25. 1. 2021 11:16 − 4937× − 7

Andreas Mikkelsen za podpory Škoda Motorsport zvítězil ve WRC2

Norská posádka týmu Toksport WRT se dostala do celkového vedení kategorie WRC2.

› Mikkelsen byl se spolujezdcem Ola Fløenem (ŠKODA FABIA Rally2 evo) nejrychlejší ve své kategorii v osmi ze 14 rychlostních zkoušek prvního kola FIA Mistrovství světa v rallye 2021
› Jejich jihoameričtí týmoví kolegové Marco Bulacia/Marcelo Der Ohannesian dojeli při své premiéře v Rallye Monte-Carlo v kategorii WRC2 na čtvrtém místě
› První vítězství pro sezónu 2021 zdokonaleného vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo

Monte-Carlo, 24. ledna 2021 – Přišli, viděli, zvítězili. Při svém návratu do WRC2 posádka Andreas Mikkelsen (N) se spolujezdcem Ola Fløenem (N), jedoucí za podpory ŠKODA Motorsport, vyhrála letošní Rallye Monte-Carlo (21.–24. ledna 2021). Tento triumf také znamenal první vítězství pro do sezóny 2021 vylepšený vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Norská posádka vstoupila do letošní sezóny ziskem maximálních 30 bodů, protože současně vyhrála také „Power Stage“. Za volantem druhého vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT dojela v kategorii WRC2 posádka Marco Bulacia/Marcelo Der Ohannesian (BOL/RA) při své premiéře na „Monte“ na čtvrtém místě ve své kategorii.

Dokonalá premiéra pro spolupráci mezi ŠKODA Motorsport a týmem Toksport WRT, který loni vybojoval titul mistra světa v kategorii WRC2. Andreas Mikkelsen se spolujezdcem Ola Fløenem (ŠKODA FABIA Rally2 evo) dominovali v kategorii WRC2 během všech tří etap úvodního kola FIA Mistrovství světa v rallye. Od druhé rychlostní zkoušky se ujali vedení ve své kategorii. Po příjezdu do Monaka v sobotu večer zkušení Norové zvýšili náskok na více než dvě minuty. Během prvních tří dopoledních nedělních rychlostních zkoušek v horách nad knížectvím překvapily sněhem a ledem pokryté silnice nejednoho soupeře. Mikkelsen ale zvolil opatrný přístup a šetřil pneumatiky svého vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo na závěrečnou „Power Stage“. Tato strategie se mu dokonale vyplatila. S relativně čerstvými pneumatikami byli Mikkelsen a Fløene v kategorii WRC2 na poslední rychlostní zkoušce třídou samou pro sebe. Jednoznačně zvítězili a připsali si tak pět bodů navíc do hodnocení FIA Mistrovství světa.

„Absolutně fantastický víkend. Už dlouho jsem si nějakou rallye tak neužíval jako tuto,“ komentoval své účinkování Mikkelsen. „Tým Toksport WRT odvedl skvělou práci a ŠKODA FABIA Rally2 evo fungovala perfektně. Nastavení jsme zvolili ideální, takže vůz byl velmi stabilní i v těchto neustále se měnících podmínkách. Během celé soutěže jsme neměli žádnou krizovou situaci.“

Na dobrém čtvrtém místě v kategorii WRC2 dojel ve velmi těžkém ročníku slavného „Monte“ Marco Bulacia, který seděl za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT. I přes velmi malé zkušenosti z jízdy na sněhu a ledu dosáhl 20letý jezdec z Bolívie se svým argentinským spolujezdcem Marcelem Der Ohannesianem na nejrychlejší časy ve třech rychlostních zkouškách. „Když jsme si před začátkem soutěže připravovali rozpis, nedokázal jsem si představit, jak je tato rallye náročná,“ řekl Bulacia. „ŠKODA FABIA Rally2 evo naštěstí svému řidiči v takto obtížných podmínkách práci usnadňuje.“

V duchu tradice Rallye Monte-Carlo nastoupilo do poslední nedělní etapy soutěže pouze 50 nejrychlejších z původních 79 soutěžících. Jedenáct z nich jelo s vozem značky ŠKODA, česká značka tak byla během posledního dne této legendární soutěže zastoupena nejhojněji ze všech. Dalším kolem FIA Mistrovství světa v rallye bude Arctic Rally ve Finsku (25.–28. února 2021), která je novinkou v kalendáři. Rallye bude mít základnu ve městě Rovaniemi v blízkosti polárního kruhu, kde na posádky budou čekat opravdové zimní podmínky. „V těchto podmínkách jsem vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo ještě neřídil,“ řekl vítěz kategorie RWC2 Mikkelsen před touto soutěží. „Ale když bude ve Finsku vše fungovat alespoň zčásti tak jako na Rallye Monte-Carlo, naši konkurenti se mají čeho bát.“

Konečné pořadí na Rallye Monte-Carlo (WRC2)
1. Mikkelsen/Fløene (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 3.03:57,3 h
2. Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta Rally2, +1:52,2 min
3. Camilli/Buresi (F/F), Citroën C3 Rally2, +3:12,4 min
4. Bulacia/Der Ohannesian (BOL/RA), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +8:51,8 min
5. Johnston/Kihurani (USA/USA), Citroën C3 Rally2, +13:02,2 min
6. Brazzoli/Barone (I/I), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +45:25,5 min

Průběžné pořadí WRC2/jezdci
1. Mikkelsen/Fløene (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 30 bodů
2. Fourmaux/Jamoul (F/B), Ford Fiesta Rally2, 22 bodů
3. Camilli/Buresi (F/F), Citroën C3 Rally2, 17 bodů
4. Bulacia/Der Ohannesian (BOL/RA), ŠKODA FABIA Rally2 evo, 15 bodů

Průběžné pořadí WRC2/týmy
1. Toksport WRT (ŠKODA), 37 bodů
2. M-Sport Ford WRT, 18 bodů
3. Sports & You (Citroën), 15 bodů

Číslo dne: 8

Na své cestě za vítězstvím v kategorii WRC2 byl Andreas Mikkelsen se spolujezdcem Ola Fløenem (ŠKODA FABIA Rally2 evo) nejrychlejší v osmi ze 14 rychlostních zkoušek.

Komentářů celkem: 7
25. 1. 2021 11:29
0 0
To bodování týmů je rozhodně špatně, podle startovní listiny M-Sport ani Sports & You do pořadí týmů na Monte nebodovaly (a z principu ani nemohly, protože pro sbírání týmových bodů musí nasadit dvě auta).
25. 1. 2021 14:20
0 0
Podle webu WRC má Toksport 40 bodů a Movisport 30 bodů, jiný tým na Monte o body nejel.
25. 1. 2021 23:37
0 0
Jel skvele, dominoval jak rekl ze se pokusi. Naskok 1 min kdyz Fourmaux dostal defekt.

Celkem by me zajimalo jaka je podpora Skody. Celkove to vypada dost (polo-)tovarne.



26. 1. 2021 15:09
Upraveno 15:12
0 0
Má k dispozici technika, mechanika a asi nějaká data. Nebo snad čekáte, že dostane super, extra upravené auto?? smajlík
26. 1. 2021 19:16
0 0
Bude letos sestřih na Čt 4?
26. 1. 2021 20:56
0 0
Původně napsal Čendis
Má k dispozici technika, mechanika a asi nějaká data. Nebo snad čekáte, že dostane super, extra upravené auto?? smajlík
No samozrejme mel nove upgrady homologovane tento rok, ale ne necekam ze ma nejake "jine" auto.

Slo mi prave o "materialovou" podporu, pripadne jestli jim Skoda dotuje dily nebo neco podobneho. Prece jen i ten design auta je vic Skoda nez Toksport.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama