M-Sport by měl mít první homologanou Rally3
O zájmu o stavbu speciálu pro novou třídu Rally3 se mluví o několika výrobcích, jediným kdo zatím vyjel na testy je polská filiálka M-Sportu, která připravuje Fiestu Rally3. Na vývoji auta se pracuje již více než rok, první prototyp byl postaven v době lockdownu v květnu a od té doby se čekalo, kdy se bude moci vyjet na testy. A první kilometry odřídil, možná překvapivě, přímo šéf M-Sportu Poland Maciej Woda, jehož úkolem bylo hlavně zjistit, že auto jezdí, kola zatáčí, světla svítí a klakson troubí. Následně se do sedačky pilota posadil juniorský mistr světa Nils Solans a několikanásobný mistr Evropy Kajetan Kajetanowicz, přičemž oba se střídali jak při testu v Polsku, tak při pětidenním ježdění na Sardinii.
"Po rozvolnění opatření proti šíření COVIDu byla docela výzva najít vhodnou lokalitu k testu, jelikož všechny byly zabrané. Nakonec jsme museli jet na letiště asi 100 kilometrů od Krakowa. Na jeden den nám tam zavřeli runway a my jsme mohli otestovat auto. Následně jsme auto vzali na Sardinii, kde jej čekalo vedro a drsná šotolina. Chtěli jsme dát testovacímu vozu pořádně do těla. Nils a Kajto najezdili nějakých 1 000 kilometrů v průběhu pěti dnů a objevily se pouze drobné problémy, na jejichž odstranění teď pracujeme," říká Maciej Woda k testům Fiesty Rally3, které budou v nejbližší době pokračovat v Polsku na asfaltu.
Konkrétní detaily ohledně auta zatím M-Sport nechce uvolnit, jisté však je, že jeho cenovka nesmí dle regulí FIA překročit 100 000 € a vůz nepůjde upgradovat z Fiesty Rally4 přidáním zadního diferenciálu. "Už nyní máme množství informací a dat, která ukazují, že auto pěkně zapadne do mezery mezi speciály Rally4 a Rally2. Dlouho jsme tlačili na to, aby tady byla čtyřkolka s výkonem kolem 210 koní a je skvělé, že jsme první, kteří připraví auto této nové třídy," dodává šéf M-Sportu Poland. Na závěr jenom dodejme, že předpokládanou lednovou homologací Fiesty Rally3 dojde k dokompletování nabídky M-Sportích Fiest, která bude podobně jako jeden doplněk strany komplexní od A až po železo, tedy zájemci budou moci začít kariéru s nejslabší dvoukolkou Rally5 a postupně se propracovat až do špičky v podobě Fiesty Rally1.
Průmyslový básník Jelínek zesnul a Kuře získal průmyslové básnické střevo v dědickém řízení.