29. 9. 2020 08:20 − 1236× − 0

O víkendu se soutěžilo v srdci Francie

Poetickým názvem Rallye Coeur de France a zajímavými asfaltovými tratěmi lákal na start třetí podnik francouzského mistrovství.

A kdo jiný by měl ovládnout samotné srdce Francie než domácí značka Citroën. Ta letos zahájila v domácím asfaltovém šampionátu obrovskou ofenzívu a skoro celá polovina do třetí rally startujících speciálů Rally2 nesla právě její znak. Vedle vozů s dvojitým šípem se do top ten konečné klasifikace dostala i dvojice dalších francouzských aut, v tomto případě se jednalo o vozy Alpine A110 Rally. Pouze dvě příčky pak zbyly na zástupce zahraničních značek. V roli lídra šampionátu odstartoval Yoann Bonato, který s C3 R5 vyhrál obě předcházející soutěže. Nejbližšího soupeře mu doposud dělal Quentin Gilbert startující s tou samou technikou. Ten však vedle konkurentů na trati hodně bojuje i s financemi a jeho start ve Vendome visel až do posledních chvil na vlásku. Nakonec ale odstartoval. Nechyběl ani oficiální zástupce Citroënu Jean-Baptiste Franceschi, kterému se zatím daří více na šotolině a na pořádný výsledek v asfaltovém mistrovství ještě čeká. O přední příčky se měli poprat i piloti dalších C3 R5 Thibault Habouzit, William Wagner nebo Pierre Roché. Quentin Giordano zajel v úvodu sezóny třetí místo a minule pod Mont Blancem skončil čtvrtý. S Volkswagenem Polo GTI R5 je v boji proti zástupu Citroënů osamoceným borcem.

V soutěži se objevily i dva speciály kategorie WRC, když se domácím fanouškům letos počtvrté ukázal Eric Brunson s Fordem Fiesta a dále Stéphane Pustelnik s DS3 WRC. Dvojitý defekt a následné technické problémy snažení rychlejšího Brunsona zmařily už během první etapy. V sobotu se Brunson díky možnosti restartu zapojil do dvou ranních zkoušek a pak odstoupil definitivně. Emannuel Guigou vzbudil v minulé soutěži pořádné pozdvižení, když s Alpinou proháněl vozy Rally2 a nakonec skončil na parádním třetím místu. Tentokrát to i vinou technických problémů během první etapy už tak skvělé nebylo. Stejně se ale vklínil mezi speciály hlavní kategorie a celkově obsadil osmou příčku. Top ten pak uzavřel jeho značkový kolega Cédric Robert. Giordano tentokrát do rally nevstoupil úplně pravou nohou, když jej trochu přibrzdil výlet do příkopu a také defekt. V RZ 3 se ale posunul na provizorní pódium a druhými časy ve zbytku etapy se přiblížil 10,9 sekundy za vedoucího jezdce. Před sebou ale neměl jeden Citroën, nýbrž hned dva. Ten druhý pilotoval Gilbert a po Bonatově chybě v RZ 2 i chvíli vedl. Následně sice spadnul na druhé místo, ale i díky ještě jednomu nejrychlejšímu času dokázal svůj odstup udržet na minimálních 4,9 sekundy.

Bonatovi sice patřila jeho tradiční vedoucí příčka, ale po prvním dnu nebyl spokojen s nastavením svého vozu a večer donutil mechaniky auto kompletně předělat. Druhá etapa obsahovala pětici testů bez servisní přestávky, což kvůli proměnlivým podmínkám posádkám hodně zamotalo hlavu při výběru gum. Giordano nedokázal na vedoucí duo v Citroënech zaútočit a zvýšené úsilí vedlo v RZ 10 jen k chybě, při které u svého Volkswagenu poškodil pravé zadní kolo a následně musel odstoupit. Na pódium v soutěži asfaltového mistrovství se tak konečně dostal Franceschi. Více než minutový odstup za vítězem startujícím se stejnou technikou ale signalizuje, že má ještě hodně co napravovat. S vozy C3 R5 startovala hned celá šestice nejlepších posádek soutěže. Za Franceschim svou domácí rally dokončil Roché, následoval Habouzit a defektem v RZ 2 silně zbrzděný Wagner. V boji o vítězství udělal Bonato důležitý krok v druhé ranní zkoušce, kde zvednul svůj náskok na 18,4 sekundy. Gilbert pak sice vyhrál zbylé tři testy, to už ale bylo pozdě. Se ztrátou 7,9 vteřiny skončil opět druhý, nicméně zbraně neskládá a stále pomýšlí na drtivý finiš. Do konce roku jsou plánovány ještě tři rally, snad se všechny odjedou.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!