Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 12. 2020 18:57 − 20322× − 35

Volkswagen motorsport: Auf Wiedersehen

Menší deja vu z konce roku 2016 přineslo dnešní oznámení Volkswagenu, že značka ukončuje aktivity v motorsportu.

Po nečekaném ukončení aktivit továrního týmu v nejvyšší lize MS, kdy připravované Polo R WRC podle regulí sezóny 2017 skončilo jen v muzeu, se situace opakuje znova, i když v menším. Dnes přišla zpráva z Hannoveru, že tamní VW Motorsport ukončuje své aktivity a oddělení motorsportu bude rozpuštěno a zaměstnanci převedeni na jiné pozice v rámci Vokswagenu. Tyto změny sledují kroky značky směrem k elektrické budoucnosti a mimo jiné znamenají, že koncem roku bude ukončena produkce Pola R5, byť VW ve své tiskovce ujišťuje, že zásoba náhradních dílů je dostatečná a je zajištěno jejich odpovídající množství pro dlouhodobé zásobování týmů, které tento speciál provozují.

Dr. Frank Welsch, člen představenstva VW zodpovědný za technický vývoj k tomuto kroku uvedl: "Značka Volkswagen je na cestě k tomu, aby udávala trendy udržitelné e-mobility. K naplnění tohoto cíle koncentrujeme naše silné stránky a rozhodli jsme se ukončit aktivity Volkswagenu jako značky v motorsportu. Zaměstnanci motorsportu dostanou místa jinde v rámci VW. Jejich rozsáhlé technické znalosti a know-how získané v rámci projektu ID.R neopustí značku a pomohou nám v uvádění dalších nových modelů z řady ID. do běžného provozu."

"Volkswagen Motorsport několik desetiletí přinášel značce řadu velkých sportovních úspěchů. Všem zaměstnancům patří mé nejvřelejší poděkování za všechna ta získaný vítězství, tituly a rekordy napříč celým světem a nemohu opomenout jejich osobní nadšení a zapálení do práce," říká za HR Volkswagenu Wilfried von Rath a dodává, "jsme nadšení z toho, že jsme se zrušením motorsportu ani v těchto obtížných časech nemuseli dávat výpovědi a že jsme všem zaměstnancům nabídli smlouvy jinde ve Volkswagenu," uzavírá von Rath.

Jak dnes ukázaly další zprávy, v koncernu to není s motorsportem vše jen černé, Audi oznámilo návrat do vytrvalostních okruhových závodů se speciálem postaveným na základě nové kategorie LMDh, zároveň se čtyři kruhy vydají na Dakar, kam v roce 2022 vyrazí s novým elektrickým SUV. Právě pouštní maratony budou náhradou za Formuli E, kterou naopak Audi opouští. Jak to bude s angažmá v motorsportu u dalších značek koncernu, to ukáží další dny a měsíce.

Komentářů celkem: 35
2. 12. 2020 21:4921
0 0
„Výkonný výbor se nenechá tlačit k učinění takového rozhodnutí, není spěch,” cituje Reuters jeden ze svých zdrojů. Diess si tak pro tuto chvíli o posílení své pozice může nechat jen zdát, za svou vizi bude muset dále bojovat. Důvěru rozhodujících rodin Porsche a Piëchů podle mluvčího firmy Porsche Automobil Holding, která koncern VW fakticky ovládá, ale pro tuto chvíli neztratil. https://www.autoforum.cz/predstaveni/vykonny-vybor-volkswagenu-neprodlouzil-smlouvu-jeho-dosavadnimu-sefovi/?utm_source=http://www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=hMaxQmb5dJ1-202012021929&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
2. 12. 2020 22:5322
0 0
shifty: snad to bude fungovat, nikdy jsem to nedělal smajlík

https://uloz.to/tamhle/N5RKbXJd8jjc
2. 12. 2020 23:0723
0 0
Keci .. nemecko jde ke dnu u nas v continentalu je to to same v nemecku zaviraj fabriky ale aspon se maj na co vymluvit ze elekro.... Hold corona coronaaa
2. 12. 2020 23:5524
0 0
Původně napsal Tom_crm
shifty: snad to bude fungovat, nikdy jsem to nedělal smajlík

https://uloz.to/tamhle/N5RKbXJd8jjc
Naprosto perfektní, moc děkuji!! smajlík smajlík
2. 12. 2020 23:5625
0 0
Původně napsal Tom_crm
shifty: snad to bude fungovat, nikdy jsem to nedělal smajlík

https://uloz.to/tamhle/N5RKbXJd8jjc
to tedy s dovolením budu šířit dál. Měl by si to každý přečíst....
3. 12. 2020 00:5726 Upraveno 01:04
1 0
Tak ja jsem si to precet, a dost jsem podivil co dokazi pan Prof. a Ing. z CVUT FS vyprodukovat protoze je to uzasny mix dobre dolozenych cisel a "jednoduchych" zdroju typu autoforum. Zarazi me na tom nejvic ta kombinace, jeden tezce udelany vypocet s relativne presnym cislem pak naprosto zabijou vynasobenim cislem s obrovskou chybou. Jednu cast delal nekdo jiny nez druhou?

Konkretne:
- Zvyseni spotreby el. mobilu pri snizeni teploty, jako zdroj clanek "jednoho uzivatele" postaveny na Nissanu Leaf 1. generace bez tepelneho cerpadla (i kdyz je v tomhle clanku psano ze je treba). Pocitaji tak se zvysenim spotreby o 24% (pri teplote 0 stupnu), pritom ve stejnem clanku je pro porovnani Tesla S (ktera taky nema tepelne cerpadlo!) a pro ni to vychazi 9%. Tzn. i kdyz budou trvat na stejnem silenem zdroji, spravnejsi by bylo pouzit neco mezi 9 a 24%. JInak plati ze novejsi el. vozy jsou vyrazne lepsi nez 24% (napr. Hyundai Kona)

- V textu je "mimochodem" zmineno ze vyroba paliva zvysuje spotrebu o 12%... ale zapocitane to neni, stejne tak neni zapocitana spotreba pri distribuci paliv, zatimco u el. energie ztraty v distribuci pocitane jsou. U el. mobilu zase nepocitaji vubec (!!!) spotrebu energie pri vyrobe baterii. Tzn. dejme tomu 1/3 -1/2 emisii u obou typu pohonu vubec nepocitaji. O cem pak analyza vubec je?????

- Cast o tom jak CO2 je vlastne prirodni plyn a zvyrazneni maleho podilu v % v atmosfere je dobra k cemu? Treba uran je taky prirodni a je ho v prirode opravdu malo...... Jinak se muzeme podivat na Venusi jak to tam s tim "prirodnim" CO2 pekne funguje.

- Je zmineno ze uhelne elektrarny dokazi mit nizke emise NOx... ale o emisich automobilu ani slovo. Pritom NOX z automobilu bylo poslednich par let v Evrope ve mestech velky problem.

- Ty casti jak by to vypadalo kdyby se vsechna elektrina pro el. mobily vyrabela vetrniky nebo solary jsou uzasne. Samozrejme ze v CR kde ani moc nefouka ani moc nesviti a mista je malo to je nerealisticke. Zaroven kdyz jim vyjde ze solaru by bylo treba jen jako plocha Prahy proc to neporovnaji s celkovym arealem strech v CR? Naopak chybi "realisticky" mix zdroju. Co treba solar na 1/4 strech v CR, vetrniky na nejake mensi plose a k tomu mensi jaderna elektrarna? Jasne to by nevypadalo dostatecne dramaticky.

- Emisy Co2 na vyrobu el. energie, tam muzu rict ze jsem byl hodne prekvapenej, protoze jsem cetl jine studie co operuji s cisly pro celou Evropu/USA a pak to vychazi hodne jinak. CR ma emise 513 g/kWh, prumer EU je 295 (2016). To je hodne silene (viz porovnani v clanku), mimochodem plynove elektrarny maji ca. polovicni CO2 proti uhli. Jednoznacne oblast kde je celkove v CR nejvetsi potencial pro snizeni.


No a pak prijde ta cast kde se pisou nevyhody elekromobilu, to uz je na urovni autoforum. Treba (z autoforum) prevzate ze nejlepsi elektromobil (Hyundai Kona) ma realny dojezt 400 km....az na to ze v testu z roku 2019 je Tesla S s nejmensi baterii (75D misto 100D), Tesla 3 neni, E-tron neni, Mercedes ECQ neni, Polestar 2 neni.. atd atd.

Vypisou spoustu textu jak ty elektro vlastne vubec nikomu nevyhovuji a pak mezi reci zmini ze v nekterych zemich se opravdu hodne prodavaji.Jakto kdyz vlastne nikomu nevyhovuji? Kdyz je cena (diky dotacim) srovnatelna s bezinem/naftou tak to lidi kupuji. Behem 5-10 let se cena bude rovnat i bez dotaci.

Pro zajemce o realistictejsi a novejsi studii co zapocitava i vyrobu baterii doporucuju treba tuhle:
( studii mimochodem dost elektro-fanousku kritizovalo ze pouziva moc pesimisticka cisla)

https://www.polestar.com/uk/electric-sustainability/transparency/






-
Fox
3. 12. 2020 07:5127
1 0
Já bych to tak nehrotil (neprožíval). Když vezmeme v úvahu, že první elektromobily jezdily už v 19. století, tak se za tu dobu zas tak velký pokrok v elektromobilitě neudál. Vývoj se ubíral jiným směrem. Tak už to chodí, že se lidstvo ve svém vývoji ubírá klikatými a někdy i slepými uličkami. Jako kluk jsem jezdil vlaky, poháněnými parními lokomotivami a vrcholem pokroku byla černobílá televize a telefonní aparát. Do dnešních dnů jsem byl svědkem spousty nových objevů a taky zániku mnoha starých technologií, takže pevně věřím tomu, že dnešní pubescenti se dočkají jak vzniku nových druhů pohonu, tak vycouvání ze slepé uličky elektromobility. Věřím, že nakonec lidstvo zmoudří natolik, že přežije. A jestli ne a bude pokračovat v nastoleném kurzu, možná vyhyne, což nebude v celovesmírném pojetí zas tak velká ztráta smajlík
3. 12. 2020 11:0328 Upraveno 11:03
0 0
A o tom to je. Ci je elektromobilita alebo nie slepou ulickou ukaze vyvoj. Je nutne hladat alternativu, lebo spalovanie fosilnych paliv skratka buducnost nie je tak ci tak.
3. 12. 2020 13:1629
0 0
No tam je taky třeba zmínit to, že v podstatě jsou do elektromobilů koncerny tlačeny předpisy o celkových "emisích" prodaných AUTOMOBILŮ ... Navíc se emisní normy neustále zpřísňují a na základě toho současného nastavení z dlouhodobého hlediska dává smysl se ubírat a investovat do výroby elektromobilů... Nicméně to nic nemění na tom, že pak záleží, co se do kterých emisí započítá, takže aby se pak třeba VW nedivilo, že se změní trend. Ale i pád na hubu je pohyb směrem kupředu... Dle meho by v ideálním světě na ježdění každý den do cca 30 km do práce a na nákup mělo být využíváné nějakého dejme tomu velomobilu... Malého okapotovaného vozítka. Pořád je rozdíl, jestli musíte rozhýbat tunu (spíš tunu a půl v dnešním světě) a nebo třeba 200 kg ...
3. 12. 2020 13:3830
0 0
Původně napsal Červ
No tam je taky třeba zmínit to, že v podstatě jsou do elektromobilů koncerny tlačeny předpisy o celkových "emisích" prodaných AUTOMOBILŮ ... Navíc se emisní normy neustále zpřísňují a na základě toho současného nastavení z dlouhodobého hlediska dává smysl se ubírat a investovat do výroby elektromobilů... Nicméně to nic nemění na tom, že pak záleží, co se do kterých emisí započítá, takže aby se pak třeba VW nedivilo, že se změní trend. Ale i pád na hubu je pohyb směrem kupředu... Dle meho by v ideálním světě na ježdění každý den do cca 30 km do práce a na nákup mělo být využíváné nějakého dejme tomu velomobilu... Malého okapotovaného vozítka. Pořád je rozdíl, jestli musíte rozhýbat tunu (spíš tunu a půl v dnešním světě) a nebo třeba 200 kg ...
Ta vize velomobilů je sice hezká, ale s ohledem na klesající fyzickou kondici lidské populace by se celá řada lidí do práce nedostala. Stačí už to, že policie i armáda musí tvrdě slevovat při kondičních testech, aby nabrala dostatek lidí.
3. 12. 2020 23:2431
0 0
Toyota top motorsport: LeMans, Dakar, WRC, NASCAR, SuperGT,... + co jezdí pan Toyoda.

VW: rozpouští závodní oddělení
4. 12. 2020 11:4432 Upraveno 11:52
2 0
Elektro auta - drahá výroba, totálně neekologická kvůli drahým kovům do baterií atd., nikdo to nebude kupovat jako ojetinu, protože to nikam nedojede, tzn. kdo nebude za cca 10 - 20 let mít 400 000 na nové auto, auto prostě mít nebude. Ty optimální podmínky, kdy ty čísla o provozu elektro aut vypadají jakž takž použitelně, v reálném provozu nikdy nenastanou, takže i tak to pro ty bohaté, co na ně budou mít peníze, bude voser je používat. Trh, což je to nejpřirozenějšího v naší společnosti, elektro auta nechce. Lidi je taky nechtějí. Takže prostě auta na benzín zakážeme a budeme dotovat elektro auta, protože jsme tak rozhodli.
Mimochodem německo za rok 2018 mělo 2x skoro blackout a má takový nedostatek elektřiny, že se například Bavorsko vzbouřilo a rozhodlo se vybudovat elektrárny na plyn. Zřejmě je jim jasný, že když se snižuje výroba elektřiny a zároveň se lidem do 10 let mají nanutit elektro auta, že se ta elektřina navíc taky musí nějak a někde vyrobit. Takže kdo jste si všiml toho veledíla, které se táhne od Polska přes plzeň sever, ten nový obří plynovod, tak to je proto. To jde do Bavorska.
Knighte - pokud jsou elektro auta tak super a výhodná, tak se stanou přirozeně součástí vozového parku všude. Zatím to vypadá, že jsou drahá, složitá, musejí se dotovat a už teď, když je jich minimum jsou na provoz dražší než auta normální. Chápu, že pro lidi co mají dost peněz je to cesta. Ale lidi, co si dnes kupují ojetinu za dejme tomu + - 100 000kč(hodně lidí i za výrazně míň), je to cesta k tomu, že prostě auto mít nebudou. Nemluvím o tom, jak jsou elektro auta v podstatě online mobil, takže neustále udávaj polohu kde jseš a rozhodně nebude problém je na dálku třeba vypnout. Nebo třeba sem tam omezit nabíjení. Já je nechci a vzhledem k emisím dnešních aut na benzín nebo naftu tam nějaký ekologický hledisko nehraje roli. Takže mi je nenuťte a nechte mě se svobodně rozhodnout. Děkuji. smajlík
4. 12. 2020 11:4733
1 0
Vono je totiž děsně ekologický přesunout výrobu do indie, číny a dalších zemí a tam likvidovat cizí životní prostředí a brázdit oceány obříma trajektama, který maj horší emise než všechny auta na celým světě. Viz němci a další děsně ekologické země.
Obzvlášť to potom rád slyším od nějakýho europoslance, co lítá po konferencích soukromým tryskáčem.
5. 12. 2020 09:3434
0 0
Původně napsal shifty
Vono je totiž děsně ekologický přesunout výrobu do indie, číny a dalších zemí a tam likvidovat cizí životní prostředí a brázdit oceány obříma trajektama, který maj horší emise než všechny auta na celým světě. Viz němci a další děsně ekologické země.
Obzvlášť to potom rád slyším od nějakýho europoslance, co lítá po konferencích soukromým tryskáčem.
Přesně to bych podtrhl. Ekologické trendy kdy se "přeturbovávají" auta na úkor životnosti, takže sice je auto víc ekologický, ale podpoří se zase výroba a přeprava nových aut a dílů z celého světa, mi nedává smysl. To nevím jak je to z životností elektroaut a jejich baterií například. Jako do města malá elektroauta, proč ne, na popojížděni apod. Ale zajímalo by mě jak by vypadala třeba cesta do Chorvatska u čerpaček, když už teď to bývá někdy kolaps a to se natankuje do 5 minut. Navíc nevím jestli by kvůli tomu odběru nemusela mít pak každá taková čerpačka vlastní elektrárnu smajlík. Také souhlasím s názorem výše. Když si člověk uvědomí že 10 největších lodí vyprodukuje emise jako veškerá auta, takových lodí je okolo 500 (nehledě na ničení ekosystémů nabíráním vody při dovažování, neplacení daní, zotročovaní lidí z chudých zemí apod), tak je jasné že o ekologii jde až na posledním místě a jde zase jenom o něčí lobby a peníze. Takže jako člověk co miluje auta, doufám že to VW zlomí vaz a skončí v pekle smajlík. I když je to asi nereálný. Navíc je vtipné, že ty lodě dost často vlastní firmy ze severní Evropy kde se snaží o to elektromobilitu prosazovat asi nejvíc.
6. 12. 2020 09:2935
0 0
Já si myslím, že v elektrických autech může být budoucnost. Samozřejmě se musí vyřešit největší problém a ten je ukládání energie. Dokud nebudeme schopni elektřinu nějak rozumně uložit, tak "ekologická výroba" elektřiny z větru, solárních panelů apod. bude spíše takový doplněk. Silová složka výroby energie - atom, uhlí, plyn stále bude potřeba a bude jí potřeba více + vykrytí špiček hydroelektrárnami (Dlouhé stráně apod.). Dobrá poznámka s těmi loděmi od shifty. Tyhle lodě dělají větší bordel než všechny letadla na světě, stejně tak ten přesun špinavých provozů na cizí území. Tady v Evropě se snaží o to nevypouštět úplně všechno (mimo Bečvu teda smajlík ) V Indii, Číně atd. je to každému jedno.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!