U M-Sportu nikdo nemá sedačku jistou
Letošek by se stran nejen soutěží v rally dal shrnout cimrmanovským "nejistá sezóna" a podobně je na tom i podoba jezdecké sestavy M-Sportu pro rok příští. Z trojice Esapekka Lappi, Teemu Suninen a Gus Greensmith nemá nikdo kontrakt na ročník 2021 a jak to vypadá na jezdeckém trhu, větší pohyby by se daly očekávat právě jen u cumbrijského týmu, zbytek značek má poměrně jasno, kdy v podstatě jedinou neznámou představuje rozhodnutí Sébastiena Ogiera, zda Toyotě kývne ještě na jednu sezónu, protože původně chtěl rodák z Gapu po letošku končit. Ale uznejme sami, letošní osekaný ročník MS není dobou hodnou pro konec kariéry druhého nejúspěšnějšího jezdce historie šampionátu. U Hyundai by se pak nemělo měnit nic a mimo stabilní dvojici Thierry Neuville a Ott Tänak by se o třetí auto měli dělit Dani Sordo s Craigem Breenem.
Ale zpět k M-Sportu, kde se jako u jediného týmu můžeme dočkat nějakého překvapení. "Rádi bychom příští rok nasadili konkurenceschopnou sestavu, ale zatím jsme ještě s jezdci vůbec nijak nejednali. Abych byl upřímný, mým hlavním cílem je zajistit, aby M-Sport přežil současnou krizi. Takže úplně nespěcháme na rozhodnutí o jezdecké sestavě, máme hromadu jiných starostí. Většina pozornosti se navíc upírá k roku 2022 a změnám regulí, pro nás je neméně důležitá příští sezóna. Máme naplánovány nějaká vylepšení auta a třeba motor, který pojedeme napřesrok bude motorem, který bude v autě i v homologaci 2022," říká k situaci v M-Sportu jeho šéf Malcolm Wilson.
Jak potvrzují i slova britského šampiona z roku 1994, máme půlku listopadu a internetem v podstatě ani nekolují jakékoliv spekulace ohledně přestupů jako v minulých letech, v šampionátu vládne onen "na západní frontě klid." Když se ještě podíváme na jezdce M-Sportu, tak lze říct, že zatímco Lappi je v sestavě nováček pro letošek, Greensmith a Suninen jsou "staří harcovníci", jelikož s týmem z Cumbrie spolupracují několik posledních sezón a právě Brit je příkladem, jak se dá od vozu třídy R1 propracovat až do speciálu nejvyšší specifikace, když vám nechybí talent a potřebný budget.
Jaká značka mimo Škody, která s tím končí, má prosím pěkně tovární R5 ?
Přání je to sice pěkné, ale každé by mělo vycházet ze situace, která by se alespoň trošku blížila realitě.
Ale chápu, že některým lidem se to těžko vysvětluje
Budget vyhraje .. jinak mikes paddon breen lappi latvala (chris) .. je z coho vybirat
Ne ze bych mu to nepral, ale konkurence je hodne velka. Chtelo by to jeste aspon jednu fabriku, ale spis mam pocit, ze nekdo odejde.
Na rok Erika do tovární R5 a pak šup do WRCa