Hyundai hrozí odchodem z MS
Vyloučeno to není, Hyundai tím trochu vyhrožuje při tlaku na FIA. Nelíbí se mu totiž zpoždění při schvalování pravidel, které doprovází vývoj nových hybridních vozů WRC. Ty, jak jistě víte, mají být v MS od roku 2022. Jenže vše se strašně protahuje, pravidla měla být už v červnu, pak v srpnu, teď se mluví o prosinci. K tomu navíc nepříjemné období s koronavirem, během které je omezeno prakticky všechno – vývoj, testování, cestování atd.
Hyundai tak tlačí na FIA, aby nové hybridy o rok odložila. Yves Matton je ale proti. Teď je otázka, jak se k tomu postaví Toyota a Ford. Pokud by se tovární týmy spojily, FIA by ustoupit musela.
A co by bylo případně s Hyundai dál? Pravděpodobný je přechod k soutěžím na okruzích včetně Le Mans. I nadále by ale fungovalo oddělení pro rally. Mimochodem, příští týden má být představena nová Hyundai i20 Rally2.
Jenže i ta FIA ta pravidla vymýšlí kvůli tlaku ze strany továren, jenže ty se málokdy shodnou, podobně jako v RX. A další věc je, že tyhle megakoncerny nemají obvykle nějakou dlouhodobou strategii, všechno klidně odpískají během pár minut.
Vetsinou tymy co uz maji auto (co vyhrava) chteji aby zustala stara pravidla (viz. Hyundai v tomhle clanku), Toyota asi pred pul rokem kdyz se diskutovalo o zmene motoru na R5 motor (ktery oni nemaji).
Vyrobci co maji auto co nevyhrava chteji zmenu hned (Citroen pred rokem a pul).
A ti co nemaji zadne auto chteji co nejvetsi zmeny aby stavajici tymy meli co nejmensi vyhodu.
Osobne jsem zastancem radsi drsnejsich zmen co privedou nove znacky nez postupne stagnace kterou ted zazivame podruhe. (naposled v dobach C4 a Focusu, zlepsilo se to az prechodem na "levnejsi" 1.6 bez aktivnich diferencialu).
Jenže i ta FIA ta pravidla vymýšlí kvůli tlaku ze strany továren, jenže ty se málokdy shodnou, podobně jako v RX. A další věc je, že tyhle megakoncerny nemají obvykle nějakou dlouhodobou strategii, všechno klidně odpískají během pár minut.