Do Monzy za finále mistrovství světa?
Krásným termínem "silly seasson" tedy v volně přeloženo jako "bláznivá sezóna" se na internetových diskuzích označoval zejména ročník 2017 před nímž Volkswagen ukončil nečekaně své angažmá v MS, avšak tento termín by mohl naprosto přesně charakterizovat letošní rok, kdy pod vlivem čínské chřipky zažívá kalendář světového šampionátu takové salta, že by záviděl i Aleš Valenta ve své vrcholné formě. No a další je zřejmě na cestě, protože v zákulisí se usilovně hledá, kde odjet závěrečný sedmý podnik MS, aby se v sezóně 2020 počítalo právě 7 soutěží, které dle dřívějších vyjádření berou představitelé promotéra i FIA jako dostatečný počet pro korunovace. No a jako velká novinka se dle informací serveru Dirt Fish objevil italský okruh v Monze, který na závěr roku hostí nesmírně populární Rally Show. Ta patří mezi velmi kvalitně obsazené soutěže a v posledních letech neuniká hledáčku továrních týmů, když se zde například loni objevila celá sestava Hyundai nebo dříve zástupci M-Sportu.
Informací je zatím jako šafránu a možná i méně, ale jak Dirt Fish cituje jednoho z insiderů, podnik by dával smysl, byť by to nebyla taková italská klasika jako jiné lokality: "Monza v MS by dávala smysl. Jasně, nebudeme si namlouvat, že by šlo o soutěž rozměrů Sanrema, o kterém na Dirt Fish rádi píšete, ale na okruhu by se dal namotat podnik s dostatečnou délkou pro světový šampionát. Byla by to soutěž lokalizovaná na jednom místě a pořád by měla vysokou úroveň. Pro týmy by představovala z hlediska nákladů výhodné finále sezóny a pokud by to podmínky dovolily, divákům by mohl být umožněn přístup díky dobrým podmínkám pro jejich kontrolu."
Mezi vítězi Monza Rally Show podniku pak nalezneme i rallyovou legendu Sébastiena Loeba, avšak jednoznačným králem Monzy je motocyklový fenomén Valentino Rossi, který zde dokázal získat již sedm výher. V případě továrního jezdce Yamahy a jeho startu by finále MS bylo okořeněno porovnáním světové soutěžácké špičky s tímto specialistou na zmiňovaný prosincový podnik. No a aby zajímavostí nebylo málo, od příštího roku bude dodavatelem obutí v MS italská značka Pirelli, přičemž finále v Monze by mohlo představovat pomyslný nástup italských pryží na kola soutěžních vozů.