15. 9. 2020 16:11 − 2748× − 4

Důležité kilometry pro Černého

Po deseti letech se do okolí Vyškova vrátil pilot Jan Černý.

Absolvoval zde svůj čtvrtý start a vůbec premiérově se zde ukázal se spolujezdcem Petrem Černohorským. Posádka týmu Mogul Benzina Racing21 nakonec dokončila soutěž na třetím místě za Petrem Semerádem a Jaromírem Tarabusem.

“Dva uplynulé závody mistrovství republiky nebyly takové, jako jsme si před sezónou představovali. Valaška byla oproti Bohemce o hodně lepší, ale stále jsem cítil, že to nebylo ono. Test je jedna věc, ale závod je věc druhá. Připravili jsme nějaké věci na změnu nastavení a věřil jsem, že se nám podaří udělat další krok dopředu tak, aby se mi Volkswagen Polo řídil zase o něco lépe. Potřeboval jsem získat větší jistotu ve schopnosti auta a ta se nejlépe sbírá při najíždění závodních kilometrů. Proto tento závodní test pro náš tým,” vysvětlil Jan Černý.

Hlavním cílem posádky Mogul Benzina Racing21 bylo odjíždět z Vyškova s pocitem správně najetých testovacích kilometrů před nadcházejícím podnikem českého mistrovství, který se uskuteční na konci září v Pačejově.

V cíli nakonec třetí místo, ale úkol splněn. Taková byla atmosféra na konci závodu v servisním stání černého vozu Volkswagen Polo Gti R5. “Kluci na sprintech jedou dost rychle a tady ve Vyškově obzvlášť. Navíc těch deset let, kdy jsem tady závodil naposledy, tomu taky moc nepřidalo. Po první sekci jsme připravili hodně změn na autě, tak abychom mohli pozorovat rozdíly při druhých průjezdech a věděli, kam až můžeme s tím nastavením zajít. Zatím jdeme správnou cestou. Já osobně jsem moc rád, že jsme ve Vyškově startovali. Samozřejmě výsledek asi není takový, jaký byl od nás očekáván, ale jak jsme řekli už před závodem, důležité pro nás bylo vyzkoušet varianty nastavení auta a připravit se pořádně na Pačejov. Mám radost, že se nám podařilo odstranit jeden z mých největších problémů na autě. Teď je potřeba vše řádně zanalyzovat a zamyslet se nad tím, co jsme zde zjistili. Teoreticky máme tolik informací, že by nás to mohlo a mělo posunout,” hodnotil svou účast na Rally Vyškov Jan Černý.

“Chtěl bych pochválit a pogratulovat Petrovi Semerádovi za skvělý výkon. Dále poděkovat Danovi Trunkátovi za vše co pro českou rally udělal, kolik krasných vozů přivezli a jak celou dobu podporuje Míru Tarabuse. A stejně věřím, že se ještě vrátí,” dodává příbramský jezdec týmu Mogul Benzina Racing21.

Komentářů celkem: 4
16. 9. 2020 00:54
0 0
článek je pro ty, kteří se nepodívají na Videonovinky?
16. 9. 2020 14:00
0 0
A v čem je problém? Já si třeba radši přečtu.
17. 9. 2020 08:32
1 0
No ,nechci radit, v R5 natož v polu jsem nikdy nejel, jsem jen v tomto případě venkovní pozorovatel, ale když je vnitřní zadní kolo skoro v každé ostřejší zatáčce věčně ve vzduchu, tak je někde problém. Na mne to působí, jako nastavení na auto s předním náhonem, kde to až tak nevadí, ale u čtyřkolky dělat zejména v ostřejších zatáčkách tříkolku, kde pochopitelně pak i přes svor chybí grip, je špatně. Myslel jsem si, že tlumiče díky konstrukci nemají zdvih, ale dle fotky Odložilíka na skoku v Račicích tam dostatečný zdvih na vyvěšení tlumiče je, takže podle mne moc silný zadní stabilizátor, no a podle až jásavého výskoku zádě při podjezdu dálnice na první rz je tam něco špatně celkově. Ostatní značky vozů R5 se tam chovaly naprosto jinak, výrazně klidněji.
Jenom můj pochopitelně zcela subjektivní dojem.
17. 9. 2020 15:31
0 0

Absolutně s Vámi souhlasím pane Vrátníček...předem také upozorním, že nejsem žádný konstruktér či dokonce inženýr oddělení rallysportu na nastavování podvozků vozidel R5, ale je to samozřejmě zcela špatně ! Když jsem viděl Honzu Černého jak v jedné dlouhé, velmi rychlé, utahující zatáčce potřeboval hodně brzdit a jeho Polo většinu té zatáčky jelo po 3 kolech, tak jsem z toho měl i ,,strach" ... fabia R5 toto,, faux pas" neudělá žádná smajlík
Ve vozidle R5 jsem také ještě neměl tu čest se svézt, ale existuje u nás jeden člověk jménem Vašek Pech, který asi jako jeden z mála nás všech ví a dokáže posoudit ten rozdíl v podvozcích. Konkrétně u vozidle R5 má srovnání jak z fordu, fabie a tak i pola R5.
Najděte si rozhovor s ním když se rozhodoval s čím letos pojede a testoval škodovku i polo. Nebyl už vázaný žádnou smlouvou či podmínkami a ten rozhovor o rozdílu podvozků i motorů vozidel R5 je dosti upřímný a zajímavý.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!