Jiří Hladík - eWRC.cz
12. 10. 2020 06:18 − 1931× − 3

Klaníme se pirelkám

Startovní listina nacpaná k prasknutí, velice rychlé a náročné tratě, to vše čekalo Atyko Rally Team při Rally Kroměříž.

Zvítězit v celkovém hodnocení sezóny ve třídě A1 byl úkol, který měl ATYKO RALLY TEAM před Rally Kroměříž. Bylo tedy zapotřebí zvítězit, to ovšem, vzhledem k charakteru rychlostních zkoušek nebylo úplně snadné zadání.

Po vydatném nočním dešti jsme před nedělním startem vymýšleli různé možnosti obutí do první sekce. Tušili jsme, že tratě budou osychat, tím pádem padla volba na vítěznou variantu z Rally Jeseníky 2013. Bylo jasné, že takhle staré pneumatiky nebudou na první mokré a blátivé vložce fungovat stoprocentně, ale věřil jsem jim na dva následující testy, což se plně potvrdilo. Další dvě zkoušky pirelky fungovaly přesně podle představ a my tak šli po první rundě do vedení. Je až neskutečné, jak dokáže takto letitá pneumatika fungovat – klaním se a smekám.

V prvním servisu stačilo přezout na suché gumy, dolít benzín a olej, zkontrolovat auto a vyrazit. V cíli čtvrté RZ hlásil Richard zlepšení o 22 vteřin, což nás potěšilo, a to jsme ještě netušili, jak bude důležité, že Richard na svých stopkách měří a následně hned zapisuje časy každé rychlostní zkoušky – prostě a jednoduše absolutní profesionál. Díky tomu se nám totiž podařilo přispět k objasnění reálných časů všech posádek, když se řešil problém s časomírou. V pátém a šestém testu jsme swiftíka hnali dopředu co to šlo, až mi ho bylo líto. Dlouhé roviny ve spojení s krátkou převodovkou tvoří společně doslova smrtelnou kombinaci pro náš motor. Červené světlo kontrolky řazení mě nervózně svítilo do očí a přiznávám, že jsem měl obavu, jestli to motor vydrží. Vydržel a po kontorole časů nám bylo jasné, že v poslední rundě můžeme na dlouhých rovinách slevit, tak jako na Železných Horách, když byl motor ještě v plínkách.

Konečnou sekci měřených testů jsme si vyloženě užívali a v cíli jsme tak mohli díky prvnímu místu na Rally Kroměříž slavit i první místo v celkovém pořadí třídy A1. Je zcela na místě ocenit výkon všech našich soupeřů, především jízdu posádky Jetenský – Štohanzl.

Závěrem bych rád poděkoval Richardovi a Šárce za luxusní ubytování i stravu, jejich psovi Bartíkovi za to, že si mě oblíbil a rozsápal místo mě jenom bonboniéru pro Šárku :) Další dík si zaslouží Pepík Radina a spol, za pomoc v servisní zóně – láhev s jelení hlavou za odměnu už je nachystaná :)

Velký dík posíláme pro Jardu Urbana za perfektní předstartovní show a profesionálně vedený rozhovor na představení posádek ;) V neposlední řadě mnohokrát děkujeme velkému množství diváků, kteří nás podporovali – zdravili jsme je, kde to jen šlo.

Na úplný konec musím pochopitelně poděkovat všem našim partnerům, kterým se maximálně snažíme dělat radost a šířit jejich dobré jméno.

Za ATYKO RALLY TEAM Jiří Hladík

Foto: František Dušek

Komentářů celkem: 3
12. 10. 2020 11:27
Upraveno 11:28
1 0
Jj, ty časy moc neseděly, rozcházely se o cca minutu na 1-4-7, na 3. ve všech průjezdech asi o 10 sec. a na 2. v prvním průjezdu asi o 50 sec. Zajímavé bylo, že v druhém a třetím průjezdu ta 2. seděla.
Vzhledem k tomu, že to haprovalo u všech posádek stejně, tak jsme to neřešili. Ale na druhou stranu - teď, když už to ve výsledcích sedí, není vážně nic, co by se dalo týmu kolem Jardy Urbana vytknout.
Krásná soutěž, super atmosféra, palec nahoru a budeme se těšit zase za rok smajlík
12. 10. 2020 13:21
0 0
smajlík
13. 10. 2020 07:09
0 0
A posádky měly tratě dobře napsané, takže se nestalo jako loni, kdy nejmenované dvě závodily ještě za stopkou (a jedna z nich dvakrát).

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama