Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 10. 2020 20:56 − 2960× − 1

… a když nemáte lva, dejte tam blesk

Parafrází jedné z legendárních hlášek nejlepšího televizního kuchaře všech dob by šlo prezentovat novou Corsu Rally4.

Jak jistě všichni fanoušci aut zaznamenali, Opel už nějaký ten měsíc patří pod koncern PSA a to se promítlo i do motorsportovních aktivit, konkrétně nyní do Corsy Rally4, která se nedávno poprvé objevila na testech s cílem ostrého nasazení v sezóně 2021. Když se totiž pozorně zadíváme na nový Peugeot 208 a právě Corsu, můžeme si všimnout, že oba vozy si jsou podobnější než japonská vlajka před rokem 1999 a po následném redesignu, tudíž oba speciály rally4 z koncernu PSA sdílejí velkou část vnitřností. Ale dost už bylo srovnávání, pojďme se na novinku od Opelu podívat. Nástupce úspěšného Adamu R2 si nedávno odbyl své první testy ve Francii, kde v průběhu pěti dnů najezdil tisícovku kilometrů a za volantem se střídali zkušení Yoann Bonato a Marian Griebel, přičemž zejména v případě německého jezdce jde o pomyslný návrat domů, jelikož z předchozím Adamem spojil významnou část své kariéry ve dvoukolce.


Foto: Opel Motorsport

Jak už název vozu napovídá, Corsa je postavena podle regulí kategorie Rally4 a stejně jako v případě obou dosud homologovaných modelů konkurenčních značek v rámci této třídy bude i Opel disponovat turbomotorem, konkrétně půjde o 1,2 litrový tříválec s maximálním výkonem 208 koní a 290 kroutícími momenty. Tedy stejná pohonná jednotka jako u Peugeotu 208 Rally4. Slovy Horsta Fuchse, to ještě není všechno, další shoda je řídící jednotce od Magneti Marelli či v pětikvaltové sekvenci od Sadevu. Opel pak v případě tlumičů spoléhá na značku Öhlins a na pružiny od Eibachu, které budou plně nastavitelné.

O tom, jak se s novou Corsou Rally4 se podělil Marijan Griebel, který má srovnání s předchůdcem Adamem R2, jenž jej dovezl k titulu juniorského mistra Evropy: "Corsa Rally4 se velmi snadno řídí, logicky reaguje na změny v nastavení a celkově se za jízdy chová tak, jak závodní auto má. Od prvních kilometrů jsem se v autě cítil jistě. Díky delšímu rozvoru proti Adamu je Corsa stabilnější v rychlých zatáčkách, ale současně stále mrštná. Motor je výborný, pořádně táhne a to je cítit i v kopci. Díky vyššímu krouťáku a širšímu rozsahu použitelných otáček díky turbomotoru nemusí řidič tak často řadit jako v atmosféře. Corsa Rally4 je celkově kvalitní, rychlý soutěžák. Testovací kilometry byly velmi přínosné a za volantem jsem si je užil," dodává Marijan Griebel.


Foto: Opel Motorsport

Jelikož Opel plánuje homologaci Corsy Rally4 k 1. prosinci 2020, máme ještě šanci, že ji letos uvidíme někde v akci, navíc značka již nyní přijímá objednávky na vozy. K tomu dodává šéf Opel Motorsportu Jörg Schrott: "Zákazníci se mohou těšit na rychlé a spolehlivé rally auto, tak jak to znali už u Adamu R2. Corsa Rally4 byla vyvíjena i s ohledem na co nejnižší provozní náklady. To pomůže našim klientům ušetřit budget a přinese příjemný poměr cena-výkon. Samotná prodejní cena nové Corsy bude zveřejněna v nejbližších týdnech."

Komentářů celkem: 1
2. 10. 2020 08:211
0 0
od tříválců přes hybrid k elektrice - katastrofa motorsportu.smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!