31. 10. 2020 19:54 − 17380× − 34

Je rozhodnuto, mistři letos vyhlášeni budou

Absolutními mistry ČR v rally za sezonu 2020 se stali Václav Pech a mezi dvoukolkami Jan Dohnal.
Letošní sezóna Autoklub ČR mistrovství České republiky v rally je asi nejpodivnější v historii automobilových soutěží. Bohužel, celá země a všechno kolem nás je od jara těžce zasaženo opatřeními, která by měla zabránit nekontrolovatelnému šíření viru COVID 19. Místo schváleného kalendáře soutěží se odjelo bohužel jen nemnoho soutěží. Sezóna MČR v rally začala po odkladech až při červencové Rally Bohemia, pokračovalo se na Valašské rally a předčasný závěr sezony obstarala Rally Pačejov, protože původně přesunutá Rally Šumava se v novém podzimním termínu také nemůže uskutečnit.

Na počátku tohoto týdne, kdy se oficiálně rozhodlo o tom, že Rally Šumava letos neodstartuje, se okamžitě začaly objevovat diskuse o tom, jak to bude v tomto roce s udělením titulů mistrů ČR v rally. Nejvíce se samozřejmě diskutovalo o absolutním mistru. Ať byla letošní sezona jaká byla, tak se jí nedá upřít to, že přinesla asi nejtěsnější a nejnapínavější závody, jaké si za poslední desetiletí pamatujeme. Bohužel pouze tři. Dlouholetá nadvláda továrního jezdce Jana Kopeckého se Škodou Fabia Rally 2 Evo byla letos prolomena tím, že do sezóny dost nečekaně odstartovala posádka Václav Pech – Petr Uhel s Fordem Focus WRC. Vůz, který v domácím mistrovství roky známe s Janem Dohnalem za volantem, letos získal novou posádku, a ta od prvních metrů letošní sezony ukazovala, že to s WRC umí a dokáže využít vlastnosti vozu, který sice technicky patří do roku 2006, ale je to přeci jen nejvyspělejší závodní vůz světové kategorie WRC té doby. No a jak to letos s těmi tituly nakonec dopadlo? Záměrně vám tuto informaci přinášíme až nyní, kdy máme alespoň velmi vysokou pravděpodobnost, jak to nakonec dopadlo. Nebylo to totiž vůbec jednoduché. Hned v úterý se do světa internetu rozlétla zpráva, že poslední závod MČR Rally Šumava nebude odjeta. Tuto zprávu následovala o den později informace na jednom sportovním webu, že tituly letos uděleny nebudou a šampionát tím končí. Tuto zprávu pak některá další média převzala a současně se spustila diskuse fanoušků, kteří na internetu začali diskutovat, jak to letos s těmi tituly má být. Málokdo si totiž uvědomil, včetně Autoklubu ČR, že na začátku této podivné sezony byl vydám Bulletin, který upravuje standardní řády, kterými se rally řídí. V tomto Bulletinu byla upravena podmínka původně šesti vypsaných závodů na čtyři vypsané soutěže. Jedním z prvních, kteří s tímto zněním Bulletinu konfrontovali Autoklub ČR byl spolujezdec Jana Dohnala, Ivo Vybíral, který si toto znění vyložil tak, že čtyři soutěže vypsány byly (vypsána byla i Rally Šumava – vyšla Zvláštní ustanovení), a tituly by tedy uděleny být měly navzdory informacím v některých médiích. Prvotní reakce z Autoklubu ČR na tento výklad nebyla úplně jednoznačná, a proto se v pátek 30.10. sešla komise, která o výkladu Bulletinu rozhodla tak, že tituly letos uděleny být na základě tohoto dokumentu musí.

„Osobně mám velkou radost, že naše letošní snažení bude korunováno ziskem titulů mistrů České republiky. Na sezonu jsme se pečlivě připravovali, zajistili jsme si novou techniku a hodně jsme do auta investovali. Souboje, které jsme letos s Honzou Kopeckým sváděli, byly asi nejtěsnější, jaké jsem kdy zažil. Jeli jsme na absolutní hraně a strašně nás to s Petrem (Uhlem) bavilo. Vím, že i pro diváky to bylo zajímavé a dost mě zaskočila informace z počátku týdne, že by tituly být uděleny neměly. Podle našeho názoru je výklad Bulletinu jasný a podmínka čtyř vypsaných soutěží splněna byla a neexistuje jiný výklad. Jsem moc rád, že nakonec tento výklad potvrdil i Autoklub ČR. Na Rally Šumava jsme se samozřejmě těšili a chtěli jsme do ní dát vše, aby se rozhodlo tam. Bohužel, poslední soutěž se odjet nemohla a po Pačejově jsme měli náskok sedmi bodů. Celkový výsledek je pro náš celý tým velká odměna a těšíme se, už teď na další sezonu s Fordem Focus WRC,“ říká k zisku osmého titulu mistra ČR Václav Pech z EuroOil teamu.

Jak vidíte, nebylo to letos kvůli mnoha okolnostem vůbec jednoduché a je dobře, že i tato podivná sezona bude nakonec vyhlášena a tituly ve všech třídách budou uděleny. Nasazení týmů, posádek, mechaniků a všech kolem rally si to zaslouží a tato sezona by neměla být v historických tabulkách bohapustě proškrtnuta, protože se závodilo, praskaly plechy a někdy i kosti. Absolutními mistry ČR pro za sezonu 2020 se tedy stává posádka Václav Pech – Petr Uhel, kteří startovali s vozem Ford Focus WRC a mistry v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou se stali Jan Dohnal s Ivo Vybíralem, startující s Renaultem Clio S1600. Uděleny budou samozřejmě i další mistrovské tituly a k nim se vrátíme následně v dalším článku.

Komentářů celkem: 34
1. 11. 2020 19:11
1 0
Původně napsal Maxifavos
Původně napsal Karhanek
maličko si myslím, že se stejně nejdřív autoklub šel zeptat do Škodovky, jestli můžesmajlík. Jinak gratulacesmajlík byli to opravdu krásný souboje
Kdyby se šli zeptat,tak uděleny nebudou..... Teď už jen čekám jestli přijde téma řečí o stažení se z MČR..... To jim taky jde když není co mělo být......
Podle neoficiálních informací Škoda motorsport konci a tzn že končí i Honza ve fabrice. Své auto má a tak se dá očekávat start s vlastním vozem a nějakou malou podporou motorsportu jako v dobách Fabie WRC a CRT Škoda teamu
1. 11. 2020 19:33
0 1
Původně napsal Čejda
Původně napsal Maxifavos
Původně napsal Karhanek
maličko si myslím, že se stejně nejdřív autoklub šel zeptat do Škodovky, jestli můžesmajlík. Jinak gratulacesmajlík byli to opravdu krásný souboje
Kdyby se šli zeptat,tak uděleny nebudou..... Teď už jen čekám jestli přijde téma řečí o stažení se z MČR..... To jim taky jde když není co mělo být......
Podle neoficiálních informací Škoda motorsport konci a tzn že končí i Honza ve fabrice. Své auto má a tak se dá očekávat start s vlastním vozem a nějakou malou podporou motorsportu jako v dobách Fabie WRC a CRT Škoda teamu
ŠM možná končí jako tovární tým ale stavba, prodej současného vozu a vývoj nového vozu ne smajlík Jinak Honza má z čeho vybírat tak uvidíme s čím příjdou smajlík Třeba výjde i ten Citroen a WRC smajlíksmajlík
1. 11. 2020 20:05
0 0
Takže na tituly je to 8:7 pro Asina.
1. 11. 2020 20:59
1 0
Původně napsal Kuda 08
Honza by mohl příští rok vytáhnout Fabii WRC smajlík By byla podivaná s Vencou Pechem a Fordem WRC smajlík
Tak to leda tu z muzea.... Fabii WRC od nich koupil tenkrát Kubica
2. 11. 2020 00:26
0 0
To je správné rozhodnutísmajlík Ale stejně,to nasazení starého WRCa proti škodovce to byl majstrštyk. Tým kolem Ášína to jsou frajeři. smajlík O to víc mrzí,že se nejel kompletní mistrák. A tak zůstává víc otázek jak by co by kdyby. Příští sezona bude potřebovat Kopejdu v dobrém autě, protože Pech+WRCo bude těžký oříšek.
Veteráni berou tituly letos platísmajlík Samozřejmě myšleno jen o autechsmajlík
2. 11. 2020 21:35
0 0
Osobně jsem rád, že ten titul Vašek dostal. A to zejména ze dvou důvodů. Prvním, že se nebude spekulovat, že to zařídila ta zlá Škoda Motorsport, aby Véna neměl svůj vavřín. Druhý důvodem jsou pak pořadatelé soutěží, kteří nebudou mít pocit, že to celé letos dělali zbytečně.
Osobně si ale také přeji, aby Honza Kopecký jel i příští rok, protože jinak se nám tu z nedostižné dominance nějakého Kopeckého stane nedostižná dominance nějakého Pecha. Tedy Český mistrák by pak zůstal ve stejném setupu - čeká se na chybu Pecha ve WRC nebo se prostě závodí o druhé a nižší příčky, protože tu wergli v rukou Václava s R5 prostě nedoženeš.
2. 11. 2020 23:07
0 0
WRCko, souhlas ALE máme mladý střelcesmajlík, je třeba matadory trápit, jinak se mistrák nehne. Do Plzně samozřejmě gratulacesmajlík
3. 11. 2020 09:30
0 0
Myslím, že oba předvedli maximální motorsport. Nikdo nemohl tušit, jak se situace vyvine. Tak je podle mě správné, že vyhlašování proběhlo. Gratuluji všem.smajlík
3. 11. 2020 10:20
0 0
WRCko, dovolím si malinko oponovat. Ono ani tak nešlo o dominanci nějakého Kopeckého, ale o dominanci továrního týmu proti soukromníkům, tvořícím zbytek startovního pole. Taky rád uvidím Kopeckého na tratích příští rok, třeba i v polotovární pozici coby jezdce nějakého dealerského teamu nebo klidně i jako soukromníka. O nedostižné dominanci nějakého Pecha se můžeme bavit až na základě nějakých budoucích výsledků, zatím je to poněkud předčasné.
3. 11. 2020 11:01
0 0
Souhlasím s Foxem.. Pačejov jasně ukázal, že když se fabrika dokonale připravila a jelo se na nových tratích, tak byla jejich dominance rázem zpět. Především první dvě RZ (zcela nové) potvrdily Honzovu a fabrickou extratřídu. Doufám, že Honza příští rok pojede a souboje Kopecký-Pech budou pokračovat! Nic podobného tady X let nebylo a má to neskutečný náboj. smajlík Doufám, že se k nim přidají i další střelci.. smajlík
3. 11. 2020 14:40
0 0
Původně napsal Fox
WRCko, dovolím si malinko oponovat. Ono ani tak nešlo o dominanci nějakého Kopeckého, ale o dominanci továrního týmu proti soukromníkům, tvořícím zbytek startovního pole. Taky rád uvidím Kopeckého na tratích příští rok, třeba i v polotovární pozici coby jezdce nějakého dealerského teamu nebo klidně i jako soukromníka. O nedostižné dominanci nějakého Pecha se můžeme bavit až na základě nějakých budoucích výsledků, zatím je to poněkud předčasné.
Ani si nemyslím, že oponujete. V zásadě píšete to co já, jen protože Kopecký jede posledních asi tisíc let v ŠM. Jak pojede Honza bez továrny v "dealerském" autě, to lze skutečně jen hádat. Nicméně na základě letošních časů ostatních mimo toto duo lze celkem predikovat, jak by vypadala sezona, když by Honza+ŠM nejel vůbec a zbyde tu Václav s WRC a pak mladí kluci/současní kluci. Já si přeji jedno, aby náš mistrák byl prostě tak napínavý jako letos. Byla to pecka, byť to trvalo jen pár závodů.
3. 11. 2020 14:47
0 0
Původně napsal Jen
Souhlasím s Foxem.. Pačejov jasně ukázal, že když se fabrika dokonale připravila a jelo se na nových tratích, tak byla jejich dominance rázem zpět. Především první dvě RZ (zcela nové) potvrdily Honzovu a fabrickou extratřídu. Doufám, že Honza příští rok pojede a souboje Kopecký-Pech budou pokračovat! Nic podobného tady X let nebylo a má to neskutečný náboj. smajlík Doufám, že se k nim přidají i další střelci.. smajlík
Ale já mluvil o tom, že když Honza nepojede (tedy příklad s Pačejovem je mimo), tak tu bude najednou Pech s WRC a zbytek "světa" na R5/Rally2. Tedy že se dá s jistou dávkou predikce říct, že z dominance jednoho se stane dominance někoho jiného. Budu si jen přát, aby to tak nebylo.
Pár dat z kterých se dá vycházet. Ztráta nejbližšího auta na vítězného Pecha v cíli je u bohemky +49,8s (Huttunen), na ValMezu +1:04.6 (Mareš). Na Pačejově to bylo +41.4 (Černý), a to to Pechovi nesedlo. smajlíksmajlík

3. 11. 2020 20:09
0 0
WRCko, reagoval jsem primárně na tuto část komentáře Foxe.: Taky rád uvidím Kopeckého na tratích příští rok, třeba i v polotovární pozici coby jezdce nějakého dealerského teamu nebo klidně i jako soukromníka. O nedostižné dominanci nějakého Pecha se můžeme bavit až na základě nějakých budoucích výsledků, zatím je to poněkud předčasné.
Jinak Václav vždy dominoval "zbytku světa" i s R5, tak se vlastně nic nezmění... smajlík Ostatní musí prostě ještě makat a nebo vytáhnout a doladit další WRC, která se stihla přihlásit do konce roku 2014! smajlík
22. 11. 2020 22:39
0 0
Že bychom se vrátili cca 15let zpět? Do zlaté éry WRCéček v Čechách? Bylo to podobné období jako skupina B ve světě. Myslím, že nám to tehdy záviděly mnohé evropské mistráky. Plivající a burácející speciály překypující kroutícím momentem.
Ovšem ať je to aspoň jako letossmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama