Volkswagen motorsport: Auf Wiedersehen
Po nečekaném ukončení aktivit továrního týmu v nejvyšší lize MS, kdy připravované Polo R WRC podle regulí sezóny 2017 skončilo jen v muzeu, se situace opakuje znova, i když v menším. Dnes přišla zpráva z Hannoveru, že tamní VW Motorsport ukončuje své aktivity a oddělení motorsportu bude rozpuštěno a zaměstnanci převedeni na jiné pozice v rámci Vokswagenu. Tyto změny sledují kroky značky směrem k elektrické budoucnosti a mimo jiné znamenají, že koncem roku bude ukončena produkce Pola R5, byť VW ve své tiskovce ujišťuje, že zásoba náhradních dílů je dostatečná a je zajištěno jejich odpovídající množství pro dlouhodobé zásobování týmů, které tento speciál provozují.
Dr. Frank Welsch, člen představenstva VW zodpovědný za technický vývoj k tomuto kroku uvedl: "Značka Volkswagen je na cestě k tomu, aby udávala trendy udržitelné e-mobility. K naplnění tohoto cíle koncentrujeme naše silné stránky a rozhodli jsme se ukončit aktivity Volkswagenu jako značky v motorsportu. Zaměstnanci motorsportu dostanou místa jinde v rámci VW. Jejich rozsáhlé technické znalosti a know-how získané v rámci projektu ID.R neopustí značku a pomohou nám v uvádění dalších nových modelů z řady ID. do běžného provozu."
"Volkswagen Motorsport několik desetiletí přinášel značce řadu velkých sportovních úspěchů. Všem zaměstnancům patří mé nejvřelejší poděkování za všechna ta získaný vítězství, tituly a rekordy napříč celým světem a nemohu opomenout jejich osobní nadšení a zapálení do práce," říká za HR Volkswagenu Wilfried von Rath a dodává, "jsme nadšení z toho, že jsme se zrušením motorsportu ani v těchto obtížných časech nemuseli dávat výpovědi a že jsme všem zaměstnancům nabídli smlouvy jinde ve Volkswagenu," uzavírá von Rath.
Jak dnes ukázaly další zprávy, v koncernu to není s motorsportem vše jen černé, Audi oznámilo návrat do vytrvalostních okruhových závodů se speciálem postaveným na základě nové kategorie LMDh, zároveň se čtyři kruhy vydají na Dakar, kam v roce 2022 vyrazí s novým elektrickým SUV. Právě pouštní maratony budou náhradou za Formuli E, kterou naopak Audi opouští. Jak to bude s angažmá v motorsportu u dalších značek koncernu, to ukáží další dny a měsíce.
https://uloz.to/tamhle/N5RKbXJd8jjc
shifty: snad to bude fungovat, nikdy jsem to nedělal
https://uloz.to/tamhle/N5RKbXJd8jjc
shifty: snad to bude fungovat, nikdy jsem to nedělal
https://uloz.to/tamhle/N5RKbXJd8jjc
Konkretne:
- Zvyseni spotreby el. mobilu pri snizeni teploty, jako zdroj clanek "jednoho uzivatele" postaveny na Nissanu Leaf 1. generace bez tepelneho cerpadla (i kdyz je v tomhle clanku psano ze je treba). Pocitaji tak se zvysenim spotreby o 24% (pri teplote 0 stupnu), pritom ve stejnem clanku je pro porovnani Tesla S (ktera taky nema tepelne cerpadlo!) a pro ni to vychazi 9%. Tzn. i kdyz budou trvat na stejnem silenem zdroji, spravnejsi by bylo pouzit neco mezi 9 a 24%. JInak plati ze novejsi el. vozy jsou vyrazne lepsi nez 24% (napr. Hyundai Kona)
- V textu je "mimochodem" zmineno ze vyroba paliva zvysuje spotrebu o 12%... ale zapocitane to neni, stejne tak neni zapocitana spotreba pri distribuci paliv, zatimco u el. energie ztraty v distribuci pocitane jsou. U el. mobilu zase nepocitaji vubec (!!!) spotrebu energie pri vyrobe baterii. Tzn. dejme tomu 1/3 -1/2 emisii u obou typu pohonu vubec nepocitaji. O cem pak analyza vubec je?????
- Cast o tom jak CO2 je vlastne prirodni plyn a zvyrazneni maleho podilu v % v atmosfere je dobra k cemu? Treba uran je taky prirodni a je ho v prirode opravdu malo...... Jinak se muzeme podivat na Venusi jak to tam s tim "prirodnim" CO2 pekne funguje.
- Je zmineno ze uhelne elektrarny dokazi mit nizke emise NOx... ale o emisich automobilu ani slovo. Pritom NOX z automobilu bylo poslednich par let v Evrope ve mestech velky problem.
- Ty casti jak by to vypadalo kdyby se vsechna elektrina pro el. mobily vyrabela vetrniky nebo solary jsou uzasne. Samozrejme ze v CR kde ani moc nefouka ani moc nesviti a mista je malo to je nerealisticke. Zaroven kdyz jim vyjde ze solaru by bylo treba jen jako plocha Prahy proc to neporovnaji s celkovym arealem strech v CR? Naopak chybi "realisticky" mix zdroju. Co treba solar na 1/4 strech v CR, vetrniky na nejake mensi plose a k tomu mensi jaderna elektrarna? Jasne to by nevypadalo dostatecne dramaticky.
- Emisy Co2 na vyrobu el. energie, tam muzu rict ze jsem byl hodne prekvapenej, protoze jsem cetl jine studie co operuji s cisly pro celou Evropu/USA a pak to vychazi hodne jinak. CR ma emise 513 g/kWh, prumer EU je 295 (2016). To je hodne silene (viz porovnani v clanku), mimochodem plynove elektrarny maji ca. polovicni CO2 proti uhli. Jednoznacne oblast kde je celkove v CR nejvetsi potencial pro snizeni.
No a pak prijde ta cast kde se pisou nevyhody elekromobilu, to uz je na urovni autoforum. Treba (z autoforum) prevzate ze nejlepsi elektromobil (Hyundai Kona) ma realny dojezt 400 km....az na to ze v testu z roku 2019 je Tesla S s nejmensi baterii (75D misto 100D), Tesla 3 neni, E-tron neni, Mercedes ECQ neni, Polestar 2 neni.. atd atd.
Vypisou spoustu textu jak ty elektro vlastne vubec nikomu nevyhovuji a pak mezi reci zmini ze v nekterych zemich se opravdu hodne prodavaji.Jakto kdyz vlastne nikomu nevyhovuji? Kdyz je cena (diky dotacim) srovnatelna s bezinem/naftou tak to lidi kupuji. Behem 5-10 let se cena bude rovnat i bez dotaci.
Pro zajemce o realistictejsi a novejsi studii co zapocitava i vyrobu baterii doporucuju treba tuhle:
( studii mimochodem dost elektro-fanousku kritizovalo ze pouziva moc pesimisticka cisla)
https://www.polestar.com/uk/electric-sustainability/transparency/
-
No tam je taky třeba zmínit to, že v podstatě jsou do elektromobilů koncerny tlačeny předpisy o celkových "emisích" prodaných AUTOMOBILŮ ... Navíc se emisní normy neustále zpřísňují a na základě toho současného nastavení z dlouhodobého hlediska dává smysl se ubírat a investovat do výroby elektromobilů... Nicméně to nic nemění na tom, že pak záleží, co se do kterých emisí započítá, takže aby se pak třeba VW nedivilo, že se změní trend. Ale i pád na hubu je pohyb směrem kupředu... Dle meho by v ideálním světě na ježdění každý den do cca 30 km do práce a na nákup mělo být využíváné nějakého dejme tomu velomobilu... Malého okapotovaného vozítka. Pořád je rozdíl, jestli musíte rozhýbat tunu (spíš tunu a půl v dnešním světě) a nebo třeba 200 kg ...
VW: rozpouští závodní oddělení
Mimochodem německo za rok 2018 mělo 2x skoro blackout a má takový nedostatek elektřiny, že se například Bavorsko vzbouřilo a rozhodlo se vybudovat elektrárny na plyn. Zřejmě je jim jasný, že když se snižuje výroba elektřiny a zároveň se lidem do 10 let mají nanutit elektro auta, že se ta elektřina navíc taky musí nějak a někde vyrobit. Takže kdo jste si všiml toho veledíla, které se táhne od Polska přes plzeň sever, ten nový obří plynovod, tak to je proto. To jde do Bavorska.
Knighte - pokud jsou elektro auta tak super a výhodná, tak se stanou přirozeně součástí vozového parku všude. Zatím to vypadá, že jsou drahá, složitá, musejí se dotovat a už teď, když je jich minimum jsou na provoz dražší než auta normální. Chápu, že pro lidi co mají dost peněz je to cesta. Ale lidi, co si dnes kupují ojetinu za dejme tomu + - 100 000kč(hodně lidí i za výrazně míň), je to cesta k tomu, že prostě auto mít nebudou. Nemluvím o tom, jak jsou elektro auta v podstatě online mobil, takže neustále udávaj polohu kde jseš a rozhodně nebude problém je na dálku třeba vypnout. Nebo třeba sem tam omezit nabíjení. Já je nechci a vzhledem k emisím dnešních aut na benzín nebo naftu tam nějaký ekologický hledisko nehraje roli. Takže mi je nenuťte a nechte mě se svobodně rozhodnout. Děkuji.
Obzvlášť to potom rád slyším od nějakýho europoslance, co lítá po konferencích soukromým tryskáčem.
Vono je totiž děsně ekologický přesunout výrobu do indie, číny a dalších zemí a tam likvidovat cizí životní prostředí a brázdit oceány obříma trajektama, který maj horší emise než všechny auta na celým světě. Viz němci a další děsně ekologické země.
Obzvlášť to potom rád slyším od nějakýho europoslance, co lítá po konferencích soukromým tryskáčem.