Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 10. 2020 20:08 − 2907× − 3

Štolfa s Vorlem dolétli na okřídleném šípu do TOP 10

Úspěšné vystoupení v kokpitu Škody Favorit při Invelt Rally Pačejov má za sebou posádka Jindřich Štolfa – Václav Vorel.

Soutěžícími i diváky oblíbený pačejovská soutěž, která byla letos premiérově zařazena mezi dvoudenní soutěže, byla místem druhého letošního startu Jindřicha Štolfy a podobně jako na začátku prázdnin v okolí Mladé Boleslavi, tak i v Pačejově usedl do Škody Favorit, tedy speciálu za jehož volantem vybojoval několik titulů ve třídě v první polovině 90. let. Ale zanechme statistického ohlížení a pojďme se podívat do Pačejova. Účastníci MČRHA měli započítávanou pouze první etapu, takže na všech 53 odstartuvších posádek čekalo osm měřených testů v souhrnné délce 82 kilometrů. Kdo následně měl chuť, mohl samozřejmě bez nároku na mistrovské body mezi HA, pokračovat i v pondělní druhé etapě a jak ukazuje pohled do výsledků, dvojice Štolfa – Vorel odjela oba dva dny a rovnou můžeme předeslat, že s prázdnou z Pačejova domů nejela.

Ve třídě E1, kam posádka se svým Favoritem spadala, se na startu sešlo 10. soutěžících a po vítězství na Bohemii šlo Štolfu jistě pasovat mezi jednoho z favoritů ve třídě, kde se kromě toho Štolfova objevilo hned pět dalších exemplářů stejného vozu, který doplnily čtyři "stotřicítky". Když se podíváme na nedělní vývoj, nejrychleji začal ve třídě Olda Kovařík, který si průběžně budoval náskok, ale v polovině etapy se karta obrátila a po RZ6 šli Štolfa s Vorlem do čela, byť o nicotných osm desetin. Rozhodnutí přinesla RZ7, kde ke svému náskoku přidali půlminutu a po RZ8 tedy mohli oslavit vítězství ve třídě i v Pačejově a brát plný bodový zisk a v celkovém hodnocení z toho byla 10. příčka absolutně. V pondělí pak zápolení mezi historiky pokračovalo, byť jak jsme zmiňovali, bez nároku na body a do bojů se vydalo 11 posádek. Na čele bojovala zejména trojice posádek a Štolfa s Vorlem nakonec nestačili pouze na Petáka s Rozenekovou se Sunnym GTi. S jistou mírou nostalgie tak lze vzpomenout, že pro oba piloty šlo o vzpomínku na začátek milénia, kdy oba dva zápolili společně v tehdejší Formuli 2 za volanty silných dvoukolek od Peugeotu.

"Invelt Rally Pačejov pro nás byla po Rally Bohemia letos druhou soutěží, kterou jsem odjel s Favoritem a podařilo se nám opět zajet velmi dobrý výsledek. Na úvod bych rád poděkoval Vlastovi Čuřínovi za dobře připravený vůz a Vaškovi Vorlovi za perfektní práci na místě spolujezdce. Nemohu opomenout ani pořadatele, kteří připravili pěknou a náročnou soutěž, na krásných tratích" otevírá hodnocení pačejovské soutěže Jindra Štolfa a pokračuje, "Ve třídě E1 jsme měli velmi dobrou konkurenci a musím zmínit Oldu Kovaříka ml. s Markem Kapicem, se kterými jsme se přetahovali po celou dobu soutěže. Druhý den jsme v poháru pořadatele pro HA nestačili pouze na Pepu Petáka, se kterým jsme závodili, jak za starých dobrých časů. Souboj to byl pěkný, ale vzhledem k poškození geometrie podvozku na RZ Komušín 2 byla naše strategie především dostat auto do cíle," vrací se pilot k rozhodujícím momentům pondělní etapy.

Jelikož v rally platí, že na výsledek musejí být dva, nechme soutěž zhodnotit i Vaška Vorla, pro něhož byl start vedle Jindry Štolfy dárkem k životnímu jubileu. "Co se týká podmínek, tak pačejovská soutěž nabídla kromě sněhu, snad vše, na čem se dá rally odjet. Už při deštivých seznamovacích jízdách nám s Jindrou bylo jasné, že to rozhodně nebude jednoduchý závod a že bordelu bude vytaháno asi moc. Nedělní start ale mile překvapil a jelo se na tvrdých pneumatikách, což značilo, že tratě byly docela suché a bordelu a mokra minimum," hodnotí Vašek Vorel první den. No a v pondělí, když byl ten státní svátek, navíc Václava, tak posádka včetně oslavence usedla opět do sedaček a vydala se vstříc dalším kilometrům. "Jelo se na velmi bahnité mokré trati, na Komušíně to klouzalo pěkně a v jednom místě se ze sluchátek ozvalo místo rozpisu jen "jee jee jee", to když si to Favorit po rozmoklé trati štrádoval v rychlém místě mimo cestu, což vedlo k poškození geometrie, jak už zmiňoval Jindra a což rozhodlo," dodává k závěru pačejovské rally Vašek Vorel.

Vítězstvím ve třídě i na Pačejově tak získal dobrou vizitku i samotný vůz, který připravuje Motorsport & Services s.r.o. Vlasty Čuřína. Ten, jak se i s ohledem na výsledky sluší a patří, nemohl být s výkonem posádky nespokojený: "Chtěl bych tímto poděkovat a zároveň poblahopřát Jindrovi s Vaškem za pódiová umístění, jak ve třídě, tak pondělním poháru pořadatele HA. Soutěž samotná byla náročná a byla pořádným prověřením techniky. Ani já nemůžu opomenou poděkování pořadatelům na uspořádání soutěže a mechanikům za perfektní práci v náročných povětrnostních podmínkách," uzavírá šéf příbramského týmu.

Komentářů celkem: 3
10. 10. 2020 08:52
Upraveno 08:54
0 0
Pan Štolfa prostě umí a je dobře, že se stále prohání po tratích..jen blbá otázka od kdy může jet Favorit v E1 nádobky na předních tlumičích?
10. 10. 2020 11:10
0 0
V tlumičích je u Favoritů zmatek. Poslední stanovisko techniků, který jsem zaznamenal je, že nádobky jsou možný a to dokonce v provedení jak to dělá Protlum s nádobkou přímo na tlumiči. V homolistech do roku 90 ale nádobky nevidím a pokud bych vycházel z pozdějších původních továrních Proflexů, měly by být uchyceny na rozpěrný trubce mezi tlumiči a připojený hadičkou. Podle techniků v případě Protlumu hadičku nahrazuje trubička, což je OK, a že je nádobka reálně umístěná jinde, je asi jedno. Nicméně za základě čeho tam můžou externí nádobky být, nevím..
12. 10. 2020 20:47
0 0
Myslím že tlumiče historiků řeší příloha K, tam je tabulka, která upřesńuje jaký tlumič smí být v určité periodě....

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama