27. 10. 2020 10:04 − 1857× − 0

Němci se musí spokojit s menšími soutěžemi

Německé mistrovství letos vzalo kvůli pandemii koronaviru za své a žádný mistr vyhlašován nebude.

Na rozdíl od jiných zemí, kde bylo mistrovství zrušeno až po odjetí úvodní soutěže, se v Německu neodehrál žádný mistrovský podnik. Naštěstí se i v této těžké a nepřehledné době podařilo některým organizátorům menších lokálních soutěží dát své podniky dohromady. Jednou takovou soutěží byla o víkendu ADAC Rallye Atlantis s centrem v Kaltenkirchenu. Na startu se objevilo 67 dvojic a absence jiných příležitostí k závodění přivedla na start i šestici speciálů Rally2. Philip Geipel za sebou nemá moc dlouhou kariéru, přesněji řečeno se soutěží účastní od loňska. Hned však usednul za volant Škody Fabia R5 a v německém mistrovství obsadil pěkné třetí místo. Letos zatím odjel jen šotolinovou ADMV Rallye Kurstadt Bad Schmiedeberg, kde nestačil na Juliuse Tannerta za volantem novější Fabie Rally2 evo. Dennis Rostek soutěží o něco delší dobu, přesněji od roku 2017. Vloni pak usednul do Volkswagenu Polo GTI R5 a s tím jezdí i letos. V ADAC Ostsee Rallye si připsal dosud jediné letošní vítězství. Dalším jezdcem na startu s vozem Rally2, konkrétně Fordem Fiesta R5, byl Björn Satorius. Jeho jméno bylo dlouhá léta spojeno se starty v produkčním Subaru, se kterým získal i jedno ze dvou letošních vítězství. Určitě nejzajímavější postavou na startu ADAC Rallye Atlantis však byl finský host Eerik Pietarinen. Předloňský mistr Finska se od minulého roku věnuje spíše zahraničním startům a do Německa přijel sbírat další cenné zkušenosti se zpevněným povrchem.

V úvodní zkoušce zajel finský jezdec až třetí čas, ovšem rozdíly byly po tomto krátkém úseku minimální. Už ve druhém testu se však Pietarinen posunul na druhou příčku. Dvacet vteřin tam totiž nechal do té doby druhý Satorius a své nepovedené vystoupení korunoval v RZ 3 havárií. Geipel se držel od začátku ve vedení, ovšem v RZ 3 už zaznamenal nejrychlejší čas jeho finský soupeř. Rostek se po Satoriusově problémech v RZ 2 posunul na třetí příčku a s každým dalším kilometrem se postupně dostával do jakéhosi vzduchoprázdna. Duo bojující o vítězství se mu postupně vzdalovalo a na soupeře za sebou si najížděl čím dál větší náskok. Třetí příčku si tak pilot Volkswagenu uhlídal až do cíle. Pietarinen mezitím ve čtvrtém testu přidal druhý dílčí triumf a posunul se už do čela. Pátá zkouška byla zrušena a v té šesté pro změnu kraloval Geipel, takže se pořadí na prvních dvou příčkách znovu měnilo. V předposledním testu oba piloti škodovek ukázali svou vyrovnanost. Rychleji nakonec sice zajel Pietarinen, ovšem s odstupem čtyř desetin mu i nadále patřila druhá příčka. Závěrečný osmý test, to už bylo něco úplně jiného. Finský pilot Fabie Rally2 evo se tam doslova utrhnul ze řetězu, Geipelovi nadělil 7,8 sekundy a v hodině dvanácté vybojoval vítězství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!