13. 10. 2020 07:33 − 500× − 0

Huttunen a Lukka vyhráli kategorii WRC3 na Italské rally

Mistři Polska 2020 byli zároveň nejrychlejší posádkou s vozem specifikace R5 na trati závodu MS.

Jari Huttunen a Mikko Lukka si zapsali do statistik další vynikající výsledek. Jejich premiéra v Rally Italia Sardegna, která skončila na cílové rampě ve městě Alghero, se proměnila ve vítězství v kategorii WRC3. Mají tedy (vedle úspěchu na Švédské rally) na svém kontě dvě letošní vítězství, což je nejvíce v konkurenci dalších účastníků světového seriálu WRC3. Zároveň tak učinili důležitý krok k opětovnému převzetí pozice lídra, neboť jejich ztráta na tandem Bulacia Wilkinson / Der Ohannesian (Citroën C3 R5) je pouhé dva body.

Na šotolinových tratích na západním pobřeží Sardinie čelili nejlepší světoví jezdci extrémně obtížnému úkolu. Rychlostní zkoušky se ukázaly jako velmi náročné nejen pro posádky, ale hlavně pro závodní vozy. Před startem Jari a Mikko deklarovali, že chtějí jet rychle, ale zároveň bezpečně, bez nadměrného rizika. Jak ukázaly všechny tři etapy Italské rally, důsledně dodrželi stanovený plán a zároveň dosahovali skvělých časů. V pátek vyhráli jednu rychlostní zkoušku, v sobotu, po devátém testu, se posunuli do čela výsledkové listiny. Během rally došlo k několika změnám ve vedení mezi Jarim Huttunenem a Oliverem Solbergem. Finové se vrátili v sobotu večer opět na první místo a toto umístění udrželi až do cíle.

Neděli pak charakterizoval duel dvou týmů, zajímavý zejména z pohledu polských fanoušků. Na posledních čtyřech zkouškách nabralo soupeření aktuálního (Huttunen) a bývalého mistra Polska (Kajetanowciz) velkou dynamiku. Čtyřnásobný mistr Polska a trojnásobný evropský šampión Kajetan Kajetanowicz na svého rivala zatlačil, ale Huttunen kontroloval efektivní a bezchybnou jízdou. Posádka vozu Hyundai i20 R5, připravovaného týmem Kowax 2Brally, se v druhém průjezdu předposlední zkoušky zlepšila o 23 vteřin a byla krok o vítězství. Navíc Kajetanowicze a Szczepaniaka zpomalil defekt, takže krátká 6,89 km měřící Power Stage (z celkové délky 238,84 km) se zdála být pouhou formalitou. Zástupci týmu Hyundai Poland Racing však neponechali nic náhodě, nikterak nepolevili a mohli se radovat z triumfu.

Výsledný čas Finů zároveň stačil na skvělou osmou příčku v absolutní klasifikaci, hned za speciály kategorie WRC. Jako nejvýše postavená posádka s vozem R5 tak zároveň opanovala skupinu RC2. Osmá příčka je jejich nejlepším výsledkem v celkové klasifikaci na závodě mistrovství světa.

Hyundai Poland Racing tak přidal k oslavě polského titulu, prvního místo v klasifikaci značek a třetí příčky mezi sponzorskými týmy RSMP, další skvělý výsledek na těžkých šotolinových tratích Sardinie. Korejský výrobce měl i další důvod k radosti, když jeho posádky získaly v 17. Rally Italia Sardegna 2020 double. Vozy Hyundai i20 Coupe WRC (posádky Dani Sordo / Carlos del Barrio a Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul) obsadily první a druhé místo absolutně.

Jari Huttunen: Ostrov Sardinie má nádherné výhledy a atmosféru, ale také jedinečné a obtížné rychlostní zkoušky. Spousty ostrých velkých kamenů, pomalé, velmi náročné pasáže se střídají s rychlými úseky, s množstvím horizontů a skoků. Pro někoho, kdo zde startoval poprvé, to byly opravdu náročné podmínky. S každým kilometrem a absolvovanou zkouškou jsme se cítili lépe a naše tempo rostlo. Ale nemohli jsme si dovolit ani na moment nějaké rozptýlení. V těchto fázích nám svými radami hodně pomohl Marcus Grönholm.

Naším plánem bylo jet stabilně, vyrovnaně, ale bez zbytečného rizika a chyb. Většina startovního pole se potýkala s problémy, nějaké incidenty se nevyhnuly ani nám, ale dobře rozjetý závod jsme si nechtěli nechat promarnit. Je to obrovský úspěch pro mě i pro celý tým. Jsem rád i za Hyundai, že jsme získali pro značku další vítězství. Odvážím si neocenitelné zkušenosti a překrásné vzpomínky. Děkuji Mikkovi a všem, kdo se podíleli na našem triumfu na Sardinii, soupeřům pak za skvělé souboje!

Starty stáje Hyundai Poland Racing v sezóně 2020 podporují: Hyundai Motor Poland, Hyundai Motorsport Customer Racing, GRX Grönholm RX, Gulf Race Fuels Distribution EU a Kowax 2Brally.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama