9. 12. 2020 11:54 − 11739× − 2

Martin Semerád „Back on the Stage“

Martin Semerád, který 9 let nestartoval na velkém závodě na šotolině, si na druhou adventní neděli naplánoval ukončení tohoto půstu.

Účast na 24. Taxi4 Mikulás Rallye v maďarském Veszprému byla „upečena“ na poslední chvíli a tým Protocars CZ i posádka měly nelehké dva týdny na kompletní přípravu. Po Martinově účasti na testu, kde tým dolaďoval s Janem Sýkorou šotolinový setup pro své speciály třídy Open N, kde „Semiš“ sám nedostal tolik prostoru, se start na ostrém závodě přímo nabízel. Tým využil možnosti přihlásit se do maďarské soutěže po termínu a s posádkou Martin Semerád / Jakub Kotál vyrazil vstříc 105 km měřených úseků nezpevněného povrchu.

Milan Kopka – vedoucí projektu Protocars CZ. „Martina jsem vždy vnímal jako jeden z největších českých rally talentů. Několikrát jsem byl na MS, kde startoval a po posledním testu jsem věděl, že chci k dohodě o startu dospět. Povedlo se nám ve spolupráci s Romanem Krestou, Janem Sýkorou a Davidem Komárkem odladit ve všech ohledech funkční šotolinový setup. Jako bývalý úspěšný účastník MS se zkušenostmi s produkčními lancery (které tvoří základ vozů PROTO) byl Martin skvělá volba.“

V sobotu, podle informací od posádky z tréninku, byly provedeny poslední úpravy na Mitsubishi Mirage Proto a po bezproblémové technické přejímce bylo auto předáno do UP. V neděli ráno po vyzvednutí vozů z UP čekala na posádky pouze krátká 15 minutová zastávka v servisní zóně a v 8:00 odstartovala první rychlostní zkouška. Organizátoři pro posádku Protocars CZ se startovním číslem 18 přichystali malé překvapení a posunuli startovní pozici na 48. příčku, a tak byla opatrnost v první rundě určitě na místě. Nutno zmínit, že ve startovním poli, kde odstartovalo bezmála 30 vozů kategorie R5, se Mirage rozhodně nedala přehlédnout a neztrácela se v rukou zkušeného pilota ani ve výsledcích, kde se od začátku pohybovala okolo 20. pozice.

Na RZ6, která měřila 14 km a jejíž první průjezd byl zrušen, se Martin s Jakubem pro její náročnost a velký počet skoků velmi těšili. Kluci zde zajeli skvělý 12. čas v absolutním pořadí. V cíli soutěže se česká Mirage Proto umístila na celkovém 18. místě a na druhé pozici ve skupině P14.

Martin Semerád: „Závod, stejně jako celá spolupráce, byl malým zázrakem, ale o to větší radost z celé zkušenosti s Protem byla. Zaujala mě ambicióznost, nadšení a profesionalita, se kterou se k celému projektu přistupuje. Nemám žádné přehnané závodnické ambice a víceméně jsem byl rád už za příležitost vyzkoušet si novou techniku, která má potenciál nahradit dříve velmi početnou skupinu N4, nebo chcete-li produkční vozy, na prvotním šotolinovém testu. Nebylo sice mnoho prostoru pro zkoušení různých druhů setupu, ale už po pár průjezdech jsem byl z auta nadšený a bavilo mě ho řídit, protože se zkrátka řídilo skoro samo. Přemýšlení o nabídce startovat na Mikulás Rallye mi tedy nezabralo moc času a po zrušení tradičního Pražského Rallysprintu to pro mě byla příležitost zase se jednou v roce hezky svézt v kvalitní a pro mě nové technice. K závodu jsme se snažili přistupovat zodpovědně, ať už pro jeho náročnost, neznalost velmi rychlých tratí a vozu jako takového a samozřejmě pro vyloučení jakýchkoliv jezdeckých erorů a případných škod. Tratě byly opravdu extrémně rychlé a po tak dlouhé pauze jsem byl ze začátku možná až moc opatrný a jel s vozem pod jeho hranicí, ale jinak to zkrátka nešlo. Odpolední sekci jsme si ovšem již naplno užívali a upřímně musím říct, že přes rezervy v setupu, pro jehož změny a nějaké pokusy, nebylo moc prostoru, to by opravdový sport. Nevím, jestli jsem vůbec jel na šotolině někdy takhle rychle. Místní borci jeli neuvěřitelnou kudlu a my se snažili, co to, v rámci našich možností a zkušeností, šlo. Vyzdvihnout proto musím také výkon Erika Caise, který přes nevýhodu ve startovní pozici bojoval s „místňáky“ o vítězství. Radost nám samozřejmě udělala RZ6 a docílený čas na ní, který možná poodkryl potenciál vozu PROTO, nicméně dojem z celého závodu byl skvělý. Nemám na šotolině porovnání s vozy kategorie R5, ale řidičsky je PROTO nesmírně zábavné a oproti standartnímu „enku“ agilní auto, které vám dovolí mnohem více, než se zdá. Mám radost, že jsme vůz bez problémů dovezli do cíle, užili si nádherné svezení a snad týmu přispěli cennými daty pro další vývoj vozu této kategorie, které budu nadále moc fandit a věřím, že se v budoucnu dočkáme více vozů, protože v poměru cena/výkon/zážitek je na tom stejně dobře, ne-li lépe, než původní kategorie N4, ze které vůz vychází. Musím moc poděkovat všem, kteří se na našem startu podíleli, ať už finančně, svým časem, nebo podporou a nadšením, protože jinak bychom seděli doma a auto by zbytečně čekalo v garáži na další projížďku.“

Ambiciózní český tým, který staví vozy do nové třídy Open N pod hlavičkou DYTKO SPORT, se přes zimu bude věnovat odladění sněhového setupu a především stavbě klientských vozů, které by měly oživit českou rally scénu.

Velké poděkování patří hlavně Auto-Cars, Radek Fára s.r.o. a našim stálým partnerům Komvet Racing, Energon Dobříš.

Díky všem, kteří podpořili přímo tento Martinův start:
Jan Žalud – AFB Servis
David Hasman – Hasman Klima
Stanislav Budil – VZT Servis
Martin Melmuk – Proresta
Rebuy Stars
Martin Toth
Driving Academy
Fipart ricambi
globtech
Za media doprovod díky Ondra Beneda – Photo.

Komentářů celkem: 2
11. 12. 2020 18:06
1 0
Bylo by pěkné vidět Martiny Semerád a Bujáčka zase na tratích. smajlík
15. 12. 2020 22:08
0 0
Souhlas. A pokud možno s tímto zajímavým Myšákem smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!