15. 12. 2020 19:45 − 1112× − 0

Argentinci dohání resty

I na Argentině se tvrdě podepsala letošní celosvětová situace a tamní rallysport zůstal dlouhou dobu mimo hru.

Teď se ale situace začala zlepšovat a i Argentinci se rozhodli dohnat resty. Obvyklou porci zhruba deseti mistrovských klání už sice nedoženou, ale k prvnímu podniku, který se odjel ještě před pandemií, chtějí přidat další čtyři. První dva se odjely na konci listopadu v okolí Buenos Aires. Promotér mistrovství se rozhodl tamní soutěž uspořádat jako dvojitou, když už se posádky po dlouhé době konečně sešly a konec roku se kvapem blíží. Nejprve se v pátek odehrál podnik označený jako Rally del Balcarce I a pak v sobotu a neděli následovala soutěž s číslovkou II za názvem. Vítěz úvodní Rally de Toledo Federico Villagra během dlouhé pauzy změnil barvy. Značce Ford dal vale a přesunul se pod křídla Toyoty. Jelikož ale jsou tamní speciály Maxi Rally Turbo podobné filozofie jako nám dobře známá Prota, na vnitřnostech jeho speciálu se toho zase tolik nezměnilo. Stáj Tango pokračuje ve své silné sestavě z loňska, kdy týmového šéfa Marcose Ligata v druhém Chevroletu Agile MRT doplnil Miguel Baldoni a hned jej porazil v boji o titul. Po Villagrově změně značky zůstává hlavním zástupcem amerického Fordu Nicolás Diáz, který s Fiestou MRT nakouknul do mistrovství letos poprvé.

Zastoupení ve startovní listině měl i Volkswagen, který to najednou s motorsportem nemyslí vážně a brzy tyto lokální projekty zůstanou posledními mohylami německé značky. S Polem MRT, který mu vloni způsobil spoustu vrásek na čele, se představil Geronimo Padilla a obdobný vůz pak pilotoval i Augusto D´Agostini. Vedle několika desítek vozů argentinské specifikace se na startu objevila i dvojice speciálů vyhovujících mezinárodním technickým regulím. Za volantem Toyoty Etios R4 se ukázal Javier Castro, ale daleko žhavějším želízkem v ohni byl Martin Scuncio v Hyundai i20 R5. Ten mohl mít ve své kategorii ještě jednoho parťáka, ale to by nesměl mít Alejandro Cancio problémy sebe a Škodu Fabii R5 vůbec do místa konání dopravit. Nejrychleji do rally vstoupil Baldoni následovaný Díazem. Ve druhé zkoušce však dosáhnul nejrychlejšího času Scuncio a přiblížil se 8,9 sekundy za lídra rally. Pilot Hyundaie tím svou ofenzívu ale zdaleka nekončil, nejrychleji zvládnul i třetí test a po něm už šel do čela. Baldoni se snažil v RZ 4 zvrátit průběh soutěže ve svůj prospěch, ale nevydržel to motor jeho Chevroletu. Padilla po problému s brzdovým pedálem svého Volkswagenu vyletěl ven a zbytek rally už odjel jen v rámci restartu. Při něm pak dosáhnul na vítězství v závěrečném testu.

Moc dobře druhý podnik sezóny nedopadnul ani pro lídra mistrovství Villagru. Nejprve jej v prvním testu zpomalil defekt a ve třetím jej pak zastavila technická porucha nové Toyoty. Ještě před Baldoniho odstoupením se odporoučel i David Nalbandian se třetím Chevroletem, který si ale za odstoupení po přemetu přes střechu mohl sám. Situaci stáje Tango musel zachraňovat Ligato a ten nakonec jako jediný rally dokončil. A to na třetím místě. Scuncio využil nových úprav na své i20 R5 a do závěrečné zkoušky už šel s náskokem skoro půl minuty. Defekt v závěru jej ale výrazně zpomalil a vítězství v soutěži nakonec spadlo do klína Díazovi. Měl to však těsné, vyhrál o 3,7 vteřiny. První pozici na trati pro Rally del Balcarce II si vybral Scuncio, ale noční déšť se na tratích tolik nepodepsal a pilot Hyundaie v RZ 2 ztratil hodně času čištěním. I tak si vedení po první etapě o 5,6 sekundy udržel. Do velkých problémů s motorem se opět dostal Baldoni, který musel první zkoušku absolvovat v nouzovém režimu a ztratil tím minutu a čtvrt.

Nejrychlejší Chevrolet Agile MRT tak pilotoval vítěz RZ 2 Ligato, který si držel s náskokem 2,6 vteřiny na Díaze druhé místo. Villagra se trápil i v druhé víkendové soutěži a kvůli problémům s turbem v první etapě nasbíral půlminutovou ztrátu. V neděli už se mu dařilo o něco lépe a nakonec si připsal body alespoň za šesté místo. Scuncio na rychlých tratích nemohl tolik využívat potenciál speciálu Rally2 a i přes nejrychlejší časy se moc nedokázal odpoutat od svých soupeřů. Tři jeho pronásledovatelé spolu sváděli krásné souboje a do posledních kilometrů nebylo jisté, kdo druhé místo ukořistí. Ligato odjížděl do RZ 6 s náskokem pouhých 1,7 sekundy na Padillu a Díaz byl zpět jen o dalších 3,7 vteřiny. Pilot Volkswagenu zvládnul závěrečný test nejrychleji ze všech a Ligatovi stříbrný post sebral o sedm desetinek. Scunciovi tři vyhrané zkoušky ze čtyř stačily. Tentokrát jej žádný defekt v závěru nepotkal a pilot Hyundaie mohl slavit vítězství.

Stav šampionátu: 1. Ligato 127, 2. D´Agostini 115, 3. Villagra 102, 4. Díaz 96, 5. Padilla 95

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!