14. 9. 2020 19:24 − 3312× − 19

Jak jsme otevřeli českou rallye sezónu 2020

Neuvěřitelné startovní pole se povedlo přilákat na XIV. Multi-S Radouňskou rallye.

Už je tomu pár měsíců, co Radouňská rallye otevřela letošní rallye sezonu. Chtěl jsem tento blog napsat už po soutěži, ale bylo potřeba se z toho všeho tak nějak vyspat a oklepat. A přeci jen s odstupem času člověk hodnotí věci jinak.

Naše plány se žlutým Swiftem se pro rok 2020 rozhodly už koncem roku 2019. Tedy dávno před dobou koronavirovou. Po neuvěřitelných 17 letech za volantem tohoto skvělého vozu, jsme se rozhodli změnit techniku a postavit Nissan Sunny GTi. Stručně řečeno jsme ze Swifta tak nějak vyrostli. Výkon auta neroste, váha posádky naopak roste neustále. Ze Swifta jsme v rámci třídy E1 dostali asi maximum a láká nás zkusit si dvoulitrové auto. Swift je tedy na prodej. V plné síle a připraven na závody společně se spoustou náhradních dílů, kol a dokonce i s jedním sériovým GTi.

Ale zpět k soutěži. Píše se listopad 2019. Pojistné události z rallye 2019 jsou dořešeny. Jediným nedořešeným bodem je předžalobní výzva p. Balíčka, který na rallye boural, neoznačil místo nehody, nevaroval další posádky a tak se do jeho auta zezadu podívala Fabie jiné soutěžní posádky. Tento koumák teď po nás chce pětimístnou částku za jeho laxní přístup a nerespektování pravidel soutěže, které mělo za následek poškození jeho vozu. Ale opět jsem odbočil. Je listopad a my už máme poslané povolovačky pro rallye 2020. Na přelomu roku, tak dostáváme skoro všechny žádosti potvrzené. Až na jednu obec, kde jsme pohořeli i loni. Škoda vypadl nám tak pěkný úsek cca 3 km pěkné trati přes 2 obce. Ale takový je život.

V lednu jsme si dali pauzu a v únoru už pádíme na správu a údržbu silnic, jestli nás pustí na námi vytipované tratě. Loni nám právě tento krok překopal celou koncepci soutěže a museli jsme narychlo hledat novou RZ. Jde o to, že se na začátku roku plánují investiční akce a objízdné trasy k opravovaným úsekům silnic. Bohužel i letos jsme si začátkem března odnesli informaci, že na cca 50% našich RZ se plánují opravy silnic. To ještě koronavirus neúřadoval a my už vymýšleli, jak zkusíme udělat jen jednodenní soutěž, protože na víc nebudeme mít tratě.

Koronavirus vstupuje na scénu

A pak to přišlo. Zastavení všeho, uzavření republiky, panika z toho malého neviditelného prevíta. Koncem února jsem na členy organizačního týmu Radouňské rallye posílal co dál. Rallye Krumlov, kam každoročně jezdíme pomáhat, se ruší. Dětský den nejspíše taky. A co naše rallye? Velký otazník. Buď kompletní zrušení, nebo jednodenní soutěž. A teď kdy. Řádný termín nebo náhradní? Reakce týmu? 0. Jak teď komunikovat? Ke vší úctě k našemu organizačnímu týmu, informační technologie nepatří k naší silné stránce. Občas si připadám jak Tomáš Hanák z filmu Cesta z města, kdy mu Bolek Polívka vysvětloval v místním hostinci, jak jsou počítače na h..no. No nicméně jsem to zkusil. Sdílený disk pro ukládání dokumentů a všech aktualizací byl na světě.

Vyčkávací fáze

Celý březen a větší část dubna nešlo ohledně soutěže nic moc dělat. Chyběla nám povolení od obcí na jednodenní variantu a obecní zastupitelstva se nescházela. Nicméně jsme v polovině dubna rozjeli jednání se správou a údržbou silnic, zda nás pustí alespoň na námi vymyšlenou, osekanou variantu. To nakonec klaplo. A teď už „jen“ sehnat povolení od 2 klíčových obcí. Dvě úžasné paní starostky a zastupitelstva obcí Lodhéřov a Horní Radouň. To jsou klíčové osoby, které nás podržely. Povolení byly začátkem května na světě a my tak mohli pokračovat v přípravách. Navíc 6. května oznámila vláda, že pokud vše půjde dobře, tak koncem května budou povoleny akce pro 500 lidí a koncem června dokonce pro 1000 lidí. V té době to znělo jako sci-fi, ale bylo to něco, na čem se dalo stavět. Začal jsem tedy naplno připravovat všechny dokumenty pro zbývající povolení a vedoucí RZ začali shánět pořadatele. V polovině května bylo vše připraveno a mohl se pustit příjem přihlášek.

Masakr

Jestliže byl do té doby relativní klid, tak spuštěním přihlášek se vše otočilo. Kvůli zdravotním problémům v rodině, se bohužel ségra nemohla věnovat administraci přihlášek a tak to z velké části spadlo na mě. A to byl opravdový masakr. Za cca den a půl byla naplněna propustnost tratě 120 vozidel. Za další den už jsme měli 180 přihlášených. Mnoho náhradníků, kde uvízlo několik pravidelných účastníků ČMPR včetně několikanásobného vítěze Radouňské rallye, Martina Šikla. Všichni volali, ukecávali, že potřebují jet. Zkrátka lobby jak v politice. Aby toho nebylo málo, tak mě po telefonu seřval starosta Okrouhlé Radouně, že co si dovoluji dělat soutěž v této době a že ten koronavirus do Radouně akorát zatáhneme. Ale na to už jsem byl připraven a předem začal jednat s hygienou co a jak by se dalo udělat. Paní doktorka byla milionová a trpělivě se mnou po telefonu probrala celkové zajištění soutěže. Největší problém se ukázala být servisní zóna a případná divácká místa. Divácká místa jsou jednoduchá. Mapy nebudeme zveřejňovat, vše dostanou pouze posádky po e-mailu týden před rallye. Do servisní zóny bude omezen vstup. Maximálně 4 lidé na soutěžní vůz a žádní diváci. To se nelíbilo D. Landovi, který měl být hlavním tahákem soutěže. Na jednu stranu ho chápu, na druhou stranu my dáváme krk na špalek, když organizujeme soutěž v této době. Takže se pojede podle našich pravidel a hotovo. Koncem května nechávám interně v Radouň Motorsport hlasovat, zda soutěž pojedeme. Výsledek 9 pro, 2 proti. Ale celkově je podpora tak 50%. Místní se bojí a Radouňská hospodská lobby je dost silná.

Ultra masakr

Datum, které mělo rozhodnout o konání soutěže, bylo stanoveno na 10. června. Pokud by se soutěž nekonala, zbyla by stovka hodin práce hozená do koše. Naštěstí epidemiologická situace byla dobrá a tak jedeme dál. Jestli jsem do té doby spal maximálně 5 hodin denně, tak od tohoto data spím v průměru tak 3-4 hodiny. Maily, přihlášky, telefony, hygiena, dokumenty, itinerář, jízdní výkazy, jednání se starosty. Na všechno sám. Navíc před soutěží došlo v Radouních ke dvěma smutným událostem, které zasáhly nejužší organizační tým. Zkrátka když se daří, tak se daří. Ale vlak jménem Radouňská rallye 2020 se žene dál a už nejde zastavit. Třešničkou na dortu je další předžalobní výzva p. Balíčka. To asi aby nám zpříjemnil přípravy.

Poslední křeč

Poslední týden před soutěží je totální nasazení. Spí se o další hodinu méně. Povolujeme dodatečných 500 lidí do servisní zóny, která bude hlídaná bezpečnostní agenturou. Všichni kdo budou mít přístup do servisní zóny, budou mít pásky jak na „fesťáku“. Navíc se kontrolují dokumenty, které posádky zasílají na e-mail. Děláme tak online administrativní přejímku a částečně přípravu na technickou přejímku. Bohužel kvalita některých dokumentů je žalostná. Některé posádky nejsou schopny poslat údaje ani napotřetí správně. Neplatné zelené karty, propadlé řidičáky atp. Vše se musí kontrolovat a být bez chyby. Týden utekl jako voda a už je tu pátek a začínají najíždět auta na administrativní přejímky a technické přejímky. Podle harmonogramu je organizován postupný nájezd posádek, což uklidňuje místní obyvatele. Administrativní přejímky 125 posádek tak jsou za 4 hodiny hotové a technické přejímky Luboš a jeho tým také zvládl na jedničku. Při najíždění se někteří opět chovají jako prasata. Příští rok to asi budeme muset vyřešit nějakým radarem, jinak se to ti lidé nenaučí. Večerní rozprava je už pomyslným gongem, který oznamuje start rallye. Vše zatím klape. Konečně se vyspím alespoň 5 hodin a ráno jdeme na to. Chtěl jsem protáhnout Swifta na první ranní rundě jako předjezdec, ale za celý týden jsem nenašel 2 hodiny času, abych auto přezul, natankoval a umyl. Takový to byl masakr.

A kola se točí

Ráno už jsou všichni na svých místech a jede se na RZ. Ty letos máme jenom 2 a jedou se 3x. První je klasický okruh o přibližně kilometr a půl zkrácený. Proč? Na začátku příprav jsem měl vymyšlenou testovací variantu pro účastníky z MMČR v rallye. Rozeslal jsem i nabídky na testování na přední české týmy, ale nikdo nabídku nevyužil. Nevím jistě, co za tím bylo, ale servisem se neslo, že pár posádek dostalo e-mail od jednoho pána z Autoklubu. Tento e-mail varoval před účastí posádek s licencí na naší soutěži. Docela mě mrzí tento přístup. Na organizování RZ na rallye Krumlov jsme jako Radouň Motorsport dobří, a pro MMČR prospěšní, ale aby se u nás mohly rozjet posádky z mistráku, tak to už ne. Bylo by fajn, pokud by si tento pán uvědomil, kolik lidí přešlo z ČMPR do mistráku a kolik peněz jim tam tito lidé ročně nosí za licence, testování a startovné. Ale zpět k RZ. Druhou RZ byl úsek dlouhý 7km, který jsme vymýšleli opravdu na křeč. Jeho sportovní hodnota byla nižší, ale opravdu nebyla letos jiná možnost. První runda se odjela v pohodě, druhá také až na menší komplikace ohledně umístění časovky, které se řešily opravdu za pochodu. Obával jsem se posledního průjezdu okruhem, aby nepadla rána, ze snahy najít ještě dodatečné vteřinky, při nějakém těsném souboji o konečný výsledek. Nakonec vše klaplo bez problémů. Vyhrála favorizovaná dvojice Štochl-Vacková na Škoda Fabia R5, kteří nám způsobili menší faux pas při vyhlašování, ale nakonec z toho byla úsměvná scénka jako z filmu Jáchyme hoď ho do stroje, kde se také opakoval ceremoniál pro známého Dušana Volejníka. Historiky vyhráli téměř domácí Plechatý s Ryšánkovou a jejich Mazdou 323GT-R. Kompletní výsledky si můžete nalézt na www.ewrc-resulst.com.

Poděkování

Byla to šílená soutěž. Náročná na přípravu. S nižší sportovní hodnotou než obvykle. Ale hlavně mi to ukázalo, že rallye komunita drží při sobě. Hodně lidí nám projevovalo přízeň, že jdeme do organizace první soutěže a prošlapáváme tak cestu ostatním. Někteří lidé nám poskytli i nečekaný dar v podobě financí, desinfekce atp. A celkově se všichni snažili, aby to klaplo. Sponzorům patří velký dík za to, že nám zůstali věrni i v této ekonomicky složité době. A dvě paní starostky, které se podepsali pod povolením, zaslouží absolutorium. Kdo z nás by to v té době byl schopen udělat a nést tu zodpovědnost.

Uvolnění

Po soutěži jsem celkově odpadl. Týden jsem se snažil najet do normálu, ale nějak to nešlo. Dostala mě z toho až dovolená v Jizerských horách, kde mě děti dostatečně provětrali na čerstvém vzduchu. Každý den jsem volal domů, zda není nikdo nakažený a zda jsme do Radouní ten obávaný koronavirus nezatáhli. Naštěstí se nic takového nestalo. Takže jsme to zvládli. Mise ukončena.

Radost z dojeté soutěže bez vážných nehod a škodních událostí nám zkazil fakt, že jsme v polovině července obdrželi oficiální žalobu podanou na Radouň Motorsport panem Balíčkem. Co to znamená? Znamená to, že kromě příprav Radouňské rallye 2021 budeme ještě běhat po soudech. Zkrátka organizování rallye v ČR není procházka růžovým sadem. Ale zatím nás to stále baví a nějaký p. Balíček to nemůže změnit. Tak nám držte palce.

Komentářů celkem: 19
14. 9. 2020 20:11
1 0
Co dodat - jen ještě jednou poděkovat, stejně jako když jsme odjížděli v sobotu večer ze servisu. Po zrušených Hořovicích a Podorlické jsme konečně prolomili absťák. Obdivuji každého pořadatele, který se pokusí cokoliv organizovat. Je to jak od Jiráska - Proti všem...
Celému Radouňskému autoklubu a všem, co pomohli s pořádáním soutěže patří úcta a obdiv.
Snad to příští rok opět klapne a pojedeme dvoudení soutěž s krásnými nočními úseky. Budeme držet palce ze všech sil smajlík
14. 9. 2020 20:50
Upraveno 20:54
1 1
Nechci se stavit na žádnou stranu, ale neustálé vytahování sporu s Balíčkem od ředitele Radouňské rally pana Michálka mi přijde už trochu úsměvné. My co jsme byli přímo na místě nehody a při následném dění víme, že to bylo tak trošku jinak...
14. 9. 2020 21:09
Upraveno 21:10
1 0
Petře,super!!!!!
Už dlouhá léta víme a všichni koho se to týká,vnímáme,s jakou vervou a nasazením ty a lidé kolem tebe a tvé rodiny jste schopni zorganizovat soutěž smajlík Sám určitě nejlépe víš,kdo je v pohodě a kdo se jede svézt a nezajímá ho cokoli kolem a následně je schopen házet klacky pod nohy a třeba se nedejbože i soudit!!!!.... Přestože jsem už několik let mimo rally i dění kolem něj a nejezdím se ani koukat,vaše soutěž byla,je a bude pro mne tím největším zážitkem,který pravidelně sleduji a měl jsem tu čest jako účastník-mitfára prožít!! Přijet na rally Volného poháru-ČMPR,kde vše klape,potkávat příjemné lidi s velkým úsměvem a připadat si v rámci všeho kolem,jako na Monte Carlu,je nezapomenutelné! DÍKY za to,co ty a lidé kolem tebe pro tento sport děláte!!! Bartoš Pavel
15. 9. 2020 10:24
0 0
Velký respekt!smajlík
15. 9. 2020 11:50
0 0
dvora: Rad si prectu, co se tam stalo.
15. 9. 2020 16:47
1 0
Za prvé místo nehody bylo označené trojúhelníkem. Sice na opačné straně silnice ale bylo.
Nicméně nejdůležitější je fakt že nehoda Balička se stala v druhém průjezdu RZty a druhé auto no jeho vozu narazilo až v průjezdu třetím. Přičemž nejdůležitější je co se stalo mezi druhým a třetím průjezdu.
Mezi druhým a třetím průjezdem RZty bylo nějakých cca 60 minut volného prostoru. Přičemž vytáhnout auto z příkopu jen silou diváků nešlo, protože bylo auto hodně v bahně. Nějakých cca 40 minut před uzavřením RZ pro třetí průjezd přijel ředitel Radouňské rally pan Michálek ve škodě Kodiaq. Ještě s jedním z fanoušků jsme mu navrhli že bychom lanem, které jsme měli, a jeho autem mohli Balíčkovo auto vytáhnout a dát ho někam do bezpečí. Protože tam bylo opravdu hodně na ráně. Na to zareagoval pan Michálek následovně a budu ho citovat: "to už tady ten jeden průjezd vydrží" a odjel pryč. To že se ho Balíček nesnažil vůbec přesvědčit o tom že je nutné auto vytáhnout je taky fakt.
Takže jsme tam na to auto koukali do uzavření RZ a samozřejmě v třetím průjezdu do něj narazilo další auto....
Pokud pan Michálek tvrdí že to bylo jinak tak lže, pamatuji si to moc dobře a nebyl jsem tam zdaleka sám.
15. 9. 2020 17:36
Upraveno 17:36
0 1
@Dvora - mohu se zeptat s kým mám tu čest, a jaký je váš vztah k panu Balíčkovi?
Naštěstí jsou na všechno videozáznamy, které dokazují, že lžete vy. Místo nebylo řádné označené. Trať rozhodně nebyla volná 60 minut mezi otevíracím a uzavíracím vozem. Nejezdil jsem ten rok v Kodiaqu, ale ve Scale. Ředitel jezdí na trať RZ až když je uzavřena tj. v tomto případě cca 10 minut po uzavíracím voze atp. Vaše vyjádření je plné nesmyslů. Nějakou dobu jsem zvažoval, zda reagovat, ale pokud mě někdo napadá, že lžu, tak to si líbit nenechám.
Závěr: pokud by se takto jako p. Balíček chovali všichni soutěžící, tak je to konec rallye v ČR. On totiž jezdec rallye nemá jen práva, ale i povinnosti. A na toto p. Balíček jaksi zapomněl.
Petr Michálek
15. 9. 2020 18:19
1 0
Vztah s ním nemám žádný a vůbec ho neznám. Že máte mezi sebou spor jsem ani do nedávna nevěděl. Jen mě zarazilo kam se to posunulo a že se soudíte.
Já si za tím jak jsem to popsal stojím a nemám důvod si nic vymýšlet...
15. 9. 2020 18:40
0 1
Opět nevím s kým mám tu čest a z jaké pozice si dovolujete mě nazývat lhářem. Jste divák, jezdec, spolujezdec nebo jen diskutující na webu? Co vlastně jste?
15. 9. 2020 18:48
1 0
V té pozici jsem byl divák, často jsem na závodech jako divák, ale také jsem i jezdec a netuším k čemu to potřebujete vědět. Byl jsem tam a vím co se stalo a opakuji že nemám sebemenší důvod si to vymýšlet. Navíc se mnou tam bylo několik dalších diváků a všichni by to potvrdili...
15. 9. 2020 19:04
1 0
Samozrejme bych chtel znat i verzi druhy strany, jen prosim bez osobnich vypadu a dohadovani se, kdo je lhar.
15. 9. 2020 19:10
1 0
Ano také bych rád slyšel druhou stranu jak to bylo. A také jak to bylo podle pana Balička.
15. 9. 2020 20:31
0 0
Tak já jsem taková nějaká třetí, nezúčastněná strana, ale skouknul jsem onboardy z loňska a ani poprvé, kdy jsme kolem té žluté škodovky jeli, ani podruhé, kdy už tam byl sendvič ze dvou aut, jsem nikde neviděl žádný trojúhelník. Kdyby byl zájem, klidně to někam upnu (Youtube), ale je pravda, že kvalita naší kamery nic moc. Na druhou stranu jedeme naprosto sériové auto, takže hezky pomalu, je dost času se kochat okolím...
Ještě jedna věc - netuším, jak dlouho byla mezi oběma průjezdy otevřená trať, ale já bych asi po neúspěchu s vytlačením (ta škarpa byla fakt dost hluboká) nesložil ruce do klína a nečekal, že to za mně někdo bude řešit. Volal bych 1224, ať to zařídí smajlík. Ne, fórek - ale asi bych se pokusil chytit první traktor nebo náklaďák, aby mě vytáhl. A když už bych teda čekal, až na mně někdo přistane, řešil bych to přes pojišťovnu, ne žalobou na pořadatele. Nejsem advokát, tak netuším co bych mohl zkusit, ale asi bych se nenechal vmanévrovat do situace, kdy bych se pokoušel hojit tímto způsobem. No - lidé jsou různí, názory rozdílné. Docela bych byl zvědav, jak by soud rozhodl. I když si nedělám velké iluze o naší justici...
15. 9. 2020 20:45
0 0
Takže pardon, já melu o něčem úplně jiném, moje chyba. Balíček odpadl na 1. RZ, já podlehl klamnému dojmu, že jde o RZ 8 a 9.
Omlouvám se, moje chyba...
15. 9. 2020 21:09
0 0
Nene mluvíš o stejné věci. Ve výsledcích je to chybně označené jako havárie na RZ1
15. 9. 2020 21:55
0 0
On p. Balíček je v Radouních docela známá firma:
2018 - havárie v RZ2, zničená fasáda domu, oprava cca 35tis. Kč, vše jsme zařídili, opravili v rámci pojistky. Od posádky nulový zájem ohledně řešení škody. Ani e-mail ani telefon s dotazem jak to dopadlo. Strategie = mrtvý brouk.
2019 - odstoupení na technickou závadu v první etapě, posádce jsme umožnili start v druhé etapě mimo klasifikaci, výsledek = havárie a vymáhání škody na nás jako pořadateli. Strategie = nemám slušného výrazu.
U nás už si tento člověk nesjede a nabádám ostatní pořadatele, ať si na něho dají velký pozor. Jsou s ním jen a jen problémy. Může se vám stát, že vás příště bude žalovat, že třeba bylo moc vytahaného bláta, a že jste to jako pořadatelé neuklidili.
15. 9. 2020 22:09
0 0
Aha - já koukl do resultů a tam jsem ho viděl mezi odstoupenými na RZ 1.
Takže odvolávám co jsem odvolal a tvrdím, co jsem tvrdil smajlík
15. 9. 2020 22:38
Upraveno 22:39
0 0
Netuším jestli se snažíte Balíčka jen za každou cenu nějak očernit, ale argument ""2018 - havárie v RZ2, zničená fasáda domu, oprava cca 35tis. Kč, vše jsme zařídili, opravili v rámci pojistky. Od posádky nulový zájem ohledně řešení škody. Ani e-mail ani telefon s dotazem jak to dopadlo. Strategie = mrtvý brouk. ""
je tedy opravdu komický... Posádka jako každá jiná zaplatila před závodem pojistku, vy jste to vyřídili (kdo taky jiný by to měl vyřizovat než pořadatel) a vše se třetí straně uhradilo. Nechápu proč by se měla posádka měla nezajímat jak to dopadlo, nebo co je špatného na tom že se o to nezajímala :-D
17. 9. 2020 09:58
1 0
dvora: Já chápu, že v době, kdy nám vládne prolhaný, zlodějský estébák je jakékoliv slušné chování bráno za handicap, takoví lidé jsou okamžitě nazývání havloidy, sluníčkáři a podobně. Já si přesto myslím, že projevit aspoň minimální zájem o to, jak byla napravena škoda, kterou jsem způsobil, je (když ne přímo povinnost) tak aspoň SLUŠNOST. Jestli je někdo, kdo neví, co to slovo znamená, doporučuji si toto heslo vyhledat třeba v naučném slovníku.
Protože člověka, který evidentně tento pojem nechápe, není třeba očerňovat. To dokáže svým chováním sám.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama