20. 1. 2021 14:55 − 27006× − 75

Vozy WRC a S1600 už příští rok nebodují do MČR

Komise rally AČR rozhodla, že vozy s prošlou FIA homologací nebudou moci příští rok bodovat v MČR

Vážení čtenáři a fanoušci rally. V minulé sezoně rally jsme byli svědky nesmírně zajímavého souboje o titul absolutního mistra. Soukromému týmu Václava Pecha se podařilo i díky technice WRC prolomit dlouholetou nadvládu továrního týmu v českém rally. Bylo to pro diváka zajímavé, fanoušky to i přes dost podivnou a díky COVIDu zkrácenou sezonu hodně bavilo. Atraktivní bylo sledovat také Jana Dohnala s krásným KITem Renault Clio S1600, který opanoval dvoukolky. Jan Dohnal i Václav Pech se tak stali mistry ČR v rally. jeden v absolutním pořadí, druhý mezi dvoukolkami. Pokud se jim bude dařit i v této sezoně, tak mají šanci obhájit titul letos. V další sezoně to už možné nebude.

Pokud jste pozornými čtenáři webu Autoklubu ČR, pak vám nejspíš neunikl poslední zápis ze zasedání Komise rally AČR 21.12.2020. Tento zápis je nyní čerstvě zveřejněn na webu Autoklubu ČR a kromě jiného v něm v bodě 2 najdeme tuto poměrně nevinnou informaci:

„Rozdělení tříd v roce 2022: Pro rok 2021 zůstane rozdělení tříd stejné. Komise rally odsouhlasila že vozy s prošlou FIA homologací budou v roce 2022 zařazeny do Pohárových tříd bez možnosti bodovat v MČR."

Co to v praxi znamená? jedná se o takzvané předhlášení, které je nutné k tomu, aby dané nařízení mohlo vstoupit v platnost v sezoně následující. Znamená to, že například na startu Rallye Český Krumlov v další sezoně (2022) sice možná uvidíme Václava Pecha s Fordem Focus WRC, a když se mu bude v soutěži dařit, tak si nejspíš i zastříká šampaňským na cílové rampě a zapíše se do tabulek jako vítěz. Z této soutěže si pak ale neodveze žádné body do absolutního pořadí, ale jen do své třídy, nejspíše do třídy 13. Pokud by se tedy opakovala letošní sezona s upravenými pravidly, nestal by se Václav Pech mistrem ČR.

K čemu takovéto rozhodnutí bude a k čemu povede? Neumím si to vysvětlit a ukáže až budoucnost, jestli bude závodníky s vozy spadajícími do tohoto omezení bavit závodit jen o dílčí výsledky v soutěžích, když se pak nebudou moci zapojit do bojů o mistrovský titul? Stejně tak mi není jasné, jak budou například v tiskové zprávě závodníci popisovat svůj výsledek, kteří například s vozem „povolené“ kategorie R5 obsadí druhé místo za vozem WRC například na Rallye Český Krumlov? Budou svým sponzorům a fanouškům říkat, že jsou vítězi soutěže mezi auty, která mohou bodovat, i když na rampě stáli až jako druzí?

V paměti mám bohužel i situaci, kdy se něco podobného odehrálo v sezoně 2006, kdy vozy WRC mohly startovat až na konci startovního pole. Bude tomu tak i v příští sezoně? Budou moci tyto vozy startovat v soutěžích mezinárodních mistrovství, jako je například Barum rally? Nevím, na to nám odpoví nejspíš až budoucnost. Ponechám na zvážení laskavého čtenáře, aby si sám udělal úsudek a odpověděl si na otázku „Proč?“. Já se mohu maximálně domnívat.

Celé znění zápisu:

Komentářů celkem: 75
20. 1. 2021 15:081
3 0
Historie se opakuje... smajlík
Asi někomu vadilo, že oba nejprestižnější tituly vyhrál "historik"... smajlík
20. 1. 2021 15:112
0 0
Ono nestačí,že máme debilní vládu,koukám,že nenakazila jen Policii,ale i Autoklubsmajlíksmajlíksmajlík
20. 1. 2021 15:113
2 0
Tak to je hnus.
20. 1. 2021 15:124
0 0
Nejsem fanoušek Pechova rozhodnutí startovat s WRC, ale udělat toto rozhodnutí takto před začátkem sezóny je fakt strašný krok. Víc bych chápal, kdyby to bylo až od příštího roku.

A žádná změna v rozdělení tříd? Takže Peugeoty, případně Opely a Renaulty Rally4 budou stále ve třídě 5, zatímco Fiesty ve třídě 6? Špatně, to samé Proto auta ve třídě 13.
20. 1. 2021 15:165
0 0
@mrkenny: Vždyť to je od roku 2022. Je to předhlášené pro sezonu 2022. Sezona 2021 se jede stejně.
20. 1. 2021 15:196
0 0
Původně napsal mrkenny
Nejsem fanoušek Pechova rozhodnutí startovat s WRC, ale udělat toto rozhodnutí takto před začátkem sezóny je fakt strašný krok. Víc bych chápal, kdyby to bylo až od příštího roku.

A žádná změna v rozdělení tříd? Takže Peugeoty, případně Opely a Renaulty Rally4 budou stále ve třídě 5, zatímco Fiesty ve třídě 6? Špatně, to samé Proto auta ve třídě 13.
Změna platí od sezony 2022. Letos se jede po staru tak jak loni
20. 1. 2021 15:197
1 0
Super auta? Na co? Zrušíme!!!!smajlíksmajlíksmajlík A proč můžou mít všude jinde 100krát rozmanitější startovní pole? Ta uniformita závody zabíjí,s výhledem na závodní trolejbusy bych nechal jet všechny,co mají schopný a bezpečný autosmajlík
20. 1. 2021 15:218
0 0
Původně napsal WRCko
@mrkenny: Vždyť to je od roku 2022. Je to předhlášené pro sezonu 2022. Sezona 2021 se jede stejně.
Díky za upozornění, přehlédl jsem to
20. 1. 2021 15:269
1 0
Táhněte do háje... smajlík
20. 1. 2021 15:2610
0 0
Bohuzial, je to tak. V narodnych sampionatoch auta, ktore su stare 15 rokov, su divacky zaujimavejsie a realne minimalne rovnako rychle ako sucasne. Ako ma v sucasnych autach vyrast nova generacia jazdcov do svetoveho sampionatu vobec netusim. Plati pre stvorkolky aj predokolky.
20. 1. 2021 15:2911
0 0
Máme před sebou roky 2020 a 2021, za tu dobu může dojít k různým dodatkům a rozhodnutím.......
20. 1. 2021 15:4112 Upraveno 15:42
0 0
@Koukola Josef: Bohužel už jen 2021 - také mi to dělá problémy vždy v lednu smajlík. Jinak tajně také doufám že si to ještě rozmyslí. Ale je to asi logický že na to budou automobilky tlačit, když je po letech vývoje stejně porazí "veteráni". Na jednu stranu si říkám, že to snižování nákladů je asi fajn, na druhou je mezi lidma víc a víc peněz a kdyby tu jezdilo 10 top drahých aut a pak různorodé pole, bylo by mi to asi milejší než současný Fabia a Peugeot cupy.
20. 1. 2021 15:5313
0 0
Původně napsal standak
Historie se opakuje... smajlík
Asi někomu vadilo, že oba nejprestižnější tituly vyhrál "historik"... smajlík
no nenapsali bychom to lépe...
20. 1. 2021 15:5914
1 0
Tak tohle mi vysvětlete... Ášín pořídí techniku za zcela jistě ohromné peníze. Další sumu peněz a mnoho času investuje do zázemí, které je pro danou techniku potřeba. Pak odjede polosezonu 2020, těžko říct jak rozsáhlou sezonu 21 a pro další soutěže mu to, sice nevysloveně ale přece, zakážou. Pochybuju že investovali s výhledem dvou let... Jistě... Auto se dá prodat, ale nejenom ten investovaný čas jde pořád vniveč. Kdopak za tímhle asi stojí...
20. 1. 2021 16:3415
0 1
No, dávat v lednu titulek "Vozy WRC a S1600 už příští rok nebodují do MČR" mi skoro hraničí s šířením poplašné zprávy, titulek "Vozy WRC a S1600 už od roku 2022 nebodují do MČR" by byl takový férovější, i když fakticky je to samozřejmě správně smajlík
20. 1. 2021 16:4416
0 3
Jinak je těžké mít na to nějaký jednoznačný názor, srdce by samozřejmě velmi chtělo, aby tedy mohl jak Venca Pecha, Honza Dohnal, a další, předvádět takové strhující a extrémně vyrovnané souboje (ideálně právě s továrnou) a vyhrávat třeba s 30 let starýma "historikama", ale zase je pak těžký mluvit o nějaké technické férovosti, když spolu může soupeřit věkové i technicky tak rozdílná technika...holt rallysport se musí vypořádat s dobou, kdy novější už neznamená rychlejší. Což dříve nebývalo. V zásadě mi aktuální rozhodnutí přijde jako rozumný kompromis, ale to za mě mluví mozek, né srdce...je to složitý na těch regionálních úrovních. Rozhodovat bych to nechtěl.
20. 1. 2021 18:1417
2 0
Aleši, tvůj komentář v 16:34 je úplný nesmysl. Přirovnávat pravdivý nadpis článku k šíření poplašné zprávy je tedy podle mě hodně přestřelené. Nezlob se, ale tohle je tedy dost mimo. S tvým dalším komentářem taky nesouhlasím, máš na nej samozřejmě právo. Já nejsem příznivce žádných restrikcí a omezení ve prospěch někoho jiného.
20. 1. 2021 19:1418
2 0
AlesGute: ale právě proto se vypisuje absolutní pořadí, tedy pořadí bez rozdílu kategorií, objemu, stáří s úprav... smajlík
20. 1. 2021 19:1419
2 0
Kdyby ve Škoda Motorsport měli byť jen kousek cti v těle, tak by museli nasadit všechny páky na zvrácení tohoto rozhodnutí.
Protože slogan
ŠKODA – VÍTĚZSTVÍ DÍKY ZBABĚLOSTI
není právě dobrá reklama...
20. 1. 2021 19:3120
0 0
Původně napsal MravenecZ
Aleši, tvůj komentář v 16:34 je úplný nesmysl. Přirovnávat pravdivý nadpis článku k šíření poplašné zprávy je tedy podle mě hodně přestřelené. Nezlob se, ale tohle je tedy dost mimo. S tvým dalším komentářem taky nesouhlasím, máš na nej samozřejmě právo. Já nejsem příznivce žádných restrikcí a omezení ve prospěch někoho jiného.
To by vtip, proto tam taky byl tenhle smajlík smajlík. Protože příští rok (2022) se nejenom mě, ale zřejmě i předkomentátorům, asociuje s příští sezonou = rok 2021. Takže jsem se (nebo sám sebe) "napálil", takže proto ten komentář. smajlík Je třeba brát ty smajlíky vážně! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!