7. 11. 2020 21:49 − 4754× − 3

Lužický šotolinový festival

Není třeba skrývat, že letošní sezóna stála za starou bačkoru a své o tom ve velké míře vědí i Němci.

Jednak přišli o svůj největší podnik, do mistrovství světa před povinnou pauzou naposledy zařazenou ADAC Deutschland Rallye, a neodjel se ani jediný podnik jejich národního mistrovství. Posádky, které si chtěly alespoň někde zasoutěžit, musely objíždět jedině menší lokální podniky, kterých se pár odehrálo. Skoro na samém sklonku roku se však odjela alespoň jedna pořádná soutěž, Lausitz Rallye. Ani východoněmečtí pořadatelé to neměli jednoduché, ale nakonec se jim podařilo za zvýšených hygienických podmínek a bez účasti diváků soutěž na šotolinových cestách v okolí Boxbergu uspořádat. A navíc v nezměněné plnotučné kilometráži. Necelá šedesátka startujících se tak mohla těšit na 165 ostrých šotolinových kilometrů. Bohužel chyběla některá zajímavá jména, která se v neuzavřeném seznamu přihlášených objevila. Nejvíce asi mrzela absence Jariho Huttunena, jehož Hyundai i20 R5 by platil za největšího favorita rally.

Nestartoval ani rekordman lužické soutěže Nor Anders Grondal, čehož chtěl hlavně využít jeho hlavní sok Matthias Kahle. Lokální matador má na svém kontě stejně jako norský rival čtyři vítězství a letos se mu v tabulce mohl utrhnout. Potřeboval ale se svou Škodou Fabia Rally2 evo zvítězit. A v tom mu chtěli zabránit třeba dva nejsilnější soupeři z řad domácích rivalů. Julius Tannert patří k mladší generaci soutěžáků a letos se už se škodovkou svezl na jedné menší šotolinové soutěži. O osmnáct let starší Carsten Mohe měl naopak za volant Fabie Rally2 evo usednout vůbec poprvé. S vozem Rally2 už se v minulosti dvakrát svezl před třemi roky na Lausitzu dovezl Fiestu R5 do cíle na pátém místě. O přední příčky se měla poprat i trojice českých jezdců s vozy kategorie Rally2. Jan Černý opustil kokpit Volkswagenu a na skok se vrátil za volant Fabie R5. Martin Vlček s Ondřejem Bisahou startovali ve svých tradičních vozech Hyundai i20 R5. Stejný speciál přivezl z Polska také Daniel Chwist. V roli předjezdce se objevil slavný Armin Schwarz ve speciálně upraveném Fordu Fiesta Rally2. V něm chyběl tradiční sloupek řízení a byl nahrazen speciálním elektronickým systémem vyvinutým firmou Schaeffler.

Kahle začal nejrychleji, což asi nikoho nemohlo překvapit. Tannert se ho však dokázal zdatně držet a díky nejrychlejšímu času v RZ 2 přijížděl do první servisní přestávky s minimálním odstupem 1,2 sekundy. Druhá sekce se odehrála už po setmění, ale starší Kahle si očividně na svůj zrak stěžovat nemůže. Výsledky vypadaly trochu jako přes kopírák, když lokální matador vyhrál i druhý průjezd úsekem RK Arena a jeho mladší soupeř pak pro změnu skóroval na Mulkwitzu. Jejich rozestup se během druhé páteční sekce vůbec nezměnil. Oba se však utrhli už na půl minuty od svých pronásledovatelů. Byli jimi Mohe s Černým, kteří stejně jako Kahle s Tannertem sváděli těsný souboj. Po pátku z něho vyšel jako průběžný vítěz Němec s náskokem 3,8 vteřiny. Za touto dvojicí pak jela trojka korejských vozů, kterým kraloval během prvního dne Polák Chwist.

Speciály Rally2 kralovaly výsledkové listině a nejlepším ze zbytku světa byl na konci prvního dne devátý Dark Liebehenschel s Mitsubishi Lancer EVO VII. Malý náskok 11,3 sekundy na Hermanna Gassnera sen. v jeho tradičním žlutomodrém Mitsubishi Lancer EVO X sliboval napínavou sobotu. Jeden z vůbec nejzkušenějších německých jezdců ale v sobotu absolvoval jedinou rychlostní zkoušku, než odstoupil. Liebehenschel se tak druhý den více soustředil na prohánění nejpomalejších jezdců ve vozech Rally2 a dva z nich, Roberta Kocika a Petera Scharmacha také předehnal. Když projížděl letmým cílem závěrečné zkoušky, chvíli to vypadalo, že už mu sedmé místo nikdo nesebere. Pak ale jeho Mitsubishi opustilo trať a dokonce začalo i hořet. Nejlepším ze zbytku světa se tak stal Jeffrey Wiesner se Subaru na deváté příčce. Trojboj vozů Hyundai trval jen do RZ 8, kde se Chwist dostal do velkých potíží. Ve zbytku soutěže se mu už nepodařilo vrátit do top ten a skončil jedenáctý. Nejrychlejší Hyundai tak do cíle na pátém místě dovezl Vlček. Hned na první ranní zkoušce šel na třetí příčku Černý, ale pak si pozici se svým soupeřem Mohem ještě několikrát prohodili. Rozhodla závěrečná sekce, na kterou Němec zvolil špatné obutí a ještě se přetočil. Český pilot škodovky si umístění na pódiu pojistil vítězstvím v závěrečném testu. Ráno se měnilo i pořadí na čele, když se poprvé v rally dostal na první místo Tannert. Hned v následující zkoušce ale minul odbočku, což jej stálo 23,5 sekundy. Jelikož bylo doposud tempo obou jezdců velmi vyrovnané, tak velký rozdíl se dal smazat jen stěží. Tannert se o to sice pokoušel, ale Kahle pokaždé na jeho dílčí vítězství našel odpověď a udržoval si náskok kolem dvaceti vteřin. V předposlední zkoušce jej starý mazák navíc zvednul přes půl minuty a bylo jasno. Kahle popáté zvítězil ve své domácí rally a v tabulce rekordů se osamostatnil na prvním místě.

Komentářů celkem: 3
7. 11. 2020 23:46
0 0
Pěkná soutěž za humny o tom není pochyb./škoda,že bez diváků/.Kdyby se tak jelo u nás ještě větší šoto než-li Hustopeče. Jináč naši kluci nezklamaly a dokážou se s tím poprat.Ne jenom jako pár primadonů tyhle tratě odsuzovat-,že by bylo škoda vytahnout tam ze stodoly i stodvacítku po dědovi.
8. 11. 2020 13:00
0 0
Hustopeče by teoreticky mohly mít až 80% šoto erzet. K vátým pískům u Vacova a Strážnice to neni daleko a tam by se cca 40km erzet na šoto dalo najít. Bylo by to určitě velké zpestření, ale není na to dobrá doba.
8. 11. 2020 16:00
0 0
Plus třeba nějaké bývalé vojenské prostory... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!