15. 12. 2020 07:20 − 1248× − 0

Huttunen a Lukka opanovali show Modlin

V cíli kritéria Modlin Toruň, 12. prosince, oficiálně skončila zkrácená „koronavirová” sezóna motorsportu v Polsku.

Organizátoři I. Tor Modlin Rally Show na sebe vzali velkou výzvu, ale i přes panující situaci závod zvládli a v pozitivním stylu uzavřeli rok 2020. Na tom se po tomto klání shodli všichni účastníci. Mezi 46 posádkami nechyběli ani letošní mistři Polska v rally, kteří na show přijeli krátce po své korunovaci světových šampiónů v kategorii WRC 3.

Jari Huttunen a Mikko Lukka si pro poslední letošní start v Polsku dali jasný cíl – poděkovat týmu, všem sponzorům a samozřejmě fanouškům za veškerou podporu v tomto roce. A tento plán doslova naplnili, když ve velkém stylu dosáhli svého třetího polského triumfu. Jaký lepší závěr mistrovské sezóny si přát! Finské duo nejenže opanovalo noční kritérium o délce 5 km, ale zároveň stylem start-cíl kralovalo sebevědomě i závodu s délkou 34,5 ostrých kilometrů. Na devíti klasifikovaných testech jen jednou, v RZ 8, kdy obdrželi penalizaci za chybu v retardéru, nedosáhli na nejrychlejší čas. Díky atraktivní a zároveň efektivní jízdě v mistrovském stylu dojeli do cíle náskokem přes 45 sekund.

Po více než dvě třetiny soutěže patřila druhá příčka české posádce Martin Vlček – Ondřej Krajča, kteří společně s Huttunenem a Lukkou reprezentovali barvy týmu Hyundai Poland Racing. Posádka druhého vozu i20 R5, připravovaného stájí Kowax 2Brally, však rovněž inkasovala penalizaci, po které se neubránila ataku Łukasze Byśkiniewicze a Zbigniewa Cieślara (nejrychlejší v RZ8). Přesto v prvním startu na modlinské show obsadila třetí příčku – z polské návštěvy tak neodjížděla s prázdnou.

Souboje na kluzkých tratích se pak přenesly do konečného skvělého výsledku značky Hyundai. Díky Jari Huttunenovi, Łukaszovi Byśkiniewiczovi a Martinu Vlčkovi obsadila kompletní stupně vítězů – model Hyundai i20 R5 k sobě na stupně vítězů nikoho nepustil.

A úspěchem týmu Hyundai Poland Racing skončila i poslední rychlostní zkouška závodu, která byla hodnocena v samostatné klasifikaci. Jari Huttunen a Mikko Lukka neponechali nic náhodě a na úplném konci sezóny nenašli přemožitele ani ve večerním kritériu Tor Modlin. Za Finy skončili Byśkiniewicz a Cieślar (+ 1,90 s) a tentokrát Michał Ratajczyk a Jędrzej Szcześniak na Mitsubishi Lancer Evo X (+ 3,85 s). Martinu Vlčkovi s Ondřejem Krajčou pak v napínavém dramatu chybělo k třetí příčce pouhých osm setin sekundy.

To však nebyl úplný konec emotivního a úspěšného závěru sezóny, protože krátce před slavnostním ceremoniálem se Jari znovu posadil za volant soutěžního vozu. Pro tuto chvíli však výjimečně změnil navigátora. V této roli nebyl nikdo jiný než čtyřnásobný polský šampion v automobilových soutěžích (v letech 2002, 2004, 2005 a 2006) a iniciátor celé akce – Leszek Kuzaj. V jeho statistice najdeme více než dvě stovky startů, v případě mistra světa WRC 3 a polského šampiona však souhlasil a teprve podruhé od roku 1988 udělal ve své dlouholeté kariéře výjimku a usedl na navigátorské sedadlo.

Jari Huttunen: „Myslím si, že jsme nemohli vysnít lepší konec sezóny, jak vítězstvím na tomto podniku, tak i úspěšným tažením na polských rychlostních zkouškách v celém roce. Tímto výsledkem bychom chtěli poděkovat všem, kteří s námi tvrdě pracovali a neustále v nás věřili. Toto je vítězství pro vás všechny. Jen když máte za sebou tak skvělé lidi, můžete dosáhnout nejvyšších cílů.

Bylo hezké se vrátit do Modlinu, a i když panovaly obtížné podmínky, snažil jsem si závodní kilometry co nejvíce užít. Auto fungovalo perfektně, takže celý den mě provázela velká radost! Děkujeme i našim konkurentům a zároveň gratulujeme organizátorům.”

Starty týmu Hyundai Poland Racing v sezóně 2020 podporují: Hyundai Motor Poland, Hyundai Motorsport Customer Racing, GRX Grönholm RX, Kowax 2Brally, 4turbo, Gulf Race Fuels Distribution EU i Millers Oils a mediální partner RMF24.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!