

Jari-Matti Latvala vypadnul z tovární sestavy stáje Toyoty a moc mu nevyšly ani plány na soukromé starty s Yarisem WRC. Nejprve nedokončil švédskou rally a pak mu rušení soutěží, které chtěl absolvovat, vzalo vítr z plachet. Rozhodl se tak, že si bude soutěžením dělat radost a doufat, že se do tovární sestavy zase dostane s nástupem nových hybridních speciálů Rally1. V Kuovole se objevil s historickou Toyotou Celica GT-4 rodinné stáje a s Juhou Häninenem na pravé sedačce. Někdejší tovární piloti rozhodně nehráli druhé housle a nakonec se dokázali probojovat na senzační pátou příčku mezi daleko modernější vozy Rally2. Skutečně podařený výsledek. Lindholm si jel svou vlastní soutěž, během které jedním nejrychlejším časem za druhým navyšoval náskok až na 19,3 sekundy. S takovým náskokem šel do poslední zkoušky a moc se nedalo očekávat, že by jej někdo o triumf připravil. Lídr se přesto v posledních kilometrech dostal do potíží. Naštěstí pro něho mu ale z náskoku ještě 5,3 sekundy zbylo a třetí triumf v mistrovství v řadě mu tak neuniknul. Salo se tentokrát k nejrychlejším jezdcům přiblížil, ale jeden nejrychlejší čas bylo nakonec málo i na to, aby se vůbec dostal na pódium. O druhou příčku zuřil po celou rally boj Mikka Heikkiläho s Asunmou a jednalo se o neskutečně vyrovnaný duel. Rychleji do něho vstoupil úřadující šampión, ale už ve druhém testu převzal otěže Heikkilä. Asunmaa se ho celou rally držel a v posledním testu s ním srovnal krok. Při rovnosti zajetých časů musely rozhodnout výsledky prvního testu a tam byl rychlejší Asunmaa.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama