Viktor Hausknotz - eWRC.cz
27. 6. 2006 00:00 − 2582× − 13

Sprint na žhavé valašské půdě

Preview – Šampionát Mediasport sprintrally se tento víkend definitivně přehoupne do své druhé poloviny.

Šampionát Mediasport sprintrally se tento víkend definitivně přehoupne do své druhé poloviny. Stane se tak na půdě více než žhavé – na Rallysprintu Kopná. Jeden z nejobtížnějších sprintů, který bývá navíc díky mimořádně ostré konkurenci zvaný barumkou sprintů. Ani letos tomu nebude jinak. 72 ostrých kilometrů, které začnou pátečním prologem ve Slušovicích tentokrát ještě za denního světla, bude chtít absolvovat rovná stovka posádek na soudobých vozech.

Supersérie

Po krátké přestávce se do hry vrací odsouvané kategorie vozů A8 a A7VK. Ačkoliv v listině přihlášených chybí skupina S, přesto lze tušit, že jde spíše o nedopatření organizátorů než o absenci těchto vozů. Vždyť i startovní číslo 1 má na svém boku vézt fabia kit Jana Kopeckého, která právě do této kategorie patří. Spíše než absolutní pořadí bude zajímavé její srovnání s dalšími vozy S1600, které loni ve posádka ve stejném obsazení porazila.

Ale teď už vzhůru na špici předpokládaného pořadí. Z posledního účinkování trojice vozů WRC v Tišnově lze tušit, že to budou právě ony, které budou na Kopné „tvrdit muziku“. Ze zmiňované rallye si odvezl nejzářivější medaili Gergely Szabó, který by se měl představit i na Valašsku. Lze předpokládat, že mu Flídr nedá ani metr zadarmo, musí ovšem navázat na své lepší výkony. Na obtížných tratích to bude mít hodně těžké. Ještě těžší to bude mít Karel Trněný, který zatím letos na domácích tratích startuje sporadicky a ještě sporadičtěji sbírá dílčí úspěchy. V Tišnově jej znovu zlobila technika, v okolí Slušovic bude mít možnost reparátu.

Třídu dvoulitrových kitů především reprezentuje Marián Šín, který má z konkurence zdravý respekt, ale hodlá si polepšit v tabulce supersérie. Další smělý soutěžácký krůček lze očekávat od Františka Doška s octavií. Pauzu si naopak vybírá průběžně vedoucí muž supersérie Vladimír Berger.


St. č. 1: J. Kopecký – F. Schovánek
(Škoda Fabia Kit Car)
X
St. č. 4: G. Szabó – B. Kálmán
(Ford Focus WRC)

Průběžné pořadí supersérie:
1. Vladimír Berger 48 b.
2. Raimund Baumschlager 40 b.
3. Štěpán Vojtěch 35 b.
Předchozí vítězové (absolutně):
2005 Pech/Uhel (Ford Focus RS WRC)
2004 Š.Vojtěch/Ernst (Peugeot 206 WRC)
2003 Š.Vojtěch/Ernst (Peugeot 206 WRC)

Produkční vozy

Jestliže někdo zatím zažívá sezonu snů, je to Josef Semerád. Pravda, na Šumavě to začalo spíše jako noční můra, ale už od Vysočiny se na něj směje štěstí. Příliš mu neuškodila ani neposlušná technika, která si vybrala oddech v Tišnově. V čele tabulky má náskok neuvěřitelných 44 bodů. Musíme tedy apelovat na konkurenci, aby se více snažila. Snaží se zatím především příslušníci plzeňské stáje Milana Lišky Jiří Volf a Miroslav Jandík. Ten bude navíc na domácí půdě, a tak bude chtít Semerádův skalp ukořistit. Na obrat k lepšímu to na Agropě vypadalo i v případě Červenky, vylomené kolo ovšem bylo proti. I když tedy „Pavelini“ pomalu ztrácí naděje na titul, byla by chyba jej podceňovat při hodnocení šancí na prvenství v závodě.

Suverénně nejstarší vozy budou mít Vlček a Firla, oba dva ale budou myslet na příčky nejvyšší. Velké nebezpečí bude hrozit především od nových zbraní. Domácí střelci Jelínek s Barvíkem vytáhli z kapsy poslední trumfy a vyjedou s devítkami, Kožmín bude pokračovat v seznamování s „osmičkou“. Když se podíváme na jejich výkonnost se starými „šestkami“ a budeme předpokládat, že se s novými vozy rychle sžijí, čeká asi českou rallyovou scénu pořádný „hukot“. Na tomto místě je také třeba připomenout, že právě dva předchozí ročníky se staly celkem překvapivou kořistí právě domácích jezdců. Loni triumfoval Barvík, v roce 2004 pak Petr Trnovec, kterého také letos uvidíme za volantem EVO IX. Přidáme-li k výčtu favoritů zářivou hvězdu Slováka Tibora Cserhalmiho, který se letos sporadicky účastní soutěží mistrovství světa, jeho krajana Petera Gavláka či Čechů Arazima nebo Hozáka, je jasné, že se bude na co dívat. Ostatně konkurence ve třídě N4 je přímo třeskutá. V listině přihlášených je neuvěřitelných třicet automobilů této kategorie…


St. č. 19: V. Barvík – P. Minářová
(Mitsubishi Lancer EVO IX)
X
St. č. 6: T. Cserhalmi – M. Hůlka
(Mitsubishi Lancer EVO IX)

Průběžné pořadí MČR (absolutně):
1. Josef Semerád 94 b.
2. Jiří Volf 58 b.
3. Miroslav Jandík 58 b.

Průběžné pořadí (PV):
1. Josef Semerád 62 b.
2. Jiří Volf 37 b.
3. Miroslav Jandík 37 b.
Předchozí vítězové (PV):
2005 Barvík/Konečný (Mitsubishi Lancer EVO VI)
2004 Trnovec/Kárník (Mitsubishi Lancer EVO VI)
2003 Arazim/Gál (Mitsubishi Lancer EVO VII)

Super 1600

Nepočítaje Kopeckého fabii, „superšvestky“ se sejdou čtyři a i to svědčí o kvalitě pole. V souboji téměř na život a na smrt budou pokračovat Odložilík s Petákem. Na Agropě byl úspěšnější účastník evropského šampionátu, který je navíc na Kopné jako doma. Něco podobného platí i o Dušanu Kouřilovi, ten ovšem zatím svým konkurentům ve třídě nestíhá. Největší zajímavostí bude premiéra vozu Suzuki Ignis S1600 v rukou všeuměla Jaromíra Tarabuse. Vzhledem k tomu, že zná na rychlostních zkouškách každý pařez, není vyloučen velmi překvapivý výsledek.

Skupina A

Josef Sedláček bude pokračovat v boji s šestnáctistovkami o body ve skupině A, ve třídě totiž nemá žádného rovnocenného soupeře. O další posty se poperou Šimeček, Fišer, Krbec a dvě dieselové fabie Mandíka a Kestlera.

Po krátké pauze zase uvidíme na trati Tlusťákovo saxo, které bude favoritem třídy A6. Soudě podle loňského vývoje lze ovšem čekat, že se na domácí trati zapojí i do boje se speciály S1600. Více než doma bude i Lubomír Minařík, ten může ovšem vzhledem k potenciálu svého vozu a obrovské konkurenci jen překvapit. To, že to jde, dokázal už na předešlých sprintech. Zlíňanem, a tedy domácím, je i Milan Kneifel. David Tomek to tedy bude mít tentokrát s prosazením se o něco složitější. Protože je ale Zlínsko rájem soutěžáků, rozroste se startovní pole této třídy do nebývalých rozměrů. Auta z garáží vytáhnou Galia, Švidrnoch, Pokladník či Pilka. Přijedou i Pondělíček, Vegricht a Pletka, takže tuhý boj lze očekávat nejen o čelo tabulky.

Třída A5 bude tradičně kvalitní a pole se od ostatních podniků příliš lišit nebude. Vyrovnanost letošních osudových soupeřů Hory a Ducháčka dokladuje fakt, že oba mají po čtyřech odjetých sprintech nejen úplně stejný bodový zisk, ale i naprosto stejný počet prvních a druhých míst. Zatím ani jeden z nich podstatněji nechyboval a drží jim i technika. Jestli se něco změní na Kopné, budeme určitě všichni se zájmem sledovat. Do boje o medaile se budou chtít zapojit Miroslav Březík či Jan Dohnal, podceňovat nelze Miku, Sýkoru, Beránka, Veselého ani nově příchozího soupeře do již tak dost nabité třídy Petra Křížka.

Průběžné pořadí MMČR (sk. A):
1. Josef Peták 45 b.
2. Lubomír Minařík 43 b.
3. Josef Sedláček 41 b.

Předchozí vítězovétřída A7třída A6třída A5
2005Skoupil/NovákKopecký/SchovánekŘehák/Běhula
2004Kouřil/GabrhelíkHonda/VičíkováMinařík L./Semela
2003Malý/NovákKouřil/GabrhelíkBrynda J./Pašek

Skupina N

Protože už jsem se párkrát zklamal, uvedu tentokrát jen tolik, že Roubíček a Novotný jsou i na Kopné v listině přihlášených, i když jsme je letos viděli jen minimálně. Jaroslav Roubíček do Agropy alespoň odstartoval, jeho pouť byla ovšem velmi krátká. Po pauze nechybí „moravská odnož“ třídy zastoupená rychlými vozy Smékala a Rady. Bohužel bude zřejmě absentovat Vrbecký, který měl sezonu tak skvěle rozjetou, dokud nepřišly smolné výpadky.

Podobně dech beroucí souboj jako ve třídě A5 lze sledovat i v „en dvojkách“. Zdejšími aktéry jsou Šlehofer a Dunovský, které po čtyřech kláních dělí jediný bodík. Při vzájemných soubojích má ovšem zatím jasně navrch Šlehofer, protože vyšel třikrát neporažen, kdežto Dunovský se radoval jen v Tišnově po Šlehoferově havárii. Mimochodem v této bitvě nejde jen o jezdce, ale také o prestižní vítězství mezi dvěma zlínskými přípravci vozů – Motocarsportem a Sparrow Racingem. Zkušený Ladislav Henzl si s přehledem hlídá třetí příčku v tabulce a zpravidla do bojů o první místo mezi mladíky nezasahuje. Kromě hostů ve třídě v osobách Trojanové a Kuldy bude zajímavý především návrat Daniela Zpěváka na soutěžní tratě.

Jiří Hladík na cílové rampě v Horažďovicích chyběl a rázem se do čela tabulky dostal Pavel Přibyl. Ten sice zatím zvítězil jen v úvodním sprintu na Vysočině, pravidelně ale sbírá velké porce bodů, a těží tak z výpadků soupeřů. V malorážkách to však bude mít na Kopné složité, zuby si brousí nejen zmíněný Hladík a Pohner, ale i zástup domácích jezdců v čele s Mikulkou, Řeháčkem či bratrskou dvojicí Vladyků.


St. č. 52: J. Roubíček – M. Hovorka
(Renault Clio Sport)
X
St. č. 65: M. Rada – P. Roman
(Alfa Romeo 147)

Průběžné pořadí MMČR (sk. N):
1. Václav Dunovský 52 b.
2. Jan Šlehofer 45 b.
3. Zdeněk Vrbecký 40 b.
Předchozí vítězovétřída N3třída N2třída N1
2005Novotný/VilímekTarabus/FormanMikulka/Žáček
2004Tlusťák/MarešBěhálek/VosádkaMikulka/Šivic
2003Tlusťák/KouřilBěhálek/KořistkaPinkas M./Pinc
Komentářů celkem: 13
27. 6. 2006 21:491
0 0
U Honzy by měla být Fabia pokud se nepletu, ale jinak OK
27. 6. 2006 22:022
0 0
Nemělo by se zapomínat v těch N3 i na Ševečka, který je vede myslim, a je doma.
Anonym IP:88.83.235.132
27. 6. 2006 22:113
0 0
Shacki prosim prosim kdy bude ten onboard kopejdy z kitove fabky s Kopne.
Anonym IP:89.102.212.69
27. 6. 2006 22:304
0 0
U fotek tech Misaku je vlevo samozrejme EVO VI a vpravo EVO VIII. Jinak super info.
Stejskal
27. 6. 2006 23:225
0 0
Pod fotkama jsou vzdy napsane udaje ze startovni listiny, nikoliv udaje k fotce samotne. Jinak Jirkovi Seveckovi se samozrejme omlouvam, nevim, jak mi mohl muj skoro sourodak vypadnout z preview. Verim, ze se zlobit nebude smajlík
27. 6. 2006 23:236
0 0
Jo, ale ta felicia je opravdu chybicka smajlík
28. 6. 2006 00:167
0 0
Už ne
Anonym IP:85.237.226.9
28. 6. 2006 07:508
0 0
Teším sa na súboj CSERHALMI - SEMERÁD
28. 6. 2006 08:339
0 0
Doplňte prosím Jandíka do tipovačky! Chci ho na 5. místosmajlík
Anonym IP:80.188.227.50
28. 6. 2006 13:3210
0 0
V preview mi chybí Eddy Schlager...
28. 6. 2006 13:5711
0 0
Ano, Eddy chybi, protoze v puvodni startovce mel napsanou skupinu N4. Z toho duvodu jsem jej nezahrnul do superserie a nepovazoval za favorita PV. S A8 je to samozrejme neco jineho smajlík
Anonym IP:195.250.136.179
28. 6. 2006 23:1212
0 0
Kit Car x WRC to není zrovna moc fér.
Anonym IP:89.102.176.252
29. 6. 2006 16:5013
0 0
Fabia kit má národní homologaci,takže na sprintech nepatří do S. Tonda H.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!