Jaká bude budoucnost ADAC Rallye Deutschland?
V kalendáři mistrovství světa chyběl pouze jedinkrát, v roce 2009. Tehdy to bylo kvůli rotaci soutěží a o rok později už posádky zase do Německa zavítaly. Podruhé to měli Němci nahnuté letos, ale nakonec společnou řeč s promotérem, který ostatně sídlí v té samé zemi, našli a hlavně se jim podařilo najít i alternativní termín. Oproti obvyklému prázdninovému období se soutěž měla jet až v říjnu, což by ji dodalo zcela jistě úplně nový charakter. O totální překopání původních plánů se nakonec postarala hysterie kolem koronaviru, která je u našich západních sousedů obzvlášť silná. Do hry vstoupila varianta pro diváky uzavřené soutěže odehrávající se výhradně ve vojenském prostoru Baumholder. Nakonec ale limit na počty zúčastněných osob, což by zejména při organizaci servisu hrálo podstatnou roli, a finanční výpadek ze vstupného způsobily úplné zrušení této dnes již tradiční soutěže. Na druhou stranu právě koronavirus může ADAC Rallye Deutschland pomoci k zařazení do kalendáře 2021. Finančně vyčerpaným stájím se nebude chtít tolik cestovat po světě a dost možná to ještě minimálně v první půlce roku nebude tak jednoduché. V devítce již potvrzených soutěží bychom sice Německo hledali těžko, ostatně zařazený mezi ně je naopak jejich parťák z rotace Katalánsko, ale mezi dalšími vyvolenými se objevit může.
Tak jako tak čekají na pořádající ADAC dlouhé dny a noci přemýšlení nad formátem soutěže. Ta se od svého zařazení do mistrovství světa, kdy vlastně vznikla sloučením dvou podniků, chlubí trojicí rozdílných profilů rychlostních zkoušek. Část soutěže se odehrává v malebných moselských vinicích, část na rozbitých cestách vojenského prostoru Baumholder a část pak na běžných komunikacích v Sársku. Na tom nic zásadního nezměnily ani přesuny servisního areálu a centra soutěže z Bostalsee do Trieru a zpátky. Najít společnou řeč s vinaři, kteří po haváriích vždy o nějakou tu část úrody přijdou, je čím dál tím těžší a zejména v posledních pár letech se museli organizátoři opravdu hodně snažit. V Sársku zase nejsou vždy zcela nakloněni soutěži a hlavně v jejím okolí se pohybujícím divákům místní myslivci a lesáci. Obecně na lokalitě nezávisle nejsou soutěžím nakloněné ani různé ekologické spolky, jejichž popularita mezi veřejností bohužel v poslední době extrémním způsobem narůstá. A jelikož jejich přístup k světu má k demokracii opravdu hodně daleko, těžko očekávat jakékoliv ústupky. Nalajnovat budoucnost německého podniku MS tedy nebude vůbec jednoduché. Objevila se však jedna pro nás velmi atraktivní idea. Velkou roli v ní jistě sehrál fakt, že jak ADAC, tak Promotér WRC sídlí v Mnichově. Obě tyto organizace by rády soutěž přiblížily svému centru a našly pro ni zcela nový koncept. Přesunem ADAC Rallye Deutschland do Bavorska by se navíc otevřela možnost uspořádat tuto soutěž jako přeshraniční. Tuto ideu FIA a promotér už delší dobu vítají a soutěž by tím u nich stoupla na hodnotě. Kromě bavorských úseků by se posádky podívaly i do sousedních zemí, tedy do Rakouska a také k nám do Česka. Nápad zajímavý, tak blízko se podnik MS ještě nikdy neodehrával. Přímo na českém území by šlo o úplnou premiéru. Zda ale tyto plány přejdou v realitu, to je zatím těžké odhadovat. To se dříve dozvíme, zda se další ročník soutěže pojede příští rok nebo až ten následující…