Vančík Motorsport – podivná sezona je za námi

Ohlédnutí za loňskou sezonou plnou nepříjemných i příjemných překvapení

Sestavování plánů na sezonu 2020 před nás postavilo několik zásadních rozhodnutí. Jak velký bude team? Kdo v jeho barvách pojede? S jakými vozy? Rozhodování nebylo jednoduché, variant bylo více a nezávisely pouze na našem rozhodnutí, ale také na zájmech partnerů a možnostech jezdců. Jako nejzajímavější varianta se jevil přechod do třídy 6 a koncentrace na rozvoj Dominika Stříteského, který v roce 2019 ukázal svůj talent a suverénním způsobem vyhrál XTG OPEL ADAM CUP. Navíc si při startech v Německu připsal i skalpy finského mistra Erika Pietarinena a účastníka WRC Grégoira Munstera. Tato varianta nakonec zvítězila. Jaroslav Vančík popsal nelehké rozhodování o sezoně: „Věděli jsme, že Dominik by se mohl posunout výše. Zvažovali jsme riziko, že by tento přechod nezvládl. Nebylo velké, ale existovalo. Řadě slibných jezdců se takový krok ne zcela zdařil a ovlivnilo to celou jejich kariéru. Nakonec jsme do toho šli, i když to znamenalo předělat celý team. Rozhodující bylo, že náš dlouhodobý partner MOL Česká republika, se kterým dlouhodobě spolupracujeme na vývoji závodních paliv a maziv, nás v tomto rozhodnutí podpořil a tátovi Dominika se podařilo získat dalšího partnera Frigeru Brno, významného výrobce chladírenské techniky, kteří podpořili naši snahu podporovat mladé jezdce. Připravili jsme tedy pětiletý plán Dominikova rozvoje a spustili přípravu na sezonu. Nastoupili jsme do obsazené třídy 6, která je de facto druhou nejvyšší třídou v Sonax Mistrovství ČR, soutěžili jsme v juniorském mistrovství a přihlásili jsme se s naším Peugeotem 208 R2 i do PEUGEOT CUPu.“

V únoru samozřejmě nikdo netušil jak do sezony a do života všech lidí v České republice zasáhne koronavirus. Team pilně testovali a vše vypadalo slibně, ale po zrušení Rally Český Krumlov a Rally Agrotec Petronas Hustopeče jsme si nemohli být jistí, jak se dlouhodobý výpadek projeví. Rally Bohemia ukázala, že testování je dobrá věc, ale opravdovou rally nahradit nemůže. Trocha trémy a drobná chyba ve druhé RZ znamenala téměř dvouminutovou ztrátu a propad na předposlední místo ve třídě. Následná série vynikajících časů napravila nejen náladu v autě, ale vyústila také v konečné třetí místo ve třídě, druhé místo v PEUGEOT CUPu a páté místo v klasifikaci „dvoukolek“. Téměř domácí Kowax Valmez Rally sice přinesla vítězství v „šestkách“, Peugeot cupu a druhé místo ve dvoukolkách, ale nedostatek závodních kilometrů byl znát. Vedení teamu proto dojednalo s partnery MOL a Frigerou účast ve zbylých soutěžích Liqui Moly Rally Sprint Serie, které původně v plánu nebyly. Sprinterská Rally Vyškov přinesla další vítězství ve třídě, ale hlavně byla vynikající rozcvičkou na poslední velkou rally MČR – Invelt Rally Pačejov. Na jejích nádherných tratích se teamu za neuvěřitelně proměnlivých podmínek mimořádně dařilo. Nejenže zopakoval vítězství v „šestkách“ a Peugeot cupu a získal také první body v absolutní klasifikaci, ale ve druhé etapě porazil také dosavadních suveréna „dvoukolek“ Jana Dohnala. „Ostrou“ část sezony uzavřela Futures Contproduct Rally Morava, ve které dramaticky neprojetý retardér rozhodl o konečném druhém místě v celkovém hodnocení třídy 6 v RSS. Druhé místo ve slovenské Kesko Mobile Auto Show a vítězství v Setkání mistrů na Sosnové uzavřely sezonu, ve které byly všechny uvažované cíle vrchovatě naplněny.

Vítězství v Mistrovství ČR ve třídě 6 a v klasifikaci juniorů, druhé místo ve dvoukolkách, vítězství v Peugeot Cupu, první místo v Poháru Pirelli a páté místo v Rally Sprint Sérii, taková bilance udělala radost nejen Dominikovi „Celá tahle podivná sezona byla pro nás všechny hodně náročná. Učil jsem se ve velkých soutěžích, které jsou přece jen něco jiného než sprinty a několikrát jsem se o tom přesvědčil. Ale spolupráce s Ondrou i fungování celého teamu byly na vynikající úrovni a daly nám zapomenout na komplikace, které se objevovaly v souvislosti s koronavirem prakticky neustále. Posunuli jsme se zase o kus výše. U mě nešlo jen o jezdecký posun, ale především o posun v porozumění všech souvislostí činnosti teamu a o taktickém a strategickém rozhodování. Cítím, že jsem udělal velký krok ve svém vývoji. Přispěl k tomu i fakt, že jsme měli špičkové vybavení a zázemí jak finanční díky MOLu a Frigeře, tak díky Vančík Motorsport i technické a manažerské. Začátek roku 2021 se podobá roku loňskému v nelehkém rozhodování co dál. Nabízí se několik lákavých možností, ve spolupráci s teamem jsme připravili plán, který teď dolaďujeme a už jej budeme moci brzy zveřejnit.“

Team Vančík Motorsport nastupoval v roce 2020 ve složení Dominik Stříteský, Ondřej Krajča, Jaroslav Vančík, Petr Stříteský, Tomáš Kolečkář, Pavel Štepánů, Tomáš Křiška, Roman Gryga, Tomáš Fojtíček a nemohl by fungovat bez našich cateringových královen Janičky Fröhlichové a Sabči Vaculíkové. Všichni vám děkujeme za přízeň v loňském bláznivém roce a přejeme vám i sobě, aby byl rok 2021 klidnější a mohli jsme se všichni v pohodě potkávat na rally.

Novinky o našem týmu naleznete na těchto adresách:

https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/

Komentářů celkem: 1
14. 1. 2021 10:08
0 0
Moc držím Dominikovi palce. Teď už to chce jen vyjet ven a sbírat zkušenosti v zahraničí.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!