17. 10. 2020 12:18 − 17486× − 29

Nejen vozy WRC, ale i vozy R5 přejdou na hybridní pohon

FIA rozhodla, že i tolik populární vozy R5/Rally2 přejdou na hybridní pohon.

Pro hybridní vozy WRC/Rally1 je určena sezóna 2022. Připomeňme, že celý projekt má zpoždění nejen kvůli covidu. Zatím nejsou přesně stanovena ani pravidla a předpisy. Mohlo by se tak stát na zasedání FIA v prosinci, ale jisté to není. Testování tak nezačne dříve než v únoru 2021.

Přestože hybridní vozy WRC ještě nejsou ani pořádně na papíře, FIA rozhodla, že hybridy budou povinné i pro nové vozy R5/Rally2 od sezóny 2023. Měly by mít menší baterii, která by měla přidávat výkon kolem 10 koní. Taková je myšlenka, přesnější specifikace ale nebudou známy dříve než v září 2021, pravděpodobně i na základě vývoje vozů WRC/Rally1.

Předpokládá se, že tato myšlenka přitáhne nové výrobce. A jak to bude s cenou? To všechno se teprve uvidí…

Komentářů celkem: 29
18. 10. 2020 13:19 Upraveno 13:35
8 0
Už jsem to tu psal, musím zopakovat: Když si představíte atmosféru jako tisíc korun, tak 780, Kč- je dusík, 210,- je kyslík, 10 korun jsou vzácné plyny a skleníkové plyny, kde CO2 tvoří jakoby 0.31 koruny....
Ovšem podíl člověka na vytváření CO2 , tedy tohoto obsahově naprosto nepodstatného plynu je pouhé 3.5 % !!!
Nejvíce produkuje moře 41 %, pak vegetace 27%, tedy příroda, fauna a flora.., z podílu člověka , tedy těch 3.5% z 0.003 jedné koruny padá na dopravu auty 5.5 %, což jsme už v podstatě u něčeho tak malého, že na to nemám pro nějakou představu odpovídající finanční ekvivalent . Ale např. výroba elektřiny dělá v podílu člověka 25% , tedy vytváří 5x více CO2 než automobily, průmysl se podílí 19%, ale domáctnosti 23%.
Je snad proto jasné, že jakékoliv omezování automobilů na ropné produkty nemá naprosto žádný měřitelný vliv na obsah CO2 v atmosféře.
halford: D.Attenborough je starý pán, je mu přes 90, který sice dělá z celého světa hezké pořady o přírodě, ale nějak mu nevadí, že všude létá letadly, která za hodinu letu spálí několik tun kerosinu...káže vodu a pije víno...mimochodem, letadla, přes milion přeletů ročně nad našimi hlavami-údaj pro ČR 2019- je cca 115 letadel každou hodinu po celý rok...
Nenechte si prosím vymývat hlavy, elektřina v autech patří na Matějskou...
Fox
18. 10. 2020 17:55 Upraveno 18:01
1 0
A já jen znovu upozorním na fakt, že výroba elektroaut a výroba elektřiny pro jejich provoz zatěžuje životní prostředí víc, než kdybychom jezdili v atmosférických osmiválcích. A to se pořád bavíme o současném stavu, kdy podíl elektrovozů je vcelku zanedbatelný. Dokážete si představit, že by jich bylo dejme tomu polovina ? Kde a jak by se dobíjey ? O kolik elektřiny by bylo potřeba vyrobit víc a jak ? Stavbou dalších elektráren ? Uhelných ?? V lepším případě atomových, kde se jaderná reakce používá na výrobu páry, která pohání turbíny...
Pořád tvrdím, že pokud se jedná o alternativní způsoby pohonu, je elektřina ten nejhorší a doufám, že se brzy ukáže, jaká slepá ulička to vlastně je.
Problém je, že místo toho, aby se přirozeným vývojem dospělo k vynalezení nějakého opravdu převratného, ekonomického i ekologického způsobu pohonu, tupí úředníci přikazují automobilkám, co a jak mají vyrábět, přičemž oni úředníci nenesou naprosto žádnou odpovědnost za škody, které mohou svými nekompetentními zásahy, bez hlubších znalostí problematiky napáchat.
Smutné...
18. 10. 2020 18:20
0 0
To Vrátníček..

Já prostě zbožňuji, jak to umíš vždycky tak hezky a srozumitelně popsat.smajlíksmajlík
To tady neumí nikdo !!
Kdybys tak mohl řídit naší planetu, nebo alespoň zemi. Mělo by to hlavu a patu.smajlík
Souhlas se vším, cos napsal..
Fox
18. 10. 2020 18:34
0 0
Obávám se, že právě snaha řídit planetu, nebo aspoň země, nás právě dostává do sraček, které zažíváme a které nás ještě čekají...
Fox
18. 10. 2020 18:54 Upraveno 18:55
0 0
Tak jsme si zanadávali na elektriku, ale abychom se vrátili k meritu věci - pokud se jedná o hybrid, který spotřebovává energii, kterou si sám vyrobí rekuperací, čili využije energie, která by se jinak "vypařila", nemám s tím problém....
18. 10. 2020 21:07
0 0
Původně napsal J.Káňa
To Vrátníček..

Já prostě zbožňuji, jak to umíš vždycky tak hezky a srozumitelně popsat.smajlíksmajlík
To tady neumí nikdo !!
Kdybys tak mohl řídit naší planetu, nebo alespoň zemi. Mělo by to hlavu a patu.smajlík
Souhlas se vším, cos napsal..
Jirko a to bych ti přál číst ten rozpis co si diktuje. To jsou definice. Ne zatáčky. smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
18. 10. 2020 21:44 Upraveno 21:49
0 0
Dovolil bych si taky pár slov k "ekologizaci" motoristického sportu. Nedávno uvedl jeden z šéftechniků Toyoty, že jeden elektrický vůz této značky spotřebuje tolik vzácných kovů jako 60 Yarisů se spalovacím motorem. Jak už název napovídá, jedná se o vzácné kovy, přičemž zásoby některých jsou na světě odhadovány třeba na 30 - 40 let. Co bude potom? Navíc mě zaráží, že ekologií jsou šikanováni jenom někteří, zatímco jiní mohou znečišťovat životní prostředí bez jakýchkoliv problémů. Na jaře jsem četl příspěvek, z něhož vyplývalo, že jediná obří kontejnerová loď za jeden den vyprodukuje tolik emisí jako polovina aut se spalovacím motorem v Německu za celý rok. Je to proto, že v rámci šetření nákladů se v jejích motorech spaluje ten nejhorší mazut. Těch lodí jezdí po mořích asi 60.000. Z tohoto úhlu pohledu se jeví Dieselgate jako zhůvěřilá šikana vůči Volkswagenu.
JVK
18. 10. 2020 23:44
1 0
Původně napsal Halford
Asi mě tu sežerete, ale je to nezbytné. Upřímně, rally mám fakt rád a vůně benzínu je sakra nakažlivá, jenže takhle to dál nejde. Mluvíte tady o ekoteroristech apod., ale je jím podle vás třeba i David Attenborough? Jasný, každá pravda má své dvě strany mince, ale pokud lidstvo nebude dělat nic, je to špatně. Takže proč nezačít v motorsportu, který je na očích a měl by jít příkladem? Samozřejmě je třeba začít na všech frontách, od oceanů, přes pralesy, změnu vlastní stravy až po dopravu... a rally je z toho všeho jen malá jehla v kupce sena, ale je na očích a to vidím jako přínos. A nebojím se toho, že by to nebylo atraktivní. Oni to vymyslí tak, že se na to bude dát koukat, protože jim jde hlavně o to smajlík Jsem fakt zvědav. Holt je třeba myslet jinak a nebát se změny, což je problém zakonzervovanych lidí. Ostatně, když kapela mění zpěváka, fanoušci nadávají, ale když se to udělá dobře, jsou všichni spokojeni. Zrovna včera jsem koukal na nový dokument od výše zmíněného autora, Život na naší planetě, a doporučuji ho vám všem "ropákům"... Nemyslím to nijak ve zlým, ale zkuste se nad tím zamyslet. smajlík
Tohle mi prijde velmi relevantni. Vsechny technologie maji sva plus a minus. Hybridyzace nas jako fanousky o nic nepripravi, naopak bude v dnesnim svete zajimavym argumentem pro automobilky. Motorsport se vseobecne bude muset stat udrzitelnejsim, jinak zacne byt out u vetsiny spolecnosti... A na to bychom teprve jako fanousci doplatili....
19. 10. 2020 18:46 Upraveno 18:47
0 0
Jo tady je to zas neco. 10 hp generator/motor co akorat tak srovna reakci turba, pripadne zlepsi razeni, vazit bude par desitek kg a bude to technologie co ma dneska kazde druhe auto a tady je z toho konec sveta a rally se ma hned zrusit. smajlík

Naprosty souhlas s JVK nade mnou.

Co se tyka trendu ekologizace tak jde hodne o symboliku. Nektere argumenty co tu jdou jsou hodne ve stylu "proc bych vyhazoval odpadky do kose kdyz soused to haze na ulici", celkem jasne jak to pak dopadne kdyz se tak chova kazdy.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!