14. 9. 2020 08:08 − 1384× − 0

Finské Polsko

Výrazně zkrácená sezóna polského mistrovství přilákala na start v hlavní kategorii početné jezdecké pole.

Loňský mistr Miko Marczyk šampionát opustil a vydal se vstříc evropským bojům. Jeho absence dost možná povzbudila ostatní jezdce k tomu, aby se pokusili získat titul do svého opatrovnictví. Thierry Neuville polského šampionátu, několikanásobný vicemistr Tomasz Kasperczyk přezbrojil na Volkswagen Polo GTI R5, ale ten mu moc štěstí zatím nepřináší. Úvodní soutěž po chybě v druhém testu dokončil v hloubi pole. O to větší motivaci měl pro Rajd Ślaska, soutěž, kterou v minulosti už dvakrát dokázal vyhrát. S Volkswagenem v Rzeszowě obdobně nepochodil ani Kacper Wróblewski a na druhou letošní rally už přijel s jiným vozem, Škodou Fabia Rally2 evo. Stejný vůz pilotuje i polský mistr z let 2016 a 2018 Grzegorz Grzyb. Na svých domácích tratích v Rzeszowě si počínal parádně a až do závěru rally bojoval o vítězství. Nakonec mu k porážce Jariho Huttunena chybělo 8,6 sekundy. Finský pilot letos bude absolvovat kompletní polské mistrovství a pro domácí jezdce představuje neskutečnou hrozbu, která může s velkou pravděpodobností pohřbít jejich naděje na titul. Začal nejlépe, jak mohl.

V Rajdu Ślaska ale začal lépe jiný pilot Hyundaie i20 R5 Marcin Slobodzian, který na první zkoušce dosáhnul druhého nejrychlejšího času. Bohužel hned v té následující polský jezdec chyboval a ztráta tří a půl minuty jej nemilosrdně katapultovala do páté desítky. Ve zbytku rally se sice prodral na třinácté místo, ale to mu v podstatě k ničemu nebylo. Nejrychlejším polským jezdcem Hyundaie se tak stal Lukasz Byśkiniewicz, který zářil už den předtím, kdy vyhrál shakedown. Teď v RZ 2 zajel druhý nejrychlejší čas a posunul se na třetí příčku. Tu si ale nakonec nedokázal uhlídat před atakujícím Kasperczykem a v cíli se musel smířit se čtvrtým místem před Citroënem C3 R5 Lukasze Kotarby. Kasperczyk si tedy po špatném startu do sezóny trochu spravil chuť. Úplně vysoko do vzduchu ale asi neskákal, přeci jen boje o vítězství se neúčastnil a daleko větší starosti mu dělalo uhlídat si umístění na bedně před Byśkiniewiczem. Daleko hůře ale dopadnul jeho stájový kolega z předešlé rally Wróblewski. Přestup za volant Fabie dopadnul jako z hororu. Už v prvním testu se objevily technické problémy, které jej stály skoro dvacet vteřin. To ještě ale nebylo nic proti třem minutám nechaným na trati RZ 2. Wróblewski si tak z Chorzówa odvezl jen body za třetí místo v závěrečné Power Stage. O vítězství si to spolu stejně jako v předešlé soutěži rozdali Huttunen a Grzyb. Polák začal rychleji, ale už ve druhém testu se propadnul za Fina. Pořadí se pak znovu měnilo těsně před servisem a do půlvteřinového vedení se vrátil Grzyb. Odpoledne už ale byl Huttunen k nezastavení. Se svým Hyundaiem vyhrál všechny tři zkoušky a polského soupeře znovu porazil. Tentokrát o 7,3 vteřiny.

Stav šampionátu: 1. Huttunen 69, 2. Grzyb 55, 3. Byśkiniewicz 38, 4. Kotarba 34, 5. Slobodzian a Kasperczyk 27

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama