28. 10. 2020 20:39 − 2684× − 0

Třetí rumunská šotolina sezóny 2020

Jestli některý z evropských národních šampionátů kvůli koronavirovým komplikacím nepřišel o moc podniků, pak to byl ten v Rumunsku.

Soutěžit se tam sice začalo až na konci června, ale od té doby vše běží jako po drátku a o víkendu se posádky sešly už k šestému letošnímu měření sil. Nezúčastnil se ho už jistý mistr Simone Tempestini, který v pěti dosavadních soutěžích vybojoval čtyři cenná vítězství. Ring zůstal volný, ale stále platilo, že největšího favorita na vítězství bylo třeba hledat mezi piloty škodovek. Dan Girtofan ze Sibiu Rally Teamu sice letos žádnou rally nevyhrál, ale s Fabií R5 spolehlivě bodoval a to mu otevřelo cestu k pozici vicemistra. Sezónu teď mohl ještě vyšperkovat vyhranou soutěží. Zvítězit ale chtěl i Adrian Raspopa z konkurenční domácí stáje Bacau Rally Team. Vloni na šotolinách Raliul Moldovei Bacau Girtofana v boji o druhou příčku porazil a porážku mu chtěl s Fabií R5 uštědřit i letos. Výhradně šotolinových soutěží se letos účastní Raspopův stájový kolega Catalin Grigoriu a s Fordem Fiesta R5 tak nechyběl ani v Bacau.

Na úvod zajel pilot Fordu třetí čas, což nebylo úplně špatné. Co už nevypadlo tak dobře, to byla přepočtená ztráta na kilometr činící 2,72 sekundy. Nejrychlejšího času v úvodní zkoušce dosáhnul Raspopa, když dokázal druhému Girtofanovi nadělit 6,2 sekundy. Bohužel hned v RZ 2 se lídr rally trochu více otřel o jeden z mostků a svléknul při tom gumu z ráfku. Ještě k tomu u jeho škodovky odešel po nárazu posilovač řízení a ztráta se vyšplhala na půl minuty. Raspopa ovšem musel bez posilovače absolvovat i osmikilometrový třetí test. V některých zatáčkách musel s točením volantu pomoct i spolujezdec Cosmin Diacu, nicméně takřka minutové ztrátě se posádka neubránila. V průběžném pořadí je to srazilo až na osmé místo. Do vedení se dostal Girtofan, který si během tří odjetých zkoušek dokázal vytvořit náskok půl minuty na Grigoriu.

V opakovaných průjezdech trojicí dopoledních úseků se z nejrychlejších časů radoval výhradně Raspopa, což jej posunulo nejprve na třetí místo. Poté, co v závěrečném testu havaroval Grigoriu, dostal už se pilot škodovky až na druhou příčku. Do nedělní části však odjížděl s mankem 56 sekund. Na třetí příčce po sobotě přenocovala manželská dvojice Bogdan a Delia Nastaseovi jedoucí s Mitsubishi Lancer EVO IX DTO Rally Teamu. V neděli museli odolat útoku pilota další Fabie R5 Enise Arifa, což se jim bez větších potíží podařilo a na konci roku si tak připsali nejlepší výsledek nejen této sezóny, ale dosavadní kariéry vůbec. Girtofan se v neděli nikam nehnal a jen si udržoval svůj náskok. Při jízdě na jistotu se ale často stávají nečekané chyby a jedné takové se pilot škodovky dopustil v RZ 10. Vůz mu sklouznul mimo trať a jen se štěstím se jej podařilo po necelé půlminutě dostat zpátky. Před závěrečnou dvojicí zkoušek se každopádně rally značně zdramatizovala, druhý Raspopa totiž rázem ztrácel jen 13,5 sekund. V následující Power Stage zajel nejrychlejší čas a umazal dalších 9,5 vteřiny. Bohužel závěrečná zkouška se odehrála na diváckém úseku na motokárové dráze a tam už Raspopa nedostal prostor smáznout i zbylé čtyři vteřiny svého manka. Girtofan navíc na asfaltu vyhrál a vítězství v závěrečné soutěži sezóny s minimálním náskokem uhájil.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!