Coates Rally Queensland

Třetí podnik australského mistrovství dvěma nejrychlejšími časy započal jasný vítěz předchozí Quit Forest Rally Simon Evans.

3. podnik ARC, 17. – 18. června, Imbil, 1. den – 10 RZ / 98 km, 2. den – 9 RZ / 98 km


Třetí podnik australského mistrovství dvěma nejrychlejšími časy započal jasný vítěz předchozí Quit Forest Rally Simon Evans. Ačkoliv oba dva úvodní úseky měřily jen něco málo přes tři kilometry, jezdec Toyoty zde na týmového kolegu Neala Batese dokázal najet 7,5 sekundy. Ve třetí zkoušce, jenž byla sedmkrát tak delší, se tedy dal očekávat velký odstup „zbytku Austrálie“ od Evanse. A přesně to se také stalo, druhý nejrychlejší Dean Herridge s Imprezou zde zaostal o 16,3 sekundy. Do prvního servisu přijel právě on na druhé příčce (+ 24,6 s). I tak byl ale velmi nespokojen s chováním svého vozu, které označil za silně nedotáčivé. Třetí místo patřilo další Toyotě s Batesem za volantem. Ten na jezdce Subaru nejvíce času ztratil právě na dlouhém testu a aktuálně zaostával o 7,2 sekundy. Ani on na svůj vůz nepěl příliš chvály a rozhodl se pro změnu nastavení tlumičů. Dlouhé předsoutěžní testy se v tomto ohledu nepovedly a Bates se musel vrátit k nastavení z předchozí rally. Nejvíce se ale v týmu Toyoty zapotili po příjezdu vedoucího Evanse. Ten v posledním testu dostal pořádnou ránu do spodku vozu při přejezdu branky oddělující farmářská území. Následkem toho došlo k poškození převodovky, z níž začal vytékat olej. Mechanici provizorně převodovku opravili a jezdec na další sekci vyfasoval dvě lahve s olejem.

Ani tyto potíže jej nezpomalili, ze čtyř následujících testů dva vyhrál a znásobil náskok na Herridge na čtyřicet sekund. K tomu se na rozdíl 3,1 sekundy přiblížil vítěz zbylých dvou testů druhé sekce Bates, u jehož vozu byla výměna tlumičů opravdu dobrým tahem. Na čtvrté příčce, vzdálené jen čtvrt minuty od stříbra, byl klasifikován Scott Pedder se silně přetáčivým Mitsubishi. Největší ztrátu tento jezdec nabral v RZ 3 vinou defektu přední pneumatiky. Zbylé tři testy podle předpokladů na absolutním čele jezdeckého pole žádnou změnu nepřinesly. Evans dva z nich opět vyhrál a už se těšil do servisu, kde mu byla vyměněna poškozená převodová skříň. Na RZ 8 se na stříbrnou příčku vyhoupl Bates, aby ji hned následně opět ztratil. Až v poslední zkoušce dne se tedy rozhodovalo o tom, kdo získá body za druhé místo. Bates zde šel do rizika, ve zkoušce zvítězil a Herridgovi nadělil takřka deset sekund.

Pořadí v 1. etapě
1. Simon Evans – Sue Evans Toyota Corolla Sportivo
2. Neal Bates – Coral Taylor Toyota Corolla Sportivo +46,0
3. Dean Herridge – Bill Hayes Subaru Impreza WRX Sti N11 +52,5
4. Scott Pedder – Glen Weston Mitsubishi Lancer EVO IX +1.04,6
5. Stewart Reid – Anthony McLoughlin Toyota Corolla Sportivo +2.07,3

Druhý den začal opět nejrychleji Evans, ovšem pravidla jsou pravidla a výměna převodovky během soutěže znamená 30 sekund penalizace. Vedení se tak ráno ujal Pedder o osm desetin před Batesem. Do servisu po třetím testu už jezdec Mitsubishi přijížděl s náskokem 8,8 sekundy a jednou vyhranou zkouškou. Po jednom ze skoků ovšem najel na kámen a málem prorazil olejovou vanu. Na druhé příčce v tuto chvíli ovšem nebyl klasifikován Bates, nýbrž Herridge, znepokojený podivnými zvuky z převodovky. Druhá sekce, tvořená opět třemi úseky, přesně kopírovala co se vítězů zkoušek týče tu první. Dvakrát se prosadil Evans, jenž dokázal ze svého manka smazat už plnou polovinu a přiblížit se devět desetin za týmového kolegu. Zbylý test ovládl Pedder, ovšem náskok na Herridge dokázal zvýšit jen o dvě sekundy.

V posledních třech zkouškách dne se tedy dal očekávat tuhý boj. Nikdo z přední čtveřice neměl své jisté. První test vyhrál Bates a dostal se sekundu za jezdce Subaru. V tom druhém se prosadila druhá Toyota s Evansem za volantem a vše bylo rázem jinak. Evans se vyhoupl ze čtvrté až na druhou příčku. Na tu jeho původní pak spadl Bates, který však zaostával o pouhých 6,9 sekundy. Černého Petra v podobě nepopulární čtvrté příčky si jako poslední vylosoval Herridge, jenž v závěru ze srandy přirovnal svého soka Batese k dotěrné masařce. Batesova spolujezdkyně Coral Taylor si během dne užila své, když musela po jedné zkoušce bojovat za dosažený čas u časoměřičů. Ti jej nesmyslně navýšili o deset sekund. Pořádně se na devátém testu dne zapotil Pedder, jenž málem přišel o vítězství. Evans zde byl rychlejší o 8,1 sekundy a málem se dostal drtivým finišem i před jezdce Mitsubishi. Posun vpřed ve spolehlivosti zaznamenali u Fordu, když jejich nový vůz poprvé dokončil oba dny bez potíží. Dosahované časy však byly i tentokrát katastrofální. První den Michael Guest na desátém místě zaostal o více než sedm minut, v neděli dojel čtrnáctý devět a půl minuty za Pedderem.

Další podnik se odehraje za měsíc na ostrově Tasmania.

Pořadí v 2. etapě
1. Scott Pedder – Glen Weston Mitsubishi Lancer EVO IX
2. Simon Evans – Sue Evans Toyota Corolla Sportivo +5,9
3. Neal Bates – Coral Taylor Toyota Corolla Sportivo +13,4
4. Dean Herridge – Bill Hayes Subaru Impreza WRX Sti N11 +17,8
5. Stewart Reid – Anthony McLoughlin Toyota Corolla Sportivo +1.17,8

Stav mistrovství:
1. Evans 110, 2. Bates 98, 3. Herridge 82, 4. Pedder 73, 5. Windus a Reid 38

Komentářů celkem: 7
26. 6. 2006 22:071
0 0
Uz by ty Toyoty a Pola mohl nekdo predvest taky v Evrope. Nevite nekdo, jestli australska a jihoafricka Corolla jsou tytez?
26. 6. 2006 22:212
0 0
ten focus je S2000?
26. 6. 2006 22:563
0 0
Ten Focus je zadohrab, takove hodne podivne Nko podle mistnich predpisu...
27. 6. 2006 08:244
0 0
Nejak mi unika ten Focus
27. 6. 2006 10:385
0 0
No ty COrolly nemaji s tema jihoafrickyma nic spolecnyho. Jsou to normalne foukany ctyrkolky je to nejaka varianta N4ek. A ten focus jak psal Mirek je atmosferickej zadohrab.
Anonym IP:85.70.86.72
27. 6. 2006 11:446
0 0
Ten Focus je zadohrab, takove hodne podivne Nko podle mistnich predpisu... Nene ten Focus je 4x4 plus Turbo. Skupina ktera by jse dala prirovna k produkcnim N.
27. 6. 2006 12:327
0 0
Anonym IP:85.70.86.72: Doporucuju si overovat udaje, nez tohle napises. tady mas info z oficialni stranky australskeho mistrovstvi: http://www.rally.com.au/home/latestnews/articleid=1782 Je to zadohrab, 2.3 atmosfera, cca 280HP...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!