13. 11. 2020 20:03 − 2214× − 0

Po prezidentských volbách hurá na rally

USA za sebou mají jednu z tradičně nejdramatičtějších událostí, která se v letošním nepovedeném roce odehrála.

Nového prezidenta si zvolili a teď už se ti, kterým v krvi proudí notná dávka benzínu a plíce mají plné prachu, mohou vydat zpátky na rychlostní zkoušky. Sezóna tamního seriálu ARA byla tak jako ve spoustě jiných zemí negativně ovlivněna pandemií koronaviru. Původní devítidílný kalendář se smrsknul na pětici soutěží organizovaných nejzdatnějšími organizátory. O novém mistrovi se rozhodlo v předstihu už na začátku října v Missouri a stal se jím Ir Barry McKenna, který se dvou soutěží zúčastnil i se Škodou Fabia R5. Subaru Motorsport USA tak zůstala po dlouhých létech nadvlády poražena. Dvojice jejích jezdců Brandon Semenuk a Travis Pastrana si ale ještě může alespoň trochu spravit chuť. Na víkend je totiž plánován závěrečný podnik, kterým nebude nic menšího a méně slavného než Olympus Rally.

Tato soutěž svými tratěmi podobná britskému podniku MS se poprvé konala v roce 1973 a o dvanáct let později to dotáhla až na vrchol, do mistrovství světa. Poslední souboje legendární skupiny B se díky zařazení Olympus Rally na konec kalendáře sezóny 1986 odehrály právě na americké půdě. Po triumfu Markku Aléna s Lancií Delta S4 se v následujících letech radovali znovu tovární piloti italské značky, Juha Kankkunen a Miki Biassion. V roce 1988 byla soutěž naposledy zařazena do světového kalendáře a následně na dlouhých sedmnáct let zmizela z rallyové mapy. Letos organizátoři z Sheltonu uspořádají jubilejní třicátý ročník nejslavnější americké rally. Ale jak je pro letošek tradiční, jubilantům vůbec nepřeje. Původně se Olympus Rally měla odjet už v dubnu, ale kvůli koronaviru byla odložena až nyní do ročního období, ve kterém si ji pamětníci z mistrovství světa pamatují nejvíce. Vedle již zmíněné dvojice oficiálních modrožlutých Subaru nebude chybět ani rallycrossař debutující v rally Cabot Bingham, třetí nejlepší jezdec sezóny ARA 2018 Samuel Albert a hlavně aktuální americký mistr McKenna. Dočká se česká značka Škoda prvního vítězství na této americké soutěži?

Promotér seriálu ARA před jeho finálním kláním už hledí do budoucnosti a doufá v koronavirem nepoznamenanou sezónu 2021. Kola soutěžních vozů se mají znovu roztočit na jediném ryze zimním podniku Sno*Drift Rally. Ta už nebude dvoudenní, ale pouze jednodenní a odehraje se místo v lednu až v únoru. Následovat má letos zrušená Rally in 100 Acre Wood v tradičním březnovém termínu. Na duben je plánován jednatřicátý ročník Olympus Rally a o měsíc později další z letos zrušených podniků, Oregon Trail Rally. Southern Ohio Forest Rally se letos v hlavním kalendáři ARA objevila poprvé. Odjela se v úsporné jednodenní variantě, ale na příští rok v červnu už pořadatelé připravují plnohodnotnou dvoudenní rally. Na konec července je zařazena New England Forest Rally a o měsíc později se má odjet Ojibwe Forests Rally, pro kterou pořadatelé z Minnesoty připravují zcela novou image. Susquehannock Trail Performance Rally v září má navázat na letos přerušenou tradici a o závěr devítidílného seriálu se postará v říjnu Lake Superior Performance Rally. Ta našla nové centrum v Marquette v Michiganu a podobně jako v případě Ojibwe tedy posádkám nabídne zcela nové rychlostní zkoušky. Kromě této devítky se odehraje ještě jedenáctka dalších podniků, které jsou zařazeny do regionálního a superregionálního mistrovství. Druhé jmenované obsahuje pětici dvoudenních soutěží, na kterých se očekává hojná účast posádek. Právě v této sekci se objevila Show-Me Rally, která v letošním pokrouceném roce vyplňovala mezeru v hlavním kalendáři ARA, a také New York Forest Rally organizovaná týmem kolem mistra McKenny.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!