10. 11. 2020 08:25 − 3111× − 0

Maďarská zápletka nabírá na zajímavosti

V okolí Nyíregyházy se nebojovalo jen o body do mistrovství Evropy, ale během první etapy i do maďarského mistrovství.

To má v letošním upraveném kalendáři celkem šest podniků a Nyíregyháza Rally patřila pozice předposlední soutěže. Jelikož se ale situace s pandemií začíná znovu zhoršovat a politici všude po Evropě sahají po nových striktních opatřeních, není vůbec jisté, zda se stihne závěrečná Mikulas Rallye vůbec odjet. O to důležitější tak bylo uspět na náročných zablácených asfaltkách předposlední rally. Jako lídr přijel do centra největší soutěže na maďarském území úřadující mistr Ferenc Vincze jun. Hned na divácké superspeciálce v pátek večer na rallycrossové trati Rábocsiring zajel nejrychlejší čas. Zároveň si ale na své konto připsal čtyřicetivteřinovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. Špatný vstup do soutěže se v sobotu ráno změnil doslova v noční můru. Porucha turba jeho Škody Fabia Rally2 evo znamenala konec všem nadějím. Škodolibou radost z neúspěchu soupeře musel mít v první řadě Ádam Velenczei. Ten letos startuje se stejným vozem a dokázal vyhrát předešlou Vértes Rally. Na start v Nyíregyháze dorazil s minimálním bodovým odstupem za Vinczem jun.

Oba mladíci ve škodovkách už trochu odskočili dalším dvěma soupeřům. Frigyes Turán vstoupil do nové sezóny skvěle a hned při debutu s Volkswagenem Polo GTI R5 slavil vítězství. Pak ale neuspěl v Egeru a do hry se vrátil až druhým místem ve čtvrté soutěži. To už se ale čtyři body před ním ocitnul předloňský maďarský mistr András Hadik. Po slabším začátku v Salgó se pak pilot Fordu Fiesta Rally2 dvakrát dokázal vyhoupnout na bednu. Po páteční superspeciálce a penalizaci na Vinczeho kontě se Hadik stal prvním lídrem rally. V sobotu ráno jej napřed přeskočil Velenczei, ovšem následně se pilot Fordu znovu vrátil do čela. Další porci smůly si v RZ 2 vybral Turán, který si kromě domácí soutěže dělal zálusk i proti evropským konkurentům. Ostatně vloni zde dokázal všechny porazit. Defekt na první sobotní zkoušce jej ale z bojů o vítězství vyřadil. Celý zbytek soboty, na jejímž závěru se účty v maďarském mistrovství sečetly, Turán strávil stahováním takřka tříminutového manka. A nutno říct, že nakonec nebyl úplně neúspěšný, vyhrál tři zkoušky a nakonec si domů odváží body za čtvrté místo. Velmi cenné a důležité body. Druhá sekce začala dalším dějstvím duelu Hadika s Velenczeiem o vítězství. Následující druhý průjezd nejdelším úsekem Füzer-Abaújvár jej bohužel předčasně ukončil. Velenczei musel svou škodovku odstavit s poškozeným zavěšením vedle trati. Na druhé místo se vyhoupnul Kristóf Klausz s Fordem Fiesta R5 a vzhledem k velkým rozdílům už se nedal za normálních okolností očekávat žádný sekundový souboj. Hadik vedl a směřoval za bodovým ziskem, který by jej posunul do čela průběžného pořadí šampionátu. Za normálních okolností dobrá pozice do závěrečných prosincových bojů. Za pandemických okolností příčka znamenající zisk druhého titulu. Na rozdíl od škodovek soupeřů jeho Ford všechny nástrahy zrádné trati vydržel a Hadik se v sobotním cíli mohl radovat z prvního letošního triumfu v maďarském šampionátu. Klausz rally dokončil na druhém místě a pro americkou značku zajistil double.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!