Získá Paolo Andreucci další titul do sbírky?

Zatím to vypadá tak, že ano. Jeho mise v italském šotolinovém mistrovství se vyvíjí hodně slibně.

Fenomenální Andreucci vstoupil na italské šotoliny už vloni, ale při startech v přeci jen už z módy vyšlém Peugeotu 208 T16 R5 se musel spokojit s titulem vicemistra. Pro letošek dostal pětapadesátiletý matador k dispozici modernější techniku, s jakou může směle pomýšlet na vítězství, Citroën C3 R5. Koncern PSA, kterému je Andreucci věrný už dlouhá léta, jej navíc povolal do boje i v hlavním šampionátu C.I.R. Do rukou tam nedostal tak mocnou zbraň pro boj o absolutní vavříny, zato ale s Peugeotem 208 Rally4 drtí konkurenci ve dvoukolkách. Na start třetího dějství šotolinového šampionátu dorazil coby vítěz úvodní Rally Cittá di Arezzo a třetí nejrychlejší muž San Marina. Všechny domácí jezdce na krásných tratích kolem městského státečku vyškolil mladý Bolivijec Marco Bulacia. Jeho Škoda Fabia R5 nechyběla ani na pobřeží Jaderského moře. Z Jižní Ameriky doplul do Itálie i další jezdec, Brazilec Paolo Nobre. Ten si rally spíše užívá, než že by bojoval o přední příčky. Zato s cílem pohybovat se hodně vpředu dorazil další zahraniční pilot, Francouz Nicolas Ciamin s Citroënem C3 R5. Simone Campedelli bojuje s Andreuccim o šotolinový titul a v Rally Adriatico startoval stejně jako v minulé soutěži s Volkswagenem Polo GTI R5. Barvy české značky Škoda hájilo sedmnáct posádek, vedle již zmíněného Bulacii se v popředí měli pohybovat ještě Giacomo Costenaro a Nicoló Marchioro.

Ciamin se na italské šotolině postupně rozkoukával a po sedmém času v první zkoušce se po té třetí už dostal mezi nejlepší tři. Následně se zase propadnul na páté a později šesté místo, to už ale jeho speciál nefungoval tak, jak by měl. Do cíle RZ 6 se Francouz kvůli poruše elektroniky už nepodíval. Jeho bolivijský soupeř z WRC3 navázal na výkon ze San Marina a po druhém testu se vyhoupnul do čela. Jeho skvělý výkon bohužel poznamenal defekt v RZ 3, který jej stál více než půl minuty. Nebýt jej, Bulacia by bojoval o vítězství. Ostatně v druhé půlce rally zajel dva nejrychlejší časy. Bohužel rally byla stejně jako ostatní letošní soutěže na Apeninském poloostrově výrazně kratší než obvykle. Pětašedesát měřených kilometrů pořadatelé vytýčili na pouhých dvou třikrát se opakujících úsecích. V tak kratičkém sprintu se ztráta po defektu nedá lehce smazat a bolivijský junior se tentokrát musel smířit s pátým místem. O bednu si to tak mohli rozdat domácí jezdci a z duelu dvou škodovek nakonec vyšel vítězně Costenaro. Marchiora porazil o 5,1 sekundy. Nejrychleji ze všech do rally vstoupil Campedelli. Už ve druhém testu jej však přespurtoval Andreucci. Ten už tuto soutěž v minulosti dvakrát vyhrál a dobře věděl, co je třeba k ovládnutí místních šotolinových cestiček. Campedelli se jej však dokázal zdatně držet a před závěrečnou třetinou rally za borcem v Citroënu zaostával jen o 3,2 sekundy. Závěr rally se odehrál v dešti a ten jezdci Volkswagenu vůbec nesvědčil. Už v předposledním testu nechal 5,8 sekundy a pro tentokrát se musel smířit s druhým místem. Andreucci si na své konto připsal třetí letošní triumf a před závěrečným podnikem, který se snad odehraje na konci listopadu v Toskánsku, vede průběžné pořadí.

Stav šampionátu: 1. Andreucci 40, 2. Campedelli 36, 3. Costenaro 25, 4. Bulacia 21, 5. Ceccoli a Marchioro 16

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!