V Oviedu po roce další triumf Škody
Kvantita soutěží sice není největší, zato na kvalitu startovních listin si nikdo stěžovat nemůže. Do Rally Princesa de Asturias odstartovalo 131 posádek a osm z nich se představilo v nejžádanějších speciálech Rally2. Soutěž však neměla daleko k zrušení, když se až na poslední chvíli musela přeložit ze zářijového termínu. Organizátoři udělali maximum a v takto krátké době soutěž přeci jen sestavili, museli se však smířit se zákazem vstupu diváků k trati. Vedení v šampionátu přijel obhajovat vítěz obou letošních doposud odjetých soutěží Pepe López, jako obvykle startující s rudým Citroënem C3 R5. S druhou C3 se představil další rychlý mladík Efrén Llarena, jehož letošní program je soustředěný hlavně na starty v mistrovství Evropy. V Evropě se ukázal i Iván Ares a ve Fafe skončil na pěkném třetím místě. Na domácí rally se k němu po více než roční pauze vrátil spolujezdec José Pintor. Jako obhájce vítězství z loňska se však na startu objevil José Antonio Suárez, který letos v obou soutěžích předvedl pěknou rychlost. Ani jednou ale snažení za volantem Škody Fabia Rally2 evo nedotáhnul do vítězného konce.
Tentokrát nastoupil do rally v opravdu velkém stylu. Vítězstvím v obou zkouškách úvodní sekce si na čele vytvořil pěkný náskok 21,9 sekundy. López už letos byl dvakrát v této situaci, kdy mu v úvodu soutěže patřila druhá příčka. Nikdy ale neztrácel tolik času a vše se odehrávalo v řádu jednotek sekund. Když nedokázal pilot Citroënu najít recept na soupeře ve škodovce ani v druhé sekci, začínalo být jasné, že za normálních okolností třetí vítězství v řadě nezíská. Suárez měl v půlce rally k dobru už 39,1 vteřiny. Daleko více za očekáváním však zůstával pilot druhého Citroënu Llarena. Úřadující juniorský mistr Evropy ERC3 se krčil v půlce soutěže až na páté příčce. Surhayena Perníu v Hyundai i20 R5 sice v pátém testu přeci jen přeskočil, ale tím jeho posun vpřed až do konce rally skončil. Ares vloni sváděl pěkné souboje s Lópezem o titul, ale letos mu v obou odjetých soutěžích nestíhal. Tentokrát to pro jezdce Hyundaie vypadlo nadějněji, když po RZ 4 zaostával jen o 8,7 sekundy. Do závěrečné zkoušky pak odjížděl Ares s mankem 5,7 vteřiny. Na patnácti závěrečných kilometrech byl pilot i20 R5 nejrychlejší, ovšem ani to mu nestačilo. López za ním zaostal jen o 8 desetin a druhé místo si uhlídal. Suárez letos konečně dotáhnul svou snahu o vítězství do zdárného konce a obhájil v Oviedu vítězství z předešlých dvou let. Soutěž byla rovněž součástí Peugeot Rally Cupu Ibérica, který při minulém podniku v Portugalsku skončil tragickou nehodou. Tentokrát se naštěstí nikomu z účastníků nic nestalo a cíl nakonec viděly dvě třetiny startujících. Nejrychleji se s asfaltovou tratí popasoval Alejandro Cachón.