9. 11. 2020 18:15 − 2345× − 0

Francouzské vítězství u jezera Como

Trofeo ACI Como je soutěží, která dříve byla zařazena i do první ligy italských rally nebo seriálu pro italské vozy WRC.

Poslední dva roky se na úzkých a náročných cestičkách u jezera Como odehrává finále italského poháru. I tak se na startu sešla početná konkurence, o kterou se svým dílem jistě postarala rovněž pandemie koronaviru. Příležitostí k závodění letos nebylo tolik co obvykle a každá odjetá soutěž tak posádky vábí neskutečným způsobem. V této rally se jich v rámci hlavního pole ukázalo na dvě stovky. Tedy konkrétně jedna k metě dvou stovek chyběla. Zatímco Italové v čele s dravým Sicilanem Andreou Nucitou, který se představil jako obvykle s Hyundaiem i20 R5, usilovali hlavně o úspěch v domácím poháru, Adrien Fourmaux měl motivaci jinou. U stáje M-Sport se stará o prezentaci jejich náčiní pro kategorii Rally2 a hlavně se soustředí na seriál WRC2. Kromě toho ale mladý Francouz dostává příležitost i v národních mistrovstvích. Závodil tak na šotolině ve své domovině nebo minulý víkend v Portugalsku. Tam byl nejrychlejší, ale kvůli penalizaci se z vítězství neradoval. V početné skupině šestadvaceti speciálů Rally2 měla největší zastoupení česká značka Škoda se šestnácti exempláři. Andrea Carella, který letos bojoval o titul v C.I.WRC, se právě tam už střetnul s Nucitou. Teď spolu měli bojovat o triumf ve finále poháru, ale do toho se chtěli zapojit i další piloti Fabií jako Giacomo Scattolon, Luca Bottarelli nebo Alessio Profeta.

Soutěž obsahovala sedmdesát měřených kilometrů, dala by se tak přirovnat k českému rallysprintu. Na rozdíl od něho se ale nesoutěžilo jen v jednom dnu. Celé dění už v pátek po setmění odstartoval úvodní úsek. Nejlépe si s ním poradil Fourmaux a podobně si počínal i v hlavním soutěžním dnu v sobotu. Z pěti sobotních zkoušek tři vyhrál a do cíle si dojel pro vítězství. Na rozdíl od startu minulý týden v Portugalsku byl Francouz odměněn triumfem a pro M-Sport odvedl dobrou práci při prezentaci kvalit Fiesty Rally2. Nejzajímavější souboje ale probíhaly za jeho zády. Do boje o italský pohár vstoupil nejlépe Bottarelli, zatímco favorizovaný Nucita zakončil první zkoušku až na konci top ten. V sobotu se hned ráno dokázal Sicilan dotáhnout na čelo, když během jediné zkoušky poskočil na čtvrté místo. Za novým lídrem klasifikace poháru Carellou zaostával o 6,2 sekundy. Tomu se však vůbec nepovedl následující třetí test a propadnul se o tři příčky dolů. Staronovým lídrem mezi domácími se stal Bottarelli. Nucita za ním zaostával o pouhou desetinku vteřiny, ale do čela se dostal až o dvě zkoušky později. Situace před závěrečným testem nemohla vypadat napínavěji. Pilot Hyundaie sice vedl, ale na soupeře se škodovkou měl náskok pouhých čtyř desetin. Nucita i Bottarelli dali do závěrečné zkoušky vše a dokázali v ní při tom porazit i vedoucího Fourmauxe. O 2,1 sekundy rychlejší byl v RZ 6 Nucita a vítězství ve finále italského poháru tak připadlo jemu. Do soutěže byla vložena i klasifikace pro speciály WRC, ve které exceloval novopečený mistr C.I.WRC Corrado Fontana s Hyundaiem NG i20 WRC.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!