17. 11. 2020 18:33 − 1193× − 0

Ve Španělsku příští rok jedině smíšeně

Neděste se, nebude povinné startovat ve složení smíšené posádky tak, jak to bude povinné v Extreme E.

V případě španělského mistrovství to znamená, že už nebude za toho primárního mistra považován nejlepší jezdec asfaltového šampionátu. Dlouhá léta tomu tak bylo a šotolinové soutěže měly své vlastní mistrovství, které ale stálo trochu ve stínu toho asfaltového. Vloni ale federace RFEDA uvedla v život zcela nový seriál, který byl pojmenován jako superšampionát. Sestával ze čtyř šotolinových a čtyř asfaltových soutěží a podobně namíchán byl i letos. To však kalendář výrazně poznamenala pandemie a počty soutěží se pochopitelně snížily. Příští rok tento superšampionát už bude hrát hlavní roli a právě jeho mistr bude tím pravým a jediným španělským mistrem. Specialisté na ten či onen povrch se budou moct dál věnovat pouze svým oblíbeným soutěžím, ale už za to nebudou ohodnoceni mistrovským titulem, nýbrž jen vítězstvím v poháru. Zda si seriál zachová oblíbenost u posádek, jakou mělo dosavadní asfaltové mistrovství, to zatím lze jen odhadovat.

Teď se ale z budoucnosti vraťme do přítomnosti a podívejme se na dění v předposledním podniku letošního ročníku superšampionátu. V dosavadním průběhu posádky absolvovaly dvě soutěže se zpevněným a dvě s nezpevněným povrchem. Nil Solans zvítězil v obou šotolinách a i přes absenci v Rallye de Ferrol průběžnému pořadí vévodil. Jeho hlavní rival, oficiální pilot Citroënu Pepe López totiž v Rallye Terra da Auga havaroval. Následně se oba rivalové střetli na Rallye La Nucía. Solans tam doplatil na defekt a se svou Škodou Fabia Rally2 evo cíl spatřil až jako šestý. López dojel druhý a to mu stačilo k posunu do čela průběžného pořadí. Díky dobrým výsledkům na šotolinových podnicích si zdatně vede Eduard Pons s další škodovkou. Nedalo se však očekávat, že by se na šotolinách v okolí Madridu, kde se odehrál aktuální předposlední podnik, dostal do přímého souboje s nejlepším duem. V okolí hlavního města se ukázala desítka speciálů Rally2 a nechyběla ani sedmička zbrusu nových Peugeotů 208 Rally4. Za jejich volanty se objevila zajímavá jména jako loňský mistr Peugeot Cupu Ibérica Daniel Berdomás nebo letos druhý muž tohoto poháru Alejandro Cachón.

Nejrychlejší dvoukolku, další 208 Rally4 pilotovala jedna z dalších nadějí španělského rallysportu Ortíz Palomo. Už do cíle následujícího testu se ale nedostal a soutěž dokončil jen díky systému Rally2. Do čela se následně dostal Cachón, ovšem tomu se nedařilo ve třetím a čtvrtém testu a propadnul se na třetí příčku. O vedení spolu mezitím sváděli lítý boj Berdomás a Abeijon Pérez, který samozřejmě také řídil Peugeot 208 Rally4. Po RZ 5 na vedoucí příčku Pérez ztrácel nicotných sedm desetin, ale brzy na to musel porouchaný vůz odstavit. Vítězství v dvoukolkách tak nakonec ukořistil Berdomás. V absolutním pořadí do soutěže vlétnul jako hurikán López a hned v prvním testu nadělil Solansovi čtvrt minuty. Trať ale byla místy velmi zrádná a to hlavně kvůli velkému množství bahna. Opustit trať nebo někde zapadnout nebylo vůbec složité a tak i tento velký odstup po jediném testu vůbec nic neznamenal. A skutečně, jezdec škodovky zvítězil v následujících dvou zkouškách a rázem byla jeho ztráta pouze 2,8 sekundy. Po triumfu v RZ 4 se dokonce dostal do vedení.

Na třetím místě s už takřka minutovým odstupem za vedoucí dvojicí se držel Alexander Villanueva ve své modré Fabii Rally2 evo. Problémy v šestém testu jej však o umístění na pódiu připravily. Třetí místo tak připadlo José Lusiovi Peláezovi, který svůj Volkswagen Polo GTI R5 postupně připravil o několik zbytečných dílů jako přední světlo nebo zadní nárazník. Po poledni se López vrátil do formy a vyhraným pátým a šestým testem ukořistil zpátky vedení v soutěži. Jelikož byla RZ 7 zrušena, do závěrečné osmé zkoušky nastupoval jezdec C3 R5 se solidním náskokem čtrnácti sekund. Solans se nakonec ještě vybičoval k drtivému finiši, ovšem ze své ztráty zvládnul umazat jen necelou polovinu. I body za druhé místo mu postačily k tomu, aby byl korunován šotolinovým mistrem ve zkrácené třídílné sezóně. V horší situaci se pilot škodovky nachází v superšampionátu. López díky svému prvnímu šotolinovému triumfu o další dva body navýšil náskok na čele. Závěrečný duel se odehraje za dva týdny na Kanárských ostrovech.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama