Redakce - eWRC.cz
15. 10. 2020 10:08 − 3126× − 3

RP Tuning exhaust – ruční výroba výfuků

Firma RP Tuning exhaust se specializuje na výrobu výfuku na míru, pojďme si ji představit.

Ahoj Roberte, představ nám vaši společnost.

Naše firma se od roku 1997 zabývá výrobou výfukového potrubí a tlumičů především pro závodní účely. Vyrábíme ale výfuky téměř na vše a výjimkou nejsou ani letecké motory, kde jsme pracovali na různých projektech od letadla až pro motory padáků. Společnost má aktuálně 11 zaměstnanců a sídlíme v Neslovicích u Brna. Máme to tedy jen kousek na okruh v Brně, kde se často objevujeme v rámci testů a prodeje našich produktů.

Vyrábíte tedy výfuky na zakázku nebo máte i sériovou výrobu.

Jsme primárně připraveni zákazníkům vyrobit kompletní výfukový systém nebo jen část výfuku dle specifikace zákazníka. Toto se týká především automobilů, bugyn a vetránů. U motocyklů se jedná také o zakázkovou výrobu, ale často již vyrábíme malé série buďto pro konkrétní zákazníky nebo na sklad u modelů, které jsou nejvíce žádané. Neupřednostňujeme ale žádnou variantu a rádi vždy vyjdeme zákazníkům vstříc i s velmi komplikovanými zakázkami. Spolupracujeme často i na vývoji optimální varianty výfuku co se výkonu a kroutícího momentu týče s přihlédnutím k váze, designu, kvalitě a bezporuchovosti produktu.

Kdo je tedy vaším nejčastějším zákazníkem?

Denně zpracováváme i dvě desítky poptávek ze všech oblastí motorsportu. Typ zákazníka je dán částečně i ročním obdobím, kdy přes zimu primárně pracujeme na zakázkových projektech pro letní sezonu závodních motocyklů a aut. Současně vrcholí přípravy na Dakar, kde pravidelně jezdí naše výfuky a zástupce naší firmy bývá i na místě jako mechanik a podpora našich produktů. Oproti tomu během závodní sezony se věnujeme prodeji systémů na okruhové ježdění, opravám systémů po havárii popřípadě plněním tlumičů vatou včetně opravy netěsnících spojů u závodních vozidel kde jsou spoje velmi namáhané. Výjimkou nejsou i výměny určitých poškozených částí výfuků.

Co tedy konkrétně můžete nabídnout příznivcům závodních aut a rally především?

Zákazníkům z řad nejen závodníků s auty nabízíme primárně výrobu kompletních systémů od svodů až po zadní tlumič nebo katalyzátor a to dle výkresové dokumentace nebo vzoru výfuku. Toto se týká soudobých závodních vozidel a veteránů, kde je vyžadována maximální spolehlivost a preciznost. Velmi často ale zákazník požaduje výfuk, aby dosáhl většího výkonu a krouťáku bez dalších informací. V tomto případě se jedná o výfuky nepodléhající homologaci a je nutno dodržet jen hlukový a emisní limit. Zde nejlépe využíváme našich dlouholetých zkušeností a často sami navrhneme zákazníkovi parametry výfuku a odsouhlasíme si s ním navrhované řešení a případné použití typu katalyzátoru.U těchto speciálů se často ladí motory na brzdě a není výjimkou, že se vyzkouší několik variant pro spokojenost zákazníka a ideální poměr výkonu a krouťáku k dané disciplíně.

Kromě toho se během příprav na sezonu a i během sezony zabýváme opravami výfuků po havárii a repasemi. Velmi často nás také kontaktují zákazníci s úpravami k lepší demontáži nebo uchycení výfuků nebo možných vyztužení.

Jaké používáte materiály a komponenty vašich systémů a jak je to s regulací hluku dle FIA?

Většina výrobků je z nerezu a na obaly tlumičů používáme další materiály jako je titan hliník a karbon. Máme vlastní ohýbačku tenkostěnných trubek a můžeme tak docílit velmi nízké hmotnosti produktů v poměru ke kvalitě a trvanlivosti a eliminujeme tak praskání v exponovaných místech.

Po dokončení systému probíhá měření dle specifikací FIA a dané disciplíny přímo u nás v dílně a v přítomnosti zákazníka tak, aby věděl s čím může počítat při technické kontrole při závodech.

Jak tedy probíhá zakázka a jak se objednává?

Ideální je zaslat požadavek mailem na rptuning@rptuning.cz včetně fotografií a my velmi rychle zpracujeme cenovou nabídku a vykomunikujeme možnosti a především termín realizace. U individuálních zakázek je téměř vždy nutné přistavit vozidlo, aby bylo možno vše přesně napasovat na motor a karoserii vozidla. Toto je velmi důležité kvůli spasování a funkčnosti systémů. Výfuk je osazen do ideální polohy kde se počítá s určitým pnutím díky tepelné deformaci a současně se výfuk vede tak, aby byl v dostatečné vzdálenosti od nádrží a chladičů.

Jak je to s následným servisem.

Naše firma je známá tím, že spolupráce se zákazníkem nekončí předáním výrobku, ale od nás zákazník dostává i následný support týkající se především servisu. Každý výfuk se opotřebovává a to především ve spojích a ubývající vatou v tlumiči popř. vadným katalyzátorem. Toto hodně majitelů závodních strojů zanedbává a ze zkušenosti musím říct, že dle typu motoru se může jednat o nemalý úbytek výkonu a krouťáku.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů

Také děkujeme

Komentářů celkem: 3
5. 10. 2020 11:06
1 0
Článek pěkný, akorát nevím, kdo je Robert a co je letadalo .....kluci, čte to po sobě někdo ??
5. 10. 2020 11:24
0 0
Robert Pokorný, majitel firmy
5. 10. 2020 23:03
0 0
Shacki: Díky !

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama