Smutné pokračování portugalského šampionátu

Pátá soutěž letošní portugalské sezóny musela být předčasně ukončena už po první třetině.

Jak se v nesnadném koronavirovém období stalo zvykem, organizátoři všude po světě dostali od místních federací úlevy a své podniky mohou uspořádat na vícekrát se opakujícím menším množství úseků a taktéž v celkové kilometráži na ně nejsou kladeny obvyklé nároky. Pátá portugalská soutěž si tak vystačila s trojicí extrémně rychlých úseků, které se opakovaly hned třikrát a dohromady neudělaly ani stovku ostrých kilometrů. Právě rychlost a s tím spojená nebezpečnost úvodního úseku způsobila, že Rali Vidreiro – Centro de Portugal musela být po první sekci předčasně ukončena. Po tragické havárii Peugeotu 208 Rally4 posádky Miguel Socias – Laura Salvo El Hauge, kterou spolujezdkyně bohužel nepřežila. Soutěž byla součástí poháru Peugeot Rally Cup Ibérica a haváriemi skončili své vystoupení i další jezdci 208 Carlos Fernandes, Pedro Antunes, Domino Estrada Gómez nebo Delbin García Alonso. Zbylá dvanáctka posádek po RZ 3 vzhledem k tragické události odstoupila a v konečných výsledcích se tak nikdo z poháru neobjevil.

Jako lídr šampionátu dorazil do Marinha Grande pilot Hyundaie i20 R5 Bruno Magalhaes, který si z posledních dvou soutěží odvezl maximum bodů. Díky tomu se dokázal někdejší šampión dostat před Arminda Araúja, taktéž několikanásobného mistra Portugalska. Pilot Škody Fabia Rally2 evo těžil hlavně ze dvou vítězství v prvních soutěžích. Úřadující šampión Ricardo Teodósio svým dvěma rivalům nestačil a zatím se musel smířit s průběžně bronzovou příčkou. Minimálně na třetí příčku si však dělá zálusk i José Pedro Fontes, který se svým Citroënem C3 R5 zatím zůstává poněkud za očekáváním. Ve Vidreiru začal na čtvrtém místě, ale druhý nejrychlejší čas v RZ 2 jej už posunul na průběžnou bednu. Další druhý čas přidal pilot Citroënu i ve třetí zkoušce, ale nejbližší soupeř před ním Teodósio vyvinul tu samou rychlost a na jejich vzájemném pořadí v soutěži se tak už nic nezměnilo. Vzhledem k předčasnému ukončení rally se udělovaly jen čtvrtinové body a tak tyto výsledky v boji Fontese a Teodósia o průběžné třetí místo nic neznamenají. Setrvalá situace panuje i u dua bojujícího o titul. Magalhaes tentokrát svého rivala porazil o pouhou půlsekundu, ale v době ukončení podniku mu patřila až čtvrtá příčka. Dva nejrychlejší časy v druhém a třetím testu katapultovaly do čela Pedra Meirelese, který se tak stal smutným vítězem této rally. Jistě není třeba si domyslet, že by pilot VW radši takovýto triumf vyměnil za řádné odjetí celé rally bez incidentu a spokojil se i se svým z poslední doby obvyklým pátým místem.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!