21. 9. 2020 12:40 − 2701× − 0

„Vlčák“ o půl kila lehčí

Měsíční pauzu mezi srpnovou rally ve Valmezu a zářijovou Rally Vyškov využila většina soutěžáků po svém.

Řada z nich pilně testovala, někteří odpočívali a jiní si naplánovali zdravotní dovolenou. Do poslední skupinky patřil Martin Vlček, který si ve druhé polovině srpna nechal z páteře „vymontovat železa“ po loňské Barumce. Už z nemocnice však vzkazoval, že si hanáckou soutěž nemůže nechat ujít a v polovině září určitě bude fit.

„Vlčák“ svůj slib dodržel a v servisní zóně před startem rozdával úsměvy: „Já si myslím, že jsem v dobré kondici a také minimálně o půl kila lehčí, protože železa, co ze mě lékaři vymontovali, přeci jen něco vážila. Třeba se to projeví i na časech.“ Dobré náladě posádky přispívala také připravená trať, která se nijak výrazně neodchylovala od předešlých ročníků. Martin přitom už několikrát prokázal, že se mu na Vyškovské rally daří, nejvíce vítězstvím v roce 2017. „Pokud nás nezklamala technika, tak se nám tu vždy dařilo. Na trati dochází ke změnám rytmu a jsou zde i kousky šotoliny, které se mi líbí, takže já se do Vyškova vracím rád. Je ale pravda, že letos se zde sešla jedna z nejsilnějších konkurencí, a budeme muset již od začátku nasadit vysoké tempo,“ přemítal před startem.

Loni se s „Vlčákem“ po celý závod táhla ztráta způsobená hodinami na první „erzetě“. Letos nedovolil zopakování tohoto scénáře a do úvodní Podivické RZ vyrazil v tempu, které jej hned zkraje závodu vyneslo do čela celé výsledkové listiny. V konkurenci Tarabusova „wéercéčka“ nebo Černého Pola R5 šlo o velmi dobrý počin, rozdíly však byly tak minimální, že výsledky mohla změnit prakticky každá zatáčka. Potvrdila to druhá „erzeta“. Martin Vlček s Karolínou Jugasovou pokračovali ve vysokém tempu a pravděpodobně by v cíli tohoto testu opět atakovali pozici mezi nejrychlejší trojicí, to by se však museli vyvarovat jednoho drobného zaváhání. Šestisekundová ztráta byla ve vyrovnaném závodě zásadní, navíc se ukázalo, že zatímco „Vlčák“ závodil od prvních kilometrů naplno, jeho soupeři měli drobné rezervy. Závěrečným račickým testem prolétl ve výborném čase, jen kousek od vedoucí trojice. Na bronzový post Jana Černého mu však pořád scházelo 1,6 sekundy, tedy mnohem méně, než kolik ztratil na trati druhého testu.

„Celý den lituji jedné chybičky, kterou jsem udělal na druhé rychlostní zkoušce. Pak už jsem celou dobu stahoval, dokonce i teď na té závěrečné jsem fakt zabral, ale prostě to na Honzu nestačilo. V podstatě všichni ve druhých průjezdech výrazně zrychlili, dávali si kolem deseti sekund na „erzetu“, a my skoro vůbec. Zkrátka jedeme podle rozpisu a tak, jak to máme napsané, tak to pojedeme v prvním, druhém a možná i ve třetím průjezdu,“ hodnotil svoje čtvrté místo z Rally Vyškov Martin, který se v průběžném hodnocení Poháru 2+ posunul na třetí místo za Petra Semeráda a Ondřeje Bisahu. Teď už se celý tým Hyundai Kowax Racing těší do Pačejova, kde Martin Vlček s Karolínou Jugasovou odstartují se startovním číslem 7.

Vyškovská „brambora“ však není jediným úspěchem týmu za poslední dobu. Zatímco „Vlčák“ válčil ve Vyškově, prominentní týmový klient Jari Huttunen si z dalšího pokračování polského seriálu, Rajdu Slaska, odvezl cenné prvenství. Finskému mladíkovi se tak daří husarský kousek. Dva závody před koncem polského seriálu a dvě soutěže před koncem šampionátu WRC3 se drží na stupních vítězů v obou seriálech (polské mistrovství vede, v seriálu WRC3 je druhý), což převyšuje očekávání, se kterými tým do sezony vstoupil. Nezbývá než Jarimu ve zbytku sezony držet palce…

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama