24. 9. 2020 07:59 − 1082× − 0

Pozdní rozjezd holandského mistrovství

Dlouho, třičtvrtě roku, čekali holandští jezdci, až se na jejich území konečně uskuteční automobilová soutěž sezóny 2020.

O co delší čekání to bylo, o to kvalitnější jezdecká sestava se na startu sešla. Skoro to vypadá, že koronavirové zastavení nejen sportovního života vyvolalo pocit ztráty něčeho podstatného i u jezdců, kteří už na soutěže před nějakou dobou zanevřeli. V Prima-Acon Vechtdal Rally se tak objevil třeba několikanásobný nizozemský šampión Mark van Eldik, který naposledy startoval v roce 2016. S Volkswagenem Polo GTI R5 zapůjčeným z české stáje Romana Odložilíka se posunul na šestou příčku a hned potom skončil v poslední zkoušce mimo trať. Nechyběl ani další někdejší šampión Erik van Loon. Jeho vystoupení s Fordem Fiesta R5 ale mělo hodně krátké trvání, společně dokončili pouze první rychlostní zkoušku. To jiný navrátilec Peter Bijvelds dokázal další Fiestu R5 dovézt až do cíle. Svůj um během dvouleté pauzy rozhodně neztratil a skončil na solidní páté příčce. Atraktivitu startovního pole dokládá počet účastnících se speciálů hlavní kategorie Rally2, kterých z rampy v Hardenbergu sjelo čtrnáct.

Nejrychleji začal třetí muž loňské sezóny Jasper van den Heuvel, který jako obvykle pilotoval Ford Fiesta R5 rodinné stáje. Úřadující šampión Bob de Jong pokračuje s Hyundaiem i20 R5 a na prvním testu dokázal zajet druhý čas a udržet za svými zády početnou smečku čtyř vlků z Wolfsburgu. Kromě van Eldika do Volkswagenu Polo GTI R5 usednul Gerard Tijink, který si tuto techniku vyzkoušel už vloni na ELE Rally. Z šestého místa se během následující pětice zkoušek nakonec propadnul na sedmé místo. Lépe si s Polem počínal Bas van Kamperdijk. Na čtvrtém místě soutěž začal, na čtvrtém místě pak i pokračoval a na čtvrtém místě ji i zakončil. Nejvíce kousal z jezdců německé značky Michiel Becx, který do rally odstartoval jako obhájce loňského vítězství. V první zkoušce zaostal za druhým de Jongem o 4,6 sekundy a další půlvteřinu přidal i v RZ 2. Následně ale vyhrál třetí a čtvrtý test a procpal se dopředu před jezdce Hyundaie na druhé místo. Na pozoru se před útočícím Becxem musel mít i lídr soutěže van den Heuvel, jehož náskok se ztenčil na sedm vteřin. V předposledním testu se pilot Fordu vybičoval k parádnímu výkonu a svůj náskok více než zdvojnásobil. De Jong se pokusil zaútočit na druhé místo, ale nakonec svému soupeři nadělil jen dvě desetiny. Becx navíc projel závěrečným testem nejrychleji a druhé místo si už uhlídal. To samé platilo i pro van den Heuvela, který situaci kontroloval a mohl si dovolit zajet čas pomalejší než oba jeho nejbližší rivalové.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!