Další Polo GTI R5 v plamenech

Volkswagen Motorsport vloni upravil své speciály, aby se už neopakovaly časté problémy s ohněm.

I tak se ale nový případ objevil, o minulém víkendu ve Španělsku. Konal se tam podnik tamního šotolinového mistrovství a jako host se na jeho startu objevil Nasser Al-Attiyah. Katařan týden předtím se stejným vozem bez problémů absolvoval francouzskou šotolinovou Rallye Castine – Terre d’Occitanie, kde dojel do cíle jako čtvrtý. Ve Španělsku ale jeho vůz vzplál, naštěstí nikoliv fatálně, už ve druhé zkoušce a posádku tím vyřadil ze hry. Rally Terra da Auga se stala teprve druhým a zároveň zřejmě předposledním podnikem španělského šotolinového šampionátu. Úvodní Rallye Tierras Altas de Lorca se stihla odjet ještě před několikaměsíční pandemickou hysterií. Třetí tam tehdy do cíle dojel Erik Cais připravující se s Fordem Fiesta Rally2 na mistrovství Evropy. To ještě nevěděl, že mistrovství odstartuje s několikaměsíčním zpožděním a šotolinové zkušenosti v něm využije v minimální míře. Březnovou soutěž vyhrál Nil Solans, když se svou Škodou Fabia R5 těsně porazil loňského asfaltového mistra Španělska Pepeho Lopeze v Citroënu C3 R5. Ani jeden z nich nemohl chybět ve dvaasedmdesátičlenném poli Rally Terra da Auga.

Pilot Citroënu začal rychleji, když vyhrál hned první rychlostní zkoušku. V té druhé panovalo po Al-Attiyahově incidentu status quo a Lopez si tak do servisní přestávky přivezl minimální sekundový náskok. Solans jej dokázal hodně rychle smazat, když vyhrál třetí i čtvrtou zkoušku a rázem se ocitnul na čele s desetivteřinovým náskokem. Vedoucí dvojici bojující o první příčku nikdo z konkurentů nestačil. Nejlepší ze zbytku pole José Luis Peláez se svou Fabií R5 po RZ 4 ztrácel už více než minutu. Jaká škoda, když ze hry vypadnul v pátém testu Lopez. Na vině byla jezdecká chyba. Solans už nemusel nikam spěchat, ale to se mu očividně moc nechtělo. Ve třech zbylých zkouškách byl dvakrát nejrychlejší a do cíle si dovezl skoro dvouminutový náskok. Boj o vítězství v RZ 5 skončil, zato ale začalo zajímavé přetahování o druhé místo. Roli v něm sehráli tři piloti škodovek. Gorka Eizmendi začínal jako lídr s náskokem jedné desetiny na Peláeze a další 4,2 sekundy pak ztrácel Alexander Villanueva. Ten v předposledním testu přeskočil Peláeze a v tom posledním si vyšlápnul na Eizmendiho jedoucího na indických gumách MRF Tyres. Jeho útok byl úspěšný a v samém závěru se o 1,8 vteřiny prodral na druhou příčku.

Komentářů celkem: 1
1. 10. 2020 11:26
Upraveno 11:26
0 0
Někde jsem z toho požáru zahlédl video a zatímco dříve Pola hořela vždy vzadu, tentokrát to hořelo vepředu u tunelu u nohou posádky, takže asi úplně jiná příčina, i proto to neshořelo úplně. No a občas shoří jakékoliv auto. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!